• ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۰ مهر
  • اِلأِثنين ١١ صفر ١٤٤٠
  • Monday 22 Oct 2018
خشکشویی آنلاین بخار

عکس روز

آخرین خبرها

آشپزی / طرز تهیه دسر آناناس
داستان‌های شاهنامه / رستم به خون‌خواهی سیاوش به جنگ افراسیاب می‌رود
چگونه خانه‌مان را با گیاهان تزیین کنیم؟
5 راز ویژه برای موفقیت خانم‌ها در موقعیت‌های کاری
بیوگرافی کامل ارشا اقدسی؛ از بدلکاری تا هنرپیشگی
جنایت برای تصاحب ارثیه100میلیونی
قتل به خاطر دختری در ماشین
اعترافات عامل تجاوز به دختران مسافر
شوهرم با زن خیانتکار فرار کرد
فوتبالیست تحصیلکرده سارق مسلح شد
عکس‌هایی از خانه تیلور سوئیفت
دمنوش آویشن چه خاصیت‌هایی دارد؟
با خاصیت میوه‌های پاییزی آشنا شوید
کدام اشتباهات همسر خود را باید ببخشیم و کدام‌ها را نباید ببخشیم؟
گودبای پمپرز و تاتی‌پارتی؛ جشن‌های لاکچری که به‌تازگی مد شده‌اند
این 10 زن ثروتمندترین‌های جهان در سال جاری هستند
عکس/ شراره رخام و مساله انواع خودکشی
کارگردان فیلم هشتگ پاسخ داد: چرا هشتگ بعد از 2 سال اکران شد؟
تایید حکم اعدام «سلطان سکه» و متهم ردیف دوم پرونده مفسدان اقتصادی
عکس‌های لیندا کیانی در حال بازی بسکتبال
عکس / تصادف عجیب خانم بازیگر
اسیدپاشی پس از دیدن فیلم روی پرده سینما
تصاویر فوق‌العاده از دره چاکرود در استان گیلان
مروری بر کارنامه امیر جدیدی؛ ستاره تازه سینما
بیوگرافی کامل آل پاچینو؛ سلطان بازیگری
آشپزی / طرز تهیه میرزاقاسمی و نحوه سرو آن
ازدواج‌های اینترنتی چه نتایجی دارد؟
فیلم / استندآپ کمدی علی صبوری در حضور رییس سازمان صدا و سیما
فرارعاشقانه‌برای‌ازدواج باپسر افغان
خواسته بیشرمانه با فیلم‌های مخفیانه
جزییات فجیع از جنایت مرد‌ بوکسور
بیوگرافی کامل رویا تیموریان
شناسایی جسد با خواب‌دیدن مادرش
10 بازیگر مرد برتر سینمای بعد از انقلاب
این زیور آلات سرطان‌زا هستند
دختران و پسران جوان؛ اسیر روابط بلاتکلیف
زن و شوهر نخبه از عشق به نفرت رسیدند
مرگ دلخراش ملکه زیبایی روس
رئیس محیط زیست: آلودگی هوا در راه است
معرفی کامل4 وزیر پیشنهادی روحانی که یکشنبه به مجلس معرفی می‌شوند
عکس/ بهنام بانی کنار آبشار نیاگارا
زن ۴۰ ساله‌ ۴۴ بچه به دنیا آورده
هزینه 12 میلیاردی برای ساخت فصل اول شهرزاد؛ سوپراستارها ماهانه 25 میلیون تومان دستمزد می‌گرفتند
اعتراف فرهاد آییش به دلیل اصلی ترس از بچه‌دار شدن
گزارشی از تولید لامبورگینی ایرانی که با اصل‌اش مو نمی‌زند
مسمومیت الکلی این بار در بندرعباس / یک نفر فوت کرد و 8 نفر دیالیز شدند
عباس آخوندی، وزیر راه، متن استعفای خود را منتشر کرد
آیا مرگ زن، «مهریه» را ساقط می‌کند؟
این خوراکی‌ها منبع ویتامین دی هستند
جلال مقامی:حالم خوب است اما حوصله و توان سرکار رفتن را ندارم
قاچاق الکل تا ۵۰ سال حبس دارد
دیرغذا نخورید، چاق می شوید
عربستان به قتل خاشقجی اعتراف و افسران اطلاعاتی را برکنار کرد
داستان‌های شاهنامه/ تولد کیخسرو و بزرگ‌شدن او نیز چوپانان
برای صبحانه چه چیزهایی بخوریم؟
عناوین امتحان نهایی پایه دوازدهم اعلام شد + فهرست دروس
اینجا؛ بزرگ‌ترین رستوران زیر آبی جهان
چگونه با بیماری ام اس کنار بیاییم ؟
آشپزی / با انواع پاستاهای ایتالیایی آشنا شوید
چای سبز چه خاصیت‌هایی دارد؟
مصاحبه با بوکسوری که 4نفر را کشت
دام قرار شبانه2دختر با پسر جوان
درخواست فرزندان برای اعدام پدر
عضو باند یاکوزای ژاپن در تهران به قصاص محکوم شد
بوکسور معروف چرا 2 دخترش و پدر ومادر همسرش را کشت؟
علی ضیا در برابر مهمان فرمول یک، گوشه رینگ قرار گرفت
آیا شما هم به حسادت عاشقانه مبتلا هستید؟
بانک‌های مختلف به سپرده‌ها چقدر سود می‌دهند+نام بانک‌ها و جزییات قراردادها
سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور چقدر است؟
آیا واقعا در همدان گنج پیدا شد؟
کد خبر: 92383 | تاریخ : ۱۳۹۷/۷/۸ - 14:12
این 7 دلیل باعث بی‌خوابی می‌شوند

