2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
پاپیون؛ اکسسوری مناسب برای دامادها
مینو پدرام، هنرمند و استاد دانشگاه توضیح داد:

پاپیون؛ اکسسوری مناسب برای دامادها

در مراسم‌ و مهمانی‌های رسمی و جدی از پاپیون‌های سیاه و سفید که از پارچه براق و بدون طرح است استفاده می‌شود و دامادها مسلما بهتراست از یکی از این دو رنگ استفاده کنند.

دوات آنلاین- آقایان برای این‌که در شب جشن ازدواج‌شان خاص و متمایز باشند بهترین کاری که می‌توانند انجام دهند استفاده از اکسسوری‌های مناسب است. چون  کت و شلوار  تنها لباس رسمی رایج مردان است بنابراین با استفاده از اکسسوری‌ها می‌توان یک داماد خاص بود و از دیگر مهمانان متمایز شد. یکی از اکسسوری‌هایی که می‌تواند یک داماد را متفاوت کند پاپیون است.

مینو پدرام طراح مد و استاد دانشگاه درباره موارد استفاده از پاپیون به دوات آنلاین می‌گوید: پاپیون اکسسوری است که در مجالس و جشن‌ها و برنامه‌هایی که تم هنری دارد استفاده می‌شود  و فرد را پخته‌تر و جدی‌تر نشان می‌دهد. البته سال گذشته استفاده از پاپیون در مهمانی‌هایی که حالت فانتزی و کژوال داشت هم مد شد و جوان‌ها از آن استفاده می‌کردند اما این پاپیو‌ن‌ها با پاپیو‌ن‌های مرسوم متفاوت بود و بیشتر از رنگ‌های شاد مثل زرد و قرمز و آبی  بود.

پدرام ادامه می‌دهد: برای اینکه لباسی متفاوت و خاص نسبت به مهمان‌های دیگر داشته‌ باشید می‌توانید از پاپیون استفاده کنید. استفاده از  این اکسسوری در ایران معمول نیست و بیشتر آقایان از کراوات به عنوان اکسسوری در مراسم‌های رسمی استفاده می‌کنند اما اگر می‌خواهید یک داماد متفاوت باشید قطعا پاپیون می‌تواند گزینه مناسبی باشد. ضمن اینکه پاپیون اکسسوری جشن‌ها و مهمانی‌های شاد است اما کروات در جلسات و مراسم‌های دیگر هم استفاده می‌شود، بنابراین پاپیون می‌تواند شما را دامادی شاد، جدی و پخته‌تر نشان بدهد و بیانگر این است که کاملا بر اوضاع و زندگی خود مسلط هستید.

 

از همین کارشناس: چگونه خوش‌تیپ باشیم؟

 

این طراح لباس ادامه می‌دهد: اکسسوری‌هایی که در مراسم‌های رسمی استفاده می‌شود معمولا از پارچه‌های سیلک و ابریشمی است. این پارچه‌ها می‌تواند طرح‌دار یا ساده‌ باشد اما به‌طور خاص درباره پاپیون باید بگویم در مراسم‌ و مهمانی‌های رسمی و جدی از پاپیون‌های سیاه و سفید که از پارچه براق و بدون طرح است استفاده می‌شود  و  دامادها مسلما بهتراست از یکی از این دو رنگ استفاده کنند.

پدرام اضافه می‌کند: استفاده از دستمال‌گردن به هیچ وجه برای یک داماد پیشنهاد نمی‌شود چون رسمیت کراوات و پاپیون را ندارد و در جمع‌های عمومی‌تر استفاده می‌شود.

دستمال‌گردن برای جلسات و مهمانی‌هایی که رسمیت زیادی ندارد استفاده می‌شود. از دستمال‌گردن برای محل کار هم می‌توان استفاده کرد البته نوع گره‌ای که برای دستمال‌گردن استفاده می‌شود خیلی مهم است. از گره‌های کلاسیک برای دستمال‌گردن باید هنگام حضور در جلسات یا محل کار استفاده کرد و جایگزین مناسبی برای کروات است. دستمال‌گردن را می‌توان دور گردن مانند شال قرار دارد که این مدل برای لباس‌های اسپورت استفاده می شود. گره‌هایی که داخل یقه زده می‌شود نیز برای لباس‌های رسمی و کت و شلوار و پیراهن‌های مردانه استفاده می‌شود.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.