2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
زنی که توسط دوست شوهرش اغفال شد

زنی که توسط دوست شوهرش اغفال شد

من كه در يك خانواده فقير بزرگ شده بودم از پيشنهاد دوست همسرم استقبال كرده و دو ماه بعد از همسرم جدا شدم و به عقد او در آمدم...

دوات آنلاین-«من كه در يك خانواده فقير بزرگ شده بودم از پيشنهاد دوست همسرم استقبال كرده و دو ماه بعد از همسرم جدا شدم و به عقد او در آمدم». این خلاصه حرف‌های زنی است که بعد از شکست در زندگی‌اش برای دریافت مشاوره به معاونت اجتماعی پلیس اصفهان رفت.

داستان زندگی این زن را بخوانید:

 

من در يك خانواده فقير به دنیا آمدم دو برادر و سه خواهر داشتم، وضعيت مالي خوبي نداشتيم. پدرم يك كارگر ساده بود كه به دليل فشار و سختي كار بيمار شد و فوت كرد، مادرم هم به علت كهولت سن و بيماري از كار افتاده شده بود.

 

براي اينكه باري از دوش خانواده برداشته باشم و از فقر و نداري نجات پيدا كنم با اولين خواستگاري كه آمد تن به ازدواج دادم، ناراضي نبودم چون خودم هم مي خواستم از اين وضع خلاصي پيدا كنم و طعم زندگي واقعي را لمس کنم اما دریغا؟ چرا که چند وقت بعد تازه فهميدم كه از چاله بيرون آمده و خود را به درون چاه انداخته ام. نه تنها همسرم وضع مالی خوبی نداشت بلکه متوجه شدم اعتياد هم دارد اما با هر مشقتي كه بود 3 سال با او زندگي كردم.

 

منصور دست بزن نداشت. اخلاقش هم بد نبود، ولي رفتارهايش مرا آزار مي داد همان سال اول زندگي صاحب يك فرزند پسر شدیم. آمدن فرزند هم هيچ تغييري در زندگي ما ايجاد نكرد، همسرم به دليل اعتيادي كه داشت مرتب دوستانش را به منزل مي آورد و مواد مصرف مي كردند و مرا هم مجبور مي كرد تا وسايل مورد نيازشان را فراهم كنم.

 

در همين رفت و آمدها بود كه ناصر يكي از دوستان همسرم كه از نظر مالي وضعيت مناسبي داشت به من پيشنهاد داد تا از شوهرم جدا شوم و به عقد او درآیم. او گفت كه از من خوشش آمده و اگر به عقدش در بيايم بهترين زندگي را برايم فراهم مي كند. مي گفت: تو جواني و زيبا و حيف است كه همسر اين مرد معتاد و فقير باشي و زندگي ات را با او تباه كني!

 

من كه در يك خانواده فقير بزرگ شده و از زندگي با همسر بی پولم راضی نبودم به اميد رسيدن به زندگي رويايي و پراز آرامش از پيشنهادش استقبال كردم.

 

ديگر رفتارهاي همسرم را نمي توانستم تحمل كنم. پسر دوساله ام را گذاشتم و از همسرم جدا شدم و به عقد ناصر در آمدم اما چيزي از ازدواج ما نگذشت كه رفتار ناصر زمين تا آسمان فرق كرد مدام مرا با رفتار هايش آزار مي داد و مرتب مرا به بهانه های واهی به باد كتك مي گرفت.

 

هر طور بود رفتارهاي بد او را به خاطر اشتباهي كه مرتكب شده بودم تحمل كرده و پنج سال با او زندگي كردم اما امروز او مرا به كاري وادار كرد كه ديگر تحمل اين زندگي نكبت بار را ندارم. اين مرد كثيف و حيوان صفت قصد سوءاستفاده از من را داشت به همين خاطر از خانه فرار كردم.

 

من ديگر در خانه همسرم امنيت جاني ندارم و مي خواهم از او جدا شوم تا از اين وضعيت نامناسب رهايي پيدا كنم. حاضرم به همان زندگي اول خودم برگردم و با فقر و نداري شوهرم زندگي كنم. اما اي كاش به خاطر حسرت خوشبختي، زندگي ساده و راحت خودم را تباه نمي كردم. اي كاش جواني ام را فداي فرار از فقر و نداري نمي كردم و اي كاش به آنچه داشتم قانع بودم.

 

تحلیل کارشناس

 

سید علیرضا هاشمی کارشناس ارشد روانشناسی عمومی و رئیس مرکز مشاوره آرامش در خصوص این پرونده اظهار داشت: اعتياد يكي از آسيب هايي است كه متاسفانه نه تنها دامن خود فرد را مي گيرد بلكه زندگي همسر، فرزند و حتي اطرافيان وي را نيز تباه مي كند.

 

وي افزود: در اين ماجرا اگر همسر اول اين زن پي به اشتباه خود برده و با ترك اعتيادش مي توانست بنيان خانواده خود را حفظ كند، اين همه اتفاقات ناگوار برایشان اتفاق نمی افتاد.

 

اين کارشناس مشاوره عنوان داشت: بعضي از افراد، همچون اين خانم جوان، زماني كه با مشكلي مواجه مي شوند فكر مي كنند بزرگترين مشكل را دارند و مي خواهند از آن فرار كنند و به دليل نداشتن مهارت حل مسئله، گرفتار مسائل پيچيده تري می شوند.

 

هاشمی با بيان اينكه آگاهي از مهارت هاي زندگي و حل مسئله مي تواند گامي موثر براي جلوگيري از به وجود آمدن چنين مشكلاتي باشند، گفت: انتخاب همسر آينده همواره به عنوان يكي از مهمترين و حياتي ترين تصميمات زندگي هر انساني است. بنابراين توصيه ما به دختران و بانوان جوان اين است كه با آگاهي و كسب مهارت هاي لازم اقدام به اين كار كنند زيرا كه يك انتخاب اشتباه مي تواند عواقب سنگيني به دنبال آورده و يك عمر پشيماني برايشان به همراه داشته باشد.

 

نویسنده: حمید رضا محمدی، کارشناس رسانه معاونت اجتماعی پلیس اصفهان

 

 


پیشنهاد سردبیر/ دشت آزو و قله پاشوره؛ حتما یک بار سفر کنید

 

پیشنهاد سردبیر/ نکاتی که قبل از کاشت مو باید بدانید

 

پیشنهاد سردبیر/ ماجرای تهدید جانی تهیه‌کننده «دیرین دیرین» چه بود؟

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.