• ۱۳۹۷ سه شنبه ۲۴ مهر
  • اِثَّلاثا ٥ صفر ١٤٤٠
  • Tuesday 16 Oct 2018
خشکشویی آنلاین بخار

عکس روز

آخرین خبرها

عکس جالب توجه علیرضا فغانی در سئول
مهران مدیری برای نمایش خانگی سریال می‌سازد
همکاری مشترک آمیتاب ‌باچان و عامرخان در «قاتلان هندوستان» رکوردشکن خواهد شد؟
مردی با۵۶ فرزند و300 نوه
چگونه سابقه چک‌های برگشتی را بگیرید؟
تخلیه ساختمان سفارت ایران در آنکارا در پی تهدید به بمب‌گذاری
سارق خودرو حین فرار باعث مرگ فرزندش شد
فیلم/ روش نگهداری از کاکتوس در خانه
شکستن قولنج چه خطراتی دارد
سریال حوالی پائیز بعد از دلدادگان پخش می‌شود
توضیحات پزشکی قانونی درباره پرونده دنیا ویسی
انتقام آتشین خواستگار کینه‌جو
غلظت گرد و غبار در آبادان و حمیدیه دهها برابر حد مجاز
رسول نجفیان: شهرت، جنبه می‌خواهد
اعدام عاملان 2جنایت بی‌رحمانه
داماد مزاحم‌تلگرامی مادرزن بود
عاقبت ازدواج زن مطلقه با پیرمرد
ربودن دختری برای تهیه فیلم سیاه
دختر منشی از حساب مدیر شرکت سرقت سریالی می‌کرد
داستان‌های شاهنامه / مکر و حیله سودابه علیه سیاوش
هانیه توسلی و نگار جواهریان در قابی عجیب
این ادویه‌ها وزن را کم می‌کنند
ناهار لاکچری کنار شیرها به قیمت یک میلیون و 700 هزار تومان
تولد ۲۱۸۷ نوزاد لاکچری در تاریخ طلایی ۷مهر
گفت‌وگو با زن و شوهر نابینایی که گزارشگر و نویسنده برنامه‌های رادیویی هستند
گزارشی تکاندهنده از دخترانی که در کودکی عروس می‌شوند
تولید دستمال کاغذی و پوشک شبانه‌روزی شد
فرمول‌هایی برای این‌که زن و شوهر خوشبخت باشیم
شهردار بعدی تهران کیست؟
شاهرخ استخری، بازیگر نقش هاتف در سریال دلدادگان: بعد از فاش‌شدن مامور بودن امیر غافلگیری‌های بیشتری در راه است
وام ۳۰۰ میلیون دلاری بانکی با مدارک جعلی
جهانگیری: برای فروش نفت شرکای جدید پیدا کرده‌ایم
احتمال کاهش ۴۰ درصدی قیمت موبایل
نقدی بر فیلم کوپال؛ به‌عنوان فیلمی متفاوت
تعداد جانباختگان الکل در استان البرز به 25 نفر رسید
خطرات محصولات تقویت جنسی
این ستارگان زن سینما فراموش شده‌اند
این پسر 5 ساله از خرداد ماه گمشده است؛ او را ندیده‌اید؟
این قاتل فراری را شناسایی کنید
شکار خرس برای کباب کردن
غذاهایی برای سوزاندن چربی‌ شکم
بیوگرافی کامل مریلا زارعی
موافقت هووها باازدواج سوم شوهر
روابط نامشروع پدر؛انگیزه 2جنایت
فرجام تلخ عشق خیابانی یک زن
نقدی بر فیلم عرق سرد ؛ جدایی یاسر از افروز
عکس‌های بی‌نظیر از حیات وحش
داستان‌های شاهنامه / کشته‌شدن سهراب به‌دست رستم
تکنیک‌های کاملا عملی برای رهایی از فشارهای روانی و استرس
گفت‌وگو با رفتگری که مدرک دکتری عمران دارد
هشدارهای تورمی رئیس مرکز آمار
چگونه بفهمیم واقعا عاشق شده‌ایم؟
بررسی دلایل پدیده «خون بازی» در مدارس
حلقه فرسوده بسکتبال جان دانش آموز هرمزگانی را گرفت
خاطرات تکاندهنده مردی که 2.5 سال بازپرس ویژه قتل بود
90 درصد کشور در معرض خطر زلزله است
همه آنچه درباره سریال فرار از زندان باید بدانید+ بیوگرافی بازیگران اصلی
لیندا کیانی از بازی در چه سریالی پشیمان است و چرا؟
گفت‌وگو با نویسنده سریال دلدادگان: فصل سوم اوج کشمکش‌ها، گره‌گشایی‌ها و گره‌افکنی‌ها را خواهیم داشت
نقدی بر تمام نکات مثبت و منفی سریال دلدادگان
پدر دنیا ویسی: مرگ دخترم حادثه بود نه تجاوز
خودکشی مادر بعد از قتل 2 کودک
ایران مقام سوم مسابقات پاراآسیایی را به دست آورد
طلا این هفته گران‌تر خواهد شد
ناپدید شدن دست‌کم ۵ شاهزاده عربستانی در چند روز اخیر
گفت‌وگو با علی صبوری، کمدین خنداننده شو : یک روز بهترین کمدین ایران می‌شوم
چگونه پف زیر چشم‌ها را از بین ببریم؟
فیلم/ ماجرای واقعی مرگ دنیا ویسی، دانش‌آموز کردستانی از زبان خانواده‌اش
سکه هنوز هم حباب دارد
آشپزی / فتوچینی را چطور بپزیم؟
کد خبر: 92322 | تاریخ : ۱۳۹۷/۲/۱۷ - 06:40
گردشگری دریایی؛ تجربه‌ای بی‌نظیر که به آن توجه نمی‌شود
گفت‌وگو با مدیرکل سابق حفاظت و ایمنی سازمان بنادر کشور:

