2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
10

10 "باید بدانید" اجتماعی و فرهنگی امروز 24 خرداد

مروری کوتاه بر 10 خبر مهم اجتماعی و اقتصادی امروز را بخوانید:

دوات آنلاین-مروری کوتاه بر 10 خبر مهم اجتماعی و اقتصادی امروز را بخوانید:

 

برخوردهای گشت ارشاد را قبول نداریم

معصومه ابتکار گفت: ما برخوردهای گشت ارشاد را قبول نداریم چون دولت معتقد است این موضوع یک بحث فرهنگی است.

وی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در مورد احقاق حقوق زنان در جامعه نیز گفت: طی دو دهه گذشته بدیهی‌ترین حقوق زنان در جامعه محقق شده است، سال گذشته تعداد مشاغلی که برای زن‌ها ایجاد شد از مردان بیشتر بود و در حال حاضر تعداد پذیرش دختران در دانشگاه نیز از پسران بیشتر است.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با بیان اینکه در اوایل انقلاب حتی تصور نمی‌کردیم که بتوان برای ورزش بانوان کاری انجام داد به قهرمانی تیم فوتسال بانوان اشاره کرد و گفت: امروز تمامی فدراسیون‌های ورزشی برای قهرمانی دختران برنامه‌ریزی کرده‌اند.

 

 

10هزار دانش‌آموز معتاد نیازمند درمان

مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۰ هزار نفر از دانش آموزان کشور از نظر اعتیاد در مرحله‌ای قرار دارند که پس از تجربه مصرف اولیه به مصرف خود ادامه داده و امروزه نیازمند درمان هستند.

 

امضای حکم محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران

بر اساس شنیده ها، وزیر کشور حکم محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران را امضا کرد.

محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: من هم موضوع تایید حکم افشانی در وزارت کشور را شنیده ام اما هنوز این حکم به شورای شهر ارسال نشده است.

 

خط و نشان برای متخلفان بازار دارو

سخنگوی وزارت بهداشت درباره برخی اظهار نگرانی‌ها مبنی بر کمبود برخی اقلام دارویی به دلیل نرخ ارز و خروج آمریکا از برجام، ضمن رد این موضوع و با اشاره به دستور وزیر بهداشت برای تشدید بازرسی‌ها در حوزه دارو و تجهیزات، گفت: تعدادی اندک می‌خواهند از شرایط سخت احتمالی، سوء استفاده کرده و از آب گل آلود ماهی بگیرند، اما قطعا با آنها برخورد قانونی می‌کنیم.

 

بحث محصولات تراریخته از ریل علمی خارج شده ‌است

دبیر اجرایی کنگره بین المللی و ملی انجمن ژنتیک ایران با اشاره به اینکه، برخی افراد ناآگاه محصولات تراریخته را دشمن سلامتی انسان‌ها معرفی کرده‌اند گفت: در واقع مباحث محصولات تراریخته در کشورمان از ریل علمی خارج شده است.

او  گفت:بسیاری دانشمندان و اندیشمندان تراریخته معتقدند که محصولات تراریخته علاوه براینکه هیچ زیانی برای سلامتی انسان‌ها ندارد، بلکه تولید آن موجب حفظ محیط زیست نیز می‌شود.

 

چرخه بازپروری معتادان باید اصلاح شود

رئیس پلیس پایتخت گفت: چرخه بازپروری معتادان باید اصلاح شود چرا که متاسفانه در این زمینه دچار دور باطل شده ایم و بیش از ۹۷ درصد معتادان در چرخه موجود پس از ترک، مجدد به مصرف مواد مخدر روی می‌آورند.

 

کاهش آب ورودی به دریاچه ارومیه

رییس سازمان محیط زیست اعلام کرد: آب ورودی به دریاچه ارومیه ۴۰۰ میلیون متر مکعب کمتر از پارسال است که یکی از دلایل آن حبس کردن آب ها پشت سدهاست.

 

۱۶ هزار کودک آزاری در نیمه نخست سال گذشته

محمد فرجی‌ها، دانشیار دانشگاه تربیت مدرس گفت: آمار کودک‌آزاری در ایران خیلی بیشتر از آماری است که در نهادهای رسمی اعلام می‌شود. براساس آماری که اعلام شده در شش ماهه ابتدای سال گذشته، ۱۶ هزار کودک آزاری در کشور ثبت شده است

 

زندگی تکان‌دهنده زنی که خودخواسته به ایدز مبتلا شد

 

اینفوگرافی اماکن و محلاتی از تهران که روی گسل‌ها قرار دارند

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.