2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ترکیبات غیرمجاز در مکمل‌های ورزشی

ترکیبات غیرمجاز در مکمل‌های ورزشی

مخاطب مکمل‌های ورزشی عموما نوجوانان و جوانان در سن رشد هستند و مکمل‌های ورزشی یکی از حوزه‌های بسیار نابسامان در عرصه مکمل‌های رژیمی و غذایی است.

دوات آنلاینتا حالا هزار بار گفته شده باز هم می‌گوییم. باور کنید مکمل‌های ورزشی ترکیبات غیر مجاز دارند. این حرف ما نیست. دکتر عباس کبریایی‌زاده، رئیس سندیکای تولیدکنندگان مکمل‌های رژیمی و غذایی ایران در این باره هشدار داده است. خلاصه‌ای از حرف‌های او را بخوانید:

 

با توجه به افزایش جمعیت سالمند کشور نیاز به مصرف مکمل‌های غذایی و رژیمی در این گروه از افراد جامعه رو به افزایش است.همچنین نوزادان و کودکان به‌عنوان گروه مرجع برای مصرف مکمل هستند.  زنان در دوره های حاملگی و یائسگی نیز به مصرف مکمل بیش از پیش نیاز پیدا می‌کنند.

 

                                                                  بیشتر بخوانید: زنان باردار به این خوراکی‌ها لب نزنند

 

 

ثابت شده وقتی فرآورده ای دارای ویتامینه و املاح طبیعی برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن استفاده می شود روند بهبود بیماری بهتر پاسخ می دهد.

 

مخاطب مکمل‌های ورزشی عموما نوجوانان و جوانان در سن رشد هستند و مکمل‌های ورزشی یکی از حوزه‌های بسیار نابسامان در عرصه مکمل‌های رژیمی و غذایی است که ما به شدت از وضعیت موجود گلایه داریم.

 

متاسفانه مکمل‌های ورزشی در کشور به صورت نامطمئن در اختیار ورزشکاران قرار می‌گیرد در حالی که اضافه کردن ترکیبات شیمیایی به این قبیل مکمل‌ها باعث آسیب به فرد می‌شود.درخواست ما از وزارت بهداشت این است که نظارت بیشتری روی عرضه مکمل های ورزشی داشته باشد زیرا برخی از مکمل ها فریبنده بوده و دارای افزودنی‌های غیرمجاز هستند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.