2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
تبلیغ خوش‌صدا شدن با جراحی حنجره

تبلیغ خوش‌صدا شدن با جراحی حنجره

تبلیغات ارائه شده در این زمینه فریبنده است و از لحاظ پزشکی تأیید نمی‌شود.

دوات آنلاین-این یکی دیگر نوبر است. تبلیغ خوش صدا شدن با انجام جراحی حنجره. باور کنید چنین تبلغاتی وجود دارد و بعضی ها هم فریب می‌خورند. دکتر مهدی خواجوی، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در این باره توضیحاتی داده است که می‌خوانید:

 

 جراحی حنجره به طورکلی اعمال فونوسرجری نامیده می‌شود که برای خوش‌صدا شدن نیست، بلکه ممکن است مقداری تن صدا را تغییر داده و یا آن را بم‌تر یا زیرتر کرد، البته تغییر کشش طناب صوتی (عمل جراحی فونوسرجری) اصولاً برای کسی که مشکل تکلم داشته یا بر روی طناب صوتی خود ندول دارد استفاده شده تا بتوانیم صدای فرد را به حالت طبیعی بازگردانیم.

 

 جراحی حنجره در واقع برای خوش‌صدا شدن معجزه نکرده و به طور مثال،  انکرالاصوات فردی را نمی‌تواند به صدای خوش یک خواننده آوازه‌خوان تبدیل کند، بنابراین تبلیغات ارائه شده در این زمینه فریبنده بوده و از لحاظ پزشکی تأیید نمی‌شود.

 

 دستکاری حنجره برای فردی که سالم بوده و هیچ مشکلی ندارد، عوارض زیادی را می‌تواند برای فرد به همراه داشته باشد. انجام عمل جراحی غیرضروری بر روی هر عضوی از بدن می‌تواند مشکل‌ساز شود که در این زمینه آسیب‌های طناب صوتی، آسیب به ساختمان‌های داخل حنجره، تغییر صدا به سمت حالت غیرطبیعی و ... از جمله مشکلات خواهد بود.

 

 فونوسرجری یا جراحی حنجره برای خوانندگانی که مشکل گرفتگی صدا داشته نیز کاربرد دارد و از این طریق می‌توان عامل یا مشکلی را برطرف کرد تا صدای فرد به حالت اولیه برگردد و با تغییر طول و کشش طناب صوتی، صدا کمی زیر یا بم‌تر می‌شود.

 

 زمانی که یک دلیل پاتولوژی برای فرد وجود داشته باشد، به طور مثال؛ فلج طناب صوتی یک‌طرفه ایجاد شده باشد می‌توان با اعمال جراحی حنجره صدای فرد را به حالت طبیعی بازگرداند.

 

منبع: فارس

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.