2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
همه روش‌های جوان‎‌سازی پوست
یک متخصص پوست و مو توضیح داد:

همه روش‌های جوان‎‌سازی پوست

لیفت‌های که غیر جراحی است دسته‌بندی‌های زیادی دارد. از انواع آن می‌توان به نخ‌های لیفت، میکروبیدلینگ، ار اف نیدلینگ، لیزها، تزریق کلاژن ، ژل و مزوتراپی اشاره کرد،

دوات آنلاین-برای اینکه پوستی جوان  و سالم داشته‌ باشید بهترین روش این است که از سن 25 سالگی از کرم‌های ضد آفتاب و ضد چروک استفاده کنید و در برابر آلاینده‌های محیطی قرار نگیرید.

دکتر آناهیتا شاهین‌گوهر، دارای برد تخصص پوست ومو معتقد است هرچند نباید از نقش ژنتیک در پیری پوست غافل شد اما اگر افراد از سنین جوانی از پوست‌شان مراقبت کنند، در معرض آفتاب و آلایندگی‌های پوستی قرار نگیرند، در طبیعت با سایه‌بان و کلاه حاضر شوند و شب‌ها پوست خود را تمیز کنند قطعا پوستی جوان‌تر و شاداب‌تر خواهند داشت.

دکتر شاهین‌گوهر به دوات آنلاین می‌گوید: لیفتینگ در پوست در دو گروه انجام می‌شود. یک گروه کارهای جراحی است و به اتاق عمل و بیهوشی نیاز دارد که البته این نوع کار، دوام و اثر طولانی‌تر دارد و در همان لحظه اثر انجام عمل مشاهده می‌شود اما عوارض و هزینه بالایی دارد،

گروه دوم کارهای غیرجراحی است که  عوارض احتمالی  و هزینه کمتری دارد و  به اتاق عمل نیاز ندارد اما اثری که روی پوست می‌گذارد به اندازه جراحی نیست و باتوجه به میزان افتادگی پوست و شرایط سنی بیمار و البته انتظار بیمار  از جوان‌سازی پوست در چندین جلسه انجام می‌شود. البته اینکه پزشک چه روشی را به فرد پیشنهاد می‌کند هم اهمیت دارد. نظر شخصی من این است که زیبایی و جوان‌سازی باید روی اصول سنی باشد و خانم یا آقایی که با سن‌اش پیش رفته و خیلی هم صورت افتاده ندارد بهتر است  با شرایط سنی کنار بیاید و با کارهای ساده‌ای وضعیت پوست را بهتر بکند. در این صورت چهره‌ای زیباتر پیدا خواهد کرد و این بسیار بهتر از آن است که  لیتفینگ‌های شدید و عمیقی انجام دهد که چهره واقعی او را تحت تاثیر قرار دهد و با شرایط سنی او هم سازگاری نداشته‌ باشد.

 

                                                                    بیشتر بخوانید: راه‌های کم‌خطر برای برنزه‌کردن پوست

 

 این پزشک متخصص درباره روش‌های لیفتینگ که نیاز به اتاق عمل دارد توضیح می‌دهد: روش‌هایی که نیاز به اتاق عمل دارد لیفتینگ‌ها ، بلفاروپلاستی  و مینی‌لیفت است و برای افرادی که افتادگی شدید دارند انجام می‌شود. لیفت‌های که غیرجراحی است دسته‌بندی‌های زیادی دارد. از انواع آن می‌توان به  نخ‌های لیفت، میکروبیدلینگ، ار.اف نیدلینگ، لیزها، تزریق کلاژن ، ژل و مزوتراپی اشاره کرد، این روش‌ها انتظارات غیر متعارف افراد را برطرف نمی‌کند و لیفت خیلی زیادی  ایجاد نمی‌کند اما می‌تواند برای افرادی که در بین سنین 30 تا 60 سال هستند و افتادگی شدیدی ندارند موثر باشد و از آنجایی که در این سنین عضلات صورت و چربی زیر پوست از بین نرفته حس شادابی و جوانی را ایجاد می‌کند.

 

او ادامه می‌دهد: یکی از روش‌های جوانسازی پوست که این روزها خیلی تبلیغ می‌شود، استفاده از نخ‌های لیفت و هایپوتراپی‌ها است. هایفوتراپی روشی نسبتا بدون درد و بی‌خطر است و روی لایه عضلانی پوست تاثیر می‌گذارد و باعث لیفتینگ پوست می‌شود و برای افرادی بین سنین 30 تا 50 می‌تواند بهترین اثر را داشته باشد. معمولا این روش باتوجه به شرایط و سن بیمار سالانه یا دوسال یکبار باید تمدید شود. نخ‌های لیفت که دارای مجوز وزارت بهداشت و  اف‌دی‌ای یا سازمان غذا و دارو در آمریکا است ،نسبت به هایفوتراپی اثر آنی بیشتری دارد اما ممکن است شرایطی مثل عفونت، درد، خونریزی و کبودی برای مریض همراه داشته باشد، روش‌های ساده و سطحی مثل میکرونیدلینگ، ار. اف. میلدینگ  هم هستند که روی لایه سطحی پوست اثر دارند و کلاژن‌ها را تقویت می‌کنند و باعث سفت شدن پوست، جمع شدن منافذ و بهبود چروک‌های ریز و جوان‌سازی پوست می‌شوند و بین 3 تا 5 جلسه باید انجام شود .البته آنچه گفته شد بستگی به شرایط بیمار از جمله رنگ پوست او دارد و اگربیمار انتظار بالایی از لیفتینگ داشته باشد ممکن است این روش‌ها کمکی به او  نکند.

 

                                                              بیشتر بخوانید: کرم‌ ضدآفتاب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

 

 این متخصص پوست و مو تاکید می‌کند: هرچند ژنتیک نقش مهمی در پیری پوست دارد، اما اگرافراد از سنین پایین خودشان را در معرض آلاینده‌های محیطی و لوازم آرایشی غیر سالم و آفتاب طولانی قرار ندهند پوست بهتری خواهند داشت. استفاده از ضد آفتاب‌ها به‌طور مکرر در زمانی که بیرون از منزل هستند مخصوصا در فصول گرم سال ،تمیز کردن پوست شب‌ها موقع خواب و استفاده از کرم ضد چروک در شب‌ها بر اساس شرایط پوستی هر کسی از سن 25 سالگی و استفاده از نقاب‌ها و کلاه‌ها وقتی که به طبیعت می‌روند به همه افراد کمک می‌کند که پوستی بهتر وجوان‌تر داشته باشند داشته‌ باشند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.