2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
کشف درمان جدید برای ریزش مو

کشف درمان جدید برای ریزش مو

در حال حاضر فقط دو داروی مینوکسیدیل و فیناستراید برای درمان طاسی الگوی مردانه موجود است.اما هر دو این داروها عوارض جانبی دارند و اغلب نتایج‌شان ناامیدکننده است.

دوات آنلاین-باز هم همان مشکل همیشگی ریزش مو البته این بار بحث یک راه حل درمیان است. پژوهشگران انگلیسی کشف کرده‌اند داروی پوکی استخوان دوای ریزش مو هم هست.

 

از هر 10 مرد حدود چهار نفر تا 45 سالگی و دو سوم آنها تا 60 سالگی به طاسی الگوی مردانه مبتلا می شوند.در حال حاضر فقط دو داروی مینوکسیدیل و فیناستراید برای درمان طاسی الگوی مردانه موجود است.اما هر دو این داروها عوارض جانبی دارند و اغلب نتایج‌شان ناامیدکننده است. تنها گزینه دیگری که برای درمان طاسی سر وجود دارد جراحی کاشت مو است.

 

محققان دانشگاه منچستر در جستجوی درمان جدیدی برای طاسی سر ابتدا یک داروی درمان سرطان به نام CsA را مورد بررسی قرار دادند که از عوارض جانبی آن رشد ناخواسته مو است.

 

آنها متوجه شدند که رشد مو به این دلیل اتفاق می افتد که این دارو میزان فعالیت پروتیینی به نام SFRP1 را که از رشد فولیکول های مو پیشگیری می کند، کاهش می دهد.

 

با وجود اینکه داروی CsA به خودی خود درمان مناسبی برای طاسی سر نیست محققان متوجه شدند ، دارویی به نام WAY-316606 که پیش از این برای درمان پوکی استخوان طراحی شده است بهتر پروتیین سرکوب کننده رشد مو را هدف قرار می دهد.

 

در آزمایش های انجام شده، فولیکول های مو بیش از 40 بیمار که تحت عمل جراحی پیوند مو قرار گرفته بودند با این دارو درمان شدند و به سرعت وارد فاز فعال رشد مو شدند بطوریکه فقط طی 6 روز داری دو میلی متر مو شدند.

 

محققان خاطر نشان کردند، این دارو نه تنها فولیکول های موی بیشتری را در فاز رشد چرخه مو نگاه می دارد بلکه این دارو بطور موثری تولید کراتین ساقه مو را نیز تقویت می کند.

 

زنان بخوانند: یک متخصص پوست و مو دلایل ریزش مو در زنان را بررسی کرده است که می‌توانید اینجا بخوانید.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.