این 7 دلیل باعث بی‌خوابی می‌شوند

اگر شما هم از اختلال خواب رنج می‌برید با عوامل موثر در این مشکل آشنا شوید.

دوات آنلاین-شکی نیست که خواب خوب تاثیر زیادی بر سلامت جسم و روان ما دارد و بی‌خوابی باعث مریضی‌های مختلفی می‌شود اما چه کنیم که وقتی به رختخواب می‌رویم مرتب از این پهلو به آن پهلو می‌شویم و خواب‌مان نمی‌برد. واقعیت این است که 7 عامل باعث اختلال خواب می‌شود. این عوامل را بشناسید و آنها را رفع کنید:

 

نگرانی و استرس: همه ما با عوامل و اتفاقات استرس‌زای زیادی در زندگی خود روبرو هستیم، بارها شده است که استرس شما را از داشتن خواب خوب محروم کرده باشد، مشکلات پولی، مسائل مربوط به رابطه و تنش‌های کاری می‌تواند شما را شب زنده‌دار کند،  چون استرس مغزتان را درگیر می‌کند.

یک کار مفید می‌تواند تخلیه افکار در انتهای هر روز باشد، یک قلم و کاغذ در کنار تخت خود بگذارید، قبل از خواب، فکر و نگرانی خود را بنویسید، یک فهرست کاری برای روز بعد تعیین کنید و راه حل‌ها و ایده‌هایی مربوط به آن را مشخص کنید.

اگر باز هم در طول شب بیدار شدید، به جای فکر کردن، نوشیدنی گرم کنید، به آرامی در تاریکی بنشینید و افکارتان را به تدریج از سرتان خارج کنید.

برخی از افراد هستند که به دلیل داشتن نگرانی‌های کوچک نمی‌توانند بخوابند. مانند اینکه آیا تمام پنجره ها و درها را قفل کرده‌اند یا اینکه آیا اجاق و لامپ را خاموش کرده‌اند.

در این مورد نیز باید از الگوی بررسی قبل از خواب کمک گرفت، در ورودی و پنجره‌ها را قفل کنید و چک کنید که اجاق گاز را خاموش کرده باشید، البته زیاد این کار را کوچکترین نگرانی‌ها انجام ندهید.

 

                                                                      بیشتر بخوانید: با عوارض بی‌خوابی آشنا شوید

 

الگوهای غذایی و نوع تغذیه: قطعا با شکم خالی خوابیدن نمی‌تواند داشتن یک خواب راحت را تضمین کند، اما با این حال تغذیه اشتباه در زمان اشتباه نیز تاثیر مخرب مشابهی را بر خواب می‌گذارد، غذا خوردن در دیروقت یا وعده غذایی غنی از ادویه‌جات می‌تواند موجب شب بیداری شما شود.