گردشگری دریایی؛ تجربه‌ای بی‌نظیر که به آن توجه نمی‌شود

تا زمانی که یک غروب را در خلیج فارس نبینید حس غرور حاکمیت بر خلیج فارس در مردم ایجاد نمی‌شود. این فرصت را گردشگری دریایی باید به مردم هدیه بدهد و چنین ظرفیتی وجود دارد.

دوات آنلاین-گردشگری دریایی با توجه به ظرفیتی که در خلیج فارس و دریای خزر وجود دارد می‌تواند یکی از پردرآمدترین شاخه‌های گردشگری باشد و ظرفیت سرمایه‌گذاری فراوانی در این خصوص وجود دارد.این گفته محمدرضا قادری، مدیرکل سابق حفاظت و ایمنی سازمان بنادر کشور است. 

قادری که به سفرهای دریایی زیادی رفته معتقد است چند ارگانی که در جزیره کیش حضور فعال دارند در صورتی که برنامه‌ریزی صحیح داشته باشند می‌توانند ظرفیت اشتغال و درآمدزایی زیادی در بخش گردشگری دریایی ایجاد کنند. قادری که در حال حاضر در اتاق ایران-نروژ حضور دارد به سوالات دوات آنلاین درباره گردشگری دریایی پاسخ داده که می‌خوانید.

  • از نظر شما در ایران صنعتی به نام گردشگری دریایی وجود دارد؟ و آیا اساسا ایران چنین ظرفیتی را دارد؟

ایران می‌تواند گردشگری دریایی داشته باشد و ظرفیت‌هایی هم در این خصوص  می‌تواند ایجاد شود. البته باوجود ظرفیت‌هایی که داریم چنین گردشگری در کشور وجود ندارد. ما تنوع اب و هوایی زیادی داریم مانند برخی کشورها اینطور نیست که کشورمان فقط گرما یا فقط سرما را تجربه کند ما گرما و سرما و آب و هوای معتدل را در یک کشور تجربه می