2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چه مواقعی  از پاپیون، کروات و دستمال‌گردن استفاده کنیم؟
شادی پرند هنرمند و طراح مد و لباس توضیح می‌دهد:

چه مواقعی از پاپیون، کروات و دستمال‌گردن استفاده کنیم؟

دستمال گردن با لباس‌های رسمی در صورتی که گره‌ای مناسب برای آن انتخاب شود می‌تواند بسیار شیک و زیبا باشد و اصالت و متفاوت بودن را در فرد نشان دهد.

دوات آنلاین-پاپیون‌، کراوات و دستمال‌گردن اکسسوری‌های مردان شیک‌پوش است که در مد اروپا به چشم می‌خورند. از میان این سه البته کراوات مرسوم‌تر است و بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این سه برای مردان ایرانی چه کاربردی دارند و چه زمانی می‌توان از آنها استفاده کرد؟

 

شادی پرند طراح مد و لباس درباره اینکه پاپیون، کراوات و دستمال‌گردن چه زمانی استفاده می‌شود و کدام‌یک با تیپ و شخصیت مردان ایرانی  هماهنگ‌تر است به دوات آنلاین می‌گوید: پاپیون مردانه یک اکسسوری کاملا اروپایی است و اصلا ریشه کلمه پاپیون فرانسوی است و به عنوان گره زیبا روی یقه آقایان از آن استفاده می‌شود و یک کالا و فرهنگ کاملا فرنگی است. مردان اروپایی از پاپیون با کت و شلوار یا جلیقه استفاده می‌کنند و جایگزین مناسبی برای زمانی است که فرد تصمیم‌ دارد  کراوات استفاده نکند. پاپیون در اروپای قدیم  برای مواقع رسمی‌تر یا در مهمانی‌های شب  و همراه لباس‌های بلک‌تای استفاده می‌شد اما پاپیون قدمت زیادی در لباس‌های مردان ایرانی ندارد.

پرند می‌گوید: کسانی که می‌خواهند پوشش منحصر به خودشان را داشته‌ باشند، معمولا پاپیون را به جای کراوات استفاده می‌کنند. در واقع این اکسسوری‌ها هستند که افراد را متفاوت نشان می‌دهند. کراوات اکسسوری متدوال و زیادی است و افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند و پاپیون خاص‌تر است.پاپیون معمولا از پارچه  سافته و ساتن که پارچه رسمی است تهیه می‌شود اما در حال حاضر  پاپیون‌هایی از جنس پارچه پشمی هم داریم. جنس پارچه پاپیون به موقعیتی که فرد قرار است در آن باشد و لباسی که می‌خواهد استفاده کند، بستگی دارد. پاپیون و کراوات در واقع یک نوع موقعیت اجتماعی و شخصیتی را برای فرد توصیف می‌کند و به نمایش می‌گذارد و این دو تفاوت چندانی با هم ندارند و فقط به این جهت که کراوات مرسوم‌تر است مردان اروپایی بخصوص سیاست‌مداران از کراوات استفاده می‌کنند.

پرند ادامه می‌دهد: دستمال گردن هم اکسسوری دیگری است که می‌توان جای کراوات و پاپیون از آن استفاده کرد اما دستمال‌گردن غیررسمی‌تر  است. طرز بستن‌ دستمال گردن مختلف است و در حال حاضر متدوال‌تر از پاپیون و کراوات است. از آنجایی که دستمال‌گردن را می‌توان به مدل‌های مختلفی بست زیبایی بیشتری نسبت به کراوات و پاپیون دارد.

در حال حاضر دستمال گردن‌هایی مثل شال‌گردن  وارد بازار شده که جوان‌ها از آن استفاده می‌کنند. نکته ای که در خصوص دستمال‌گردن وجود دارد این است که دستمال‌گردن به فرهنگ ایرانی نزدیک‌تر است و در لباس‌های قدیمی مردان ایرانی‌ها هم همیشه چیزی شبیه دستمال‌گردن یا شال‌گردن وجود داشته‌ است. به‌عنوان نمونه مردان بلوچ و کرد معمولا سربندهای خود را دور گردن هم می‌پیچند. از آنجایی که سربند بخشی از لباس مردان ایرانی بوده این سربند دور گردن هم پیچیده می‌شده‌است. گردن بخش حساسی از بدن است و خیلی زود تحت تاثیر سرما یا گرما قرار می‌گیرد بنابراین از سربند چنین استفاده‌ای می‌کردند. درمجموع دستمال‌گردن به لحاظ زیبایی هم زیباتر از کراوات و پاپیون‌ است.

دستمال گردن با لباس‌های رسمی در صورتی که گره‌ای مناسب برای آن انتخاب شود می‌تواند بسیار شیک و زیبا باشد و اصالت و متفاوت بودن را در فرد نشان دهد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.