اسید آمینه تریپتوفان به آرامش قبل از خواب شما کمک می‌کند، تریپتوفان ترشح ملاتونین مغز را افزایش می‌دهد، ملاتونین از جمله هورمون‌های تنظیم کننده چرخه خواب است، مرغ و غذاهای لبنی سرشار از اسید آمینه هستند. اما برای اثربخشی بیشتر، بهتر است همراه برنج، نان یا ماکارونی استفاده شوند. شیر و عسل نیز از دیرباز گفته می‌شد که مفید هستند.

همچنین طبق تحقیقات کلسیم و منیزیم در اختلالات خواب دخیل هستند، منیزیم در سبزیجات سبز، لوبیا، آجیل و غلات وجود دارد، مصرف کم منیزیم به خواب رفتن را دشوارتر می‌کند، کلسیم موجود در غذاهای لبنی، سویا، لوبیا و سبزیجات سبز، با کمک به مغز برای تولید ملاتونین از تریپتوفان به داشتن خواب راحت‌تر کمک می‌کند.

ویتامین B6 نیز ممکن است مفید باشد، ماهی‌های چرب منبع غنی این ویتامین هستند؛ بدن برای تولید ملاتونین نیازمند این ویتامین است، اکثر افراد به میزان کافی ویتامین B6 را دریافت می‌کنند. اما استرس می‌تواند سبب از بین رفتن این ویتامین و اختلال خواب شود.

الکل و کافئین: مصرف چای، قهوه و نوشیدنی‌های انرژی‌زای حاوی کافئین به تحریک سیستم عصبی و هوشیارتر شدن شما منجر می‌شود. سعی کنید مصرف کافئین را تا صبح محدود کنید، همچنین می‌توانید از نوشیدنی‌های بدون کافئین مانند چای گیاهی (بابونه) استفاده کنید.

 

تشک و ملافه: تغيير ملافه نیز می‌تواند به داشتن خواب راحت کمک کند. برخی از الیاف مانند ابریشم با بهبود تنفس و تنظیم دما منجر به یک خواب راحت می‌شوند، ملافه‌های ابریشمی تا حدودی لوکس و گران قیمت هستند، با این حال یک بالشت وچکی ابریشمی نیز به همان اندازه تاثیرگذار است.

 

اتاق خواب: اتاق خواب شما، صرفا یک اتاق نیست بلکه محلی برای آرامش است، زمان خواب، اتاق باید تاریک باشد، ملاتونین، هورمون خواب، به شدت به نور حساس است و وجود نور بر ترشح آن در هنگام خواب تاثیر بدی می‌گذارد.همچنین دمای اتاق نیز باید مناسب باشد، اتاق خیلی گرم با ممانعت از افت دمای بدن در هنگام خواب موجب مختل شدن چرخه خواب می‌شود.

 

                                                                            بیشتر بدانید: فیلمی درباره اختلال خواب را ببینید.

 

نور آبی: تلفن، رایانه، تلویزیون، تبلت، تلفن همراه و لپ تاپ منشا نوعی نور به نام نور آبی هستند. تحقیقات نشان داده است که قرار داشتن در معرض این نور تا 2 ساعت قبل از خواب، ترشح ملاتونین را تا 22درصد کاهش می‌دهد.

 

آرامش: راه‌های زیادی برای استراحت قبل از خواب وجود دارد. کشش، تصویر سازی هدایت شده و تنفس در کنار مدیتیشن می‌تواند به شما برای داشتن خوابی راحت کمک کند.تمرین تنفسی ساده‌ترین راه برای آرامش و تمرکز ذهن است.تحقیقات نشان داده است که حمام کردن یا دوش گرفتن قبل از خواب، می‌تواند تاثیرگذار باشد، اضافه کردن نمک حمام منیزیم به حمام نیز اثرات شگرفی دارد، این ماده معدنی از طریق پوست جذب و موجب شل شدن ماهیچه‌ها می‌شود. همچنین سعی کنید دمای بدنتان در هنگام خواب افزایش نیابد؛ درجه حرارت نقش مهمی در تنظیم ریتم روزانه خواب دارد.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.