2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
دغدغه اصلی خاله شادونه برای کودکان

دغدغه اصلی خاله شادونه برای کودکان

ملیکا زارعی: ماه مبارک رمضان هم روی آنتن سیما هستیم.

دوات آنلاین-بیشتر او را با این نام می‌شناسیم؛ خاله شادونه. ملیکا زارعی مجری برنامه "خاله شادونه در دهکده کوهستانی" می‌گوید: در برنامه های کودک تلویزیون، باید به بچه ها فرهنگ ایرانی و اسلامی را معرفی کنیم تا بین این عزیزان و این فرهنگ ایرانی اسلامی انس ایجاد شود.

خلاصه‌ای از گفته‌های زارعی را به نقل از میزان بخوانید:

 

  • برنامه "خاله شادونه در دهکده کوهستانی" هر هفته در روزهای فرد از شبکه دو سیما پخش می‌شود و همچنین در ماه مبارک رمضان این برنامه متوقف نخواهد شد و ادامه خواهد داشت.

 

  • داستان برنامه ما از این قرار است که خاله شادونه در فضای یک دهکده کوهستانی به سر می برد و بچه ها که آمدن به کوهستان برایشان سخت است تصمیم می گیرند با کمک امدادگران به کوهستان رفته و با خاله شادونه همراه شوند.  دو عروسک به نام وامبولا و لامبولا در کنار خاله شادونه حوادث خاصی را برای او در کوهستان ایجاد می کنند، همچنین پدر و چهار برادر خاله شادونه در قسمتهای مختلف او را همراهی می کنند.

 

  • فضای برنامه آنچنان مرتبط با ماه رمضان نیست بلکه در قالب موضوعات کودکانه، مفاهیم آموزشی برای بچه ها، همدلی، آموزش مسئولیت پذیری، کمک کردن به همنوع و بی تفاوت نبودن به دیگران است. 

 

                                                           بیشتر بخوانید: فتحعلی اویسی: دلم برای بازیگری تنگ شده

 

  • تولید و پخش برنامه هایی با موضوع آموزش به کودکان امری ضروری است و فکر می کنم باید به آنها بیشتر از سایر گروه های سنی توجه شود به ویژه که خانواده ها مشغول زندگی روزمره خود هستند و از توجه به دغدغه های بچه ها دور شده اند.

 

                                                          بیشتر بخوانید: نگین صدیق‌گویا: پیشنهاد دادند پیج ۱۰ میلیون فالووری بخرم

 

  • در برنامه‌های کودک تلویزیون باید به بچه ها فرهنگ ایرانی و اسلامی را معرفی کنیم تا بین آنان و این فرهنگ انس ایجاد شود. برای این که بچه ها ناخواسته به برنامه ها و انیمیشنهای دور از جامعه ما پناه نبرند برنامه سازان و مسئولین ما باید توجه بیشتری به کودکان ایرانی و برنامه های خاص براساس نیازهایشان داشته باشند.

 

  • برنامه های تولیدی کودکان باید به گونه‌ای ساخته شوند که کودکان از دیدن آنها لذت ببرند و بتوانند از محتوای برنامه ها درسهای خوبی را دریافت و استفاده کنند.
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.