2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
گزارش رییس پلیس فتا از فعالیت داعش در تلگرام

گزارش رییس پلیس فتا از فعالیت داعش در تلگرام

داعش با چند صد کانال و با ۱۱ زبان در تلگرام فعال است.

دوات آنلاین-رئیس پلیس فتای ناجا با اشاره به پایان کار داعش در میدان نبرد، گفت که تفکر داعشی و تکفیری هنوز توسط عوامل این گروهک‌ها در فضای مجازی تبلیغ و ترویج می‌شود.

 

سردار سید کمال هادیانفر با بیان اینکه چهار میلیارد و 200 میلیون نفر در سراسر جهان کاربر فضای مجازی هستند،‌ گفت: امروزه زندگی بشر بدون اینترنت دچار مشکلات فراوان شده و حتی در برخی موارد مختل می‌گردد. در همین راستا امروزه تامین امنیت فضای مجازی چالش تمامی کشورهای جهان است و به همین دلیل است که تمام کشورها و دولت‌ها در حال تکاپو برای سرمایه گذاری در این حوزه هستند.

 

وی با بیان اینکه می‌توان گفت که فناوری اطلاعات و ارتباطات و تکنولوژی‌های مدرن سرچشمه بسیاری از جرایم هستند، گفت: به همین دلیل است که امنیت فضای سایبر بیش از پیش پراهمیت شده و باید همه کشورهای جهان به دور از اختلافات و مسائل سیاسی برای تحقق این امنیت گام‌های اساسی را بردارند.

 

رئیس پلیس فتای ناجا رشد شتابان فناوری ارتباطات و اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی را بدون توجه به مقوله امنیت و شکل گیری گروه‌های سازمان یافته مجرمان و همچنین افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در فضای سایبر جزو تهدیدات و چالش‌های کنونی و آینده جهان برشمرد و گفت: فعالیت‌های مجرمان،‌ گروه‌های سازمان یافته و تروریست‌هایی چون داعش، النصره، القاعده و ده‌ها گروهک تروریستی که به صورت پنهان در کشورها فعالیت می‌کنند و همچنین فعالیت در دارک نت، فری نت و فعالیت در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌هایی همچون توئیتر، تلگرام، فیس بوک و ... در کنار ابزارهایی مانند پول مجازی، سرویس‌های رمزگذاری، مخفی کننده هویت و ... سبب ایجاد بستری امن برای مجرمان و تروریست‌ها شدند.

 

وی با اشاره به همکاری مشترک ایران، روسیه، سوریه، عراق و حزب الله برای پایان دادن به داعش در میدان نبرد، گفت: داعش در میدان نبرد تمام شده اما تفکر داعش و تکفیری هنوز در فضای سایبری توسط عوامل این گروهک تبلیغ و ترویج می‌شود و از فضاهایی مثل تلگرام و توئیتر برای ترویج عقاید خود و همچنین جذب، آموزش و بکارگیری افراد در عملیات‌های تروریستی در سراسر جهان استفاده می‌کنند.

 

رئیس پلیس فضای ناجا با بیان اینکه گروه‌های تروریستی از اوایل سال 2018 وارد فاز جدیدی تحت عنوان فعالیت گسترده و شبکه سازی سایبری برای یارگیری پنهان شده‌اند،‌ گفت: به گونه‌ای که گروهک تروریستی داعش با چند صد کانال و با 11 زبان زنده دنیا در تلگرام فعال است و متأسفانه ابزارهای سفارشی سازی شده‌ای که عمدتا در پیام رسان‌های موبایلی تحت عنوان امنیت کاربران طراحی می‌شود، بسترهای امنی را برای مجرمان و تروریست‌ها در دنیا ایجاد کرده است.

 

داستان زندگی زنی را به اجبار قابله داعشی‌ها شده بود، اینجا بخوانید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.