2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
این افراد زنجبیل مصرف نکنند

این افراد زنجبیل مصرف نکنند

درباره چهار گروه که مصرف زنجبیل برای آنها ممنوع است، بخوانید:

دوات آنلاین-مصرف زنجبیل  خاصیت‌های زیادی دارد. در یک مورد این داروی گیاهی می‌تواند درد ناشی از بیماری‌هایی نظیر میگرن و سردرد را کاهش دهد اما همه نمی‌توانند این گیاه مصرف کنند. تبیان چهار گروهی را که مصرف زنجبیل برای آنها ممنوع است، توضیح داده که می‌خوانید:

 

افراد مبتلا به دیابت

افراد مبتلا به دیابت که دارو مصرف می‌کنند و در کنار آن زنجبیل می‌خورند باید بدانند که در اثرگذاری داروهایشان اختلال ایجاد می‌شود. در واقع زنجبیل مانع از آن می‌شود که عوامل فعال موجود در ترکیبات دارو به میزان 100 درصد عمل کند. علاوه بر این، افرادی که از فشارخون بالا رنج می‌برند نیز باید از مصرف زنجبیل خودداری کنند چون این گیاه باعث افزایش جریان خون شده و فشار خون را افزایش می‌دهد. همچنین افرادی که داروهای ضدانعقاد خون مصرف می‌کنند نیز باید از مصرف این گیاه خودداری کنند.

 

افراد کم وزن

خون افراد هموفیلی به اندازه کافی در انعقاد مشکل دارد و خاصیت محرکی و رقیق کنندگی زنجبیل اوضاع را بدتر می‌کند. بنابراین مصرف زنجبیل می‌تواند مشکلات خونی را تشدید کرده و تأثیر داروها را از بین ببرد

افراد لاغر که می‌خواهند وزن بگیرند باید از مصرف زنجبیل چشم پوشی کنند چون این گیاه باعث چربی سوزی و لاغری می‌شود. این گیاه از طرفی روی اشتهای مصرف کننده تأثیر می‌گذارد و از طرف دیگر باعث افزایش سوخت و ساز بدن شده و چربی‌های اشباع شده را می‌سوزاند.

 

خانم‌های باردار

در دوران بارداری خانم‌ها برای افزایش انرژی خود خطا کرده و به سراغ مصرف زنجبیل می‌روند. اما این گیاه با وجود اینکه تأثیر خوبی در برطرف کردن حالت تهوع دارد اما در ماه‌های آخر بارداری خطر سقط جنین را افزایش می‌دهد.

توصیه به زنان باردار: غیر از زنجبیل این خوراکی‌ها را هم مصرف نکنید.

 

افراد هموفیلی

خون افراد هموفیلی به اندازه کافی در انعقاد مشکل دارد و خاصیت محرکی و رقیق کنندگی زنجبیل اوضاع را بدتر می‌کند. بنابراین مصرف زنجبیل می‌تواند مشکلات خونی را تشدید کرده و تأثیر داروها را از بین ببرد.

بنابراین دقت داشته باشید که هر گیاه یا داروی گیاهی الزاماً بی خطر و بدون عوارض نیست. بنابراین اگر در شرایط ویژه‌ای قرار دارید یا داروی خاصی مصرف می‌کنید قبل از مصرف هر نوع مکمل یا داروی گیاهی با پزشک معالج خود مشورت کنید.

 

با خواص انواع چای‌ها در اینجا آشنا شوید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.