2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
نکات کلیدی در انتخاب عینک آفتابی

نکات کلیدی در انتخاب عینک آفتابی

مناسب‌ترین رنگ لنز عینک آفتابی، رنگ‌های قهوه‌ای، دودی و خاکستری است.

دوات آنلاینعینک آفتابی از آن وسایلی است که کاربرد دو منظوره دارد. هم برای خوش‌تیپی استفاده می‌شود و هم برای سلامت چشم مهم است. اگر می‌خواهید عینک آفتابی بخرید، توصیه‌های  دکتر نیلوفر میرانی، اپتومتریست را به نقل از ایسنا بخوانید:

 

دارا بودن UV ۴۰۰، نداشتن موج در عدسی، نداشتن خش در شیشه از جمله ویژگی‌های عینک آفتابی استاندارد است. البته پلاریزه بودن عینک اهمیت چندانی ندارد؛ چرا که پلاریزه بودن عینک باعث می‌شود که نورهای انعکاسی از سطوح بازتابنده مانند آسفالت کاهش پیدا کند، ولی از چشم افراد در برابر نور آفتاب و اشعه ماوراء بنفش حفاظت چندانی نمی‌کند و حتی اگر عینک آفتابی این خصوصیت را نداشته باشد ولی UV آن ۴۰۰ باشد، عینک مناسبی است.

 

                                                                 در همین رابطه: چگونه عینک آفتابی مناسب انتخاب کنیم؟

 

افراد عینکی حتما باید از عینک آفتابی با شماره چشم خود استفاده کنند. عدم استفاده از عینک آفتابی مناسب برای کسانی که از عینک طبی استفاده می‌کنند، می‌تواند باعث ایجاد صدماتی به مراتب جدی‌تر به بینایی این فرد شود.

 

باید توجه داشت مناسب‌ترین رنگ لنز عینک آفتابی، رنگ‌های قهوه‌ای، دودی و خاکستری است و لنزهایی با رنگ‌های بنفش و زرد و صورتی و رنگ‌های فانتزی از این قبیل حتی برای چشم مضر نیز هستند.

 

عینک‌های آفتابی با شیشه‌های رفلکس یا آینه را هم گزینه خوبی برای انتخاب ندانست. عینک‌های رفلکس یا آینه‌ای در بعد ظهر دید مناسبی ندارند و علاوه بر اینکه در این زمان محافظ خوبی در برابر تابش نور نیستند،  بلکه حتی بدلیل خاصیت آینه‌ای‌شان باعث جذب نور نیز می‌شوند.

 

                                                                بیشتر بخوانید: کرم‌ ضدآفتاب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

 

عینک آفتابی هر چه بزرگ‌تر باشد بهتر است؛ چراکه علاوه بر محافظت کامل‌تر از چشم، جلوی تابش اشعه‌های مضر به پوست را نیز گرفته و از آسیب رسیدن به پوست نیز جلوگیری می‌کند.  در عین حال عینک آفتابی نباید سنگین باشد و در زمان استفاده از آن نباید احساس ناراحتی کنید.  پس یکی از ویژگی‌های عینک آفتابی خوب بزرگ بودن و سبک بودن آن است.

 

توجه به این نکته ضروری است که بدانیم یک عینک آفتابی مناسب الزاما عینکی نیست که قیمت بالایی داشته باشد و همین که عینک حفاظت خوبی از چشم در برابر اشعه UV داشته باشد، عینک مناسبی است.

 
 
 
 
 
 
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.