2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
این غذاها را در وعده سحری نخورید

این غذاها را در وعده سحری نخورید

یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی به روزه‌داران توصیه اکید می‌کند که حتما سحری بخورند آن هم نه هر غذایی را.

دوات آنلاین-یک متخصص تغذیه و رژیم درمانی به روزه‌داران توصیه اکید می‌کند که حتما سحری بخورند آن هم نه هر غذایی را. دکتر منصور رضائی توصیه می‌کند غذاهایی با ویژگی‌های زیر را برای سحری مصرف نکنید:

 

 هر نوع غذای فریز شده، کهنه و کنسروی و فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس، همبرگر، رب گوجه فرنگی، کنسرو‌ها و تن ماهی در وعده سحری ممنوع است.

 

 پایه و اساس علم تغذیه، تازه‌خوری است. هر نوع غذای فریز شده، کهنه و کنسروی و فرآوری شده مانند سوسیس، کالباس، همبرگر، رب گوجه فرنگی، کنسرو‌ها و تن ماهی در وعده سحری برای روزهد اران ممنوع است.

 

در همین زمینه: توصیه های غذایی و دارویی در ماه مبارک رمضان

 

 به دلیل موادی که به آن‌ها اضافه و یا کم می‌شوند و یا به خاطر نمک زیاد در این مواد غذایی، نیاز افراد روزه‌دار به آب زیاد خواهد شد و در نتیجه آن‌ها را در طول روز دچار عطش و تشنگی می‌کند.

 

در همین زمینه: این نوع بامیه را نخرید

 

 در وعده سحری باید غذا‌هایی استفاده کنیم که تازه باشند. همانطور که خواندن نماز اول وقت احساس خاصی را در افراد نمازگزار ایجاد می‌کند غذا‌های تازه هم همین تأثیر را بر روی دستگاه گوارش فرد روزه‌دار می‌گذارد.

 

 برای اینکه روزه‌داران در طول روزه‌داری در ماه مبارک رمضان دچار تشنگی و عطش نشوند، اولین مساله این است که از غذا‌های خوب و تازه استفاده کنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.