2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
اصول انتخاب رنگ لباس بر اساس سن
راهنمایی‌های مینو پدرام طراح و استاد دانشگاه درباره ترکیب رنگ لباس

اصول انتخاب رنگ لباس بر اساس سن

بهترین راه برای اینکه فرد در خانه خودش بتواند لباس هایش را بر اساس رنگ ترکیب کند و ترکیب زیبایی هم به دست بیاورد این است که رنگ های پایه را استفاده کرده و رنگ های دیگر را روی آن قرار دهد.

دوات آنلاینچی بپوشیم؟ انگار قرار نیست از این سوال خلاص شویم. موضوع وقتی پیچیده‌تر می‌شود که پای رنگ‌ها هم به میان می‌آید. کدام رنگ لباس با کدام رنگ شلوار یا کدام روسری با کدام مانتو .... مینو پدرام، طراح و استاد دانشگاه درباره اصول اولیه انتخاب رنگ در لباس‌ها ما را راهنمایی کرده است که می‌خوانید:

 

انتخاب رنگ مشکی و خاکستری

موضوع رنگ امری تخصصی است اما بهترین راه برای اینکه فرد بتواند لباس‍هایش را در خانه خودش بر اساس رنگ ترکیب کند و ترکیب زیبایی هم به دست بیاورد این است که از رنگ‌های پایه استفاده کند و رنگ‌های دیگر را روی آن قرار دهد. خاکستری و مشکی بهترین رنگ‌هایی هستند که راحت‌ می‌توان آنها را با رنگ دیگری ترکیب کرد. البته خاکستری طیف‌های مختلفی دارد اما می‌توان بیشتر طیف‌های آن را با رنگ‌های متفاوتی ترکیب کرد. البته رنگ‌ها باید در جای خودشان استفاده شوند زیرا هر رنگی پیامی دارد. معمولا برای مهمانی‌های رسمی لباس‌هایی با رنگ‌های سنگین و البته تیره استفاده می‌شود و  برای برخی مهمانی‌های خودمانی و جشن‌ها می‌توان از لباس‌هایی با رنگ روشن استفاده کرد.

چه لباسی مناسب سن ما است

لباس مناسب برای کودکان

به‌طور کلی نمی‌توان گفت چه رنگی برای چه فردی مناسب است چراکه رنگ پوست افراد و موقعیت آنها در محیطی که قرار می‌گیرند بسیار مهم است اما راهنمایی که می‌توانم برای استفاده از رنگ‌ها بکنم این است که اگر برای یک کودک قصد انتخاب لباس دارید حتما از لباس‌هایی با رنگ روشن و تند و تیز استفاده کنید. این رنگ‌ها بچه‌ها را شاد می‌کند و در واقع می‌توان گفت مهم‌ترین بخش لباس کودکان رنگ آن است و آنقدر که رنگ‌ها مهم هستند طرح لباس اهمیتی ندارد. بنابراین اگر می‌خواهید برای یک کودک لباس انتخاب کنید برای هر موقعیتی حتما رنگ شاد استفاده کنید.

 

لباس شیک برای نوجوانان و جوانان

نوجوانان بیشتر دوست دارند از رنگ‌های ملایم در طیف آبی و صورتی استفاده کنند،اگر در مراسم‌های رسمی حضور پیدا می‌کنند می‌توان از این رنگ پارچه‌ها با برش‌هایی استفاده کرد که جنبه رسمی‌تر داشته‌ باشد.

جوانان رنگ‌های ترکیبی را بیشتر می‌پسندند. توصیه من به افرادی که در سن جوانی قرار دارند این است که از یک رنگ پایه مثل خاکستری یا مشکی استفاده کرده و آن با رنگ‌هایی مثل آبی یا زرشکی ترکیب کنند.

 

افراد میانسال چی بپوشند

افرادی که در سنین پخت‌تری قرار دارند بهتر است به‌سمت رنگ‌های تیره بروند. رنگ‌های تیره فرد را پخته و باتجربه نشان می‌دهند البته برش لباس هم خیلی مهم است. لباس‌های تنگ  یا خیلی گشاد مناسب افرادی که در سنین بالای 50 هستند، نیست و البته اگر این افراد دوست دارند کمی جوان‌تر به نظر برسند بهتر است در برش‌های لباس‌شان از رنگ‌های شاد استفاده کنند اما رنگ غالب تیره باشد.

توجه داشته باشید که مثلا فردی 50 ساله نمی‌تواند مانند یک نوجوان لباس بپوشد البته برای استفاده از رنگ‌ها محدودیتی وجود ندارد اما رنگ‌های شاد و بسیار بشاش را بهتراست به صورت تکه‌دوزی یا میان برش‌ها استفاده کنند. این رنگ‌ها می‌تواند آنها را بشاش‌تر نشان دهد و به‌ مخاطب القا کند این فرد 50 ساله، پرانرژی است.

به‌طور کلی توضیه نمی‌شود افراد برای جوان‌تر دیده شدن مانند جوان‌ها لباس بپوشند. توصیه من این است که از رنگ‌ها روی لباس‌های تیره به صورت کار شده استفاده کنند. 

نکته دیگر اینکه علاوه بر رنگ باید به این امر هم توجه شود که فرد در چه تناسب اندامی قرار دارد.

 

لباس مناسب برای خانم‌های چاق

خانم‌هایی که چاق هستند بهتر است از لباس‌های بسیار تنگ با رنگ روشن استفاده نکنند و مثلا دامن‌های فون با رنگ تیره بپوشند، لباس باید بتواند تا حدی ایرادهای ظاهری افراد را بپوشاند و زیبایی‌های آنها را پررنگ‌تر کند و لباس‌‌های تیره در این خصوص بسیار می‌تواند کارساز باشد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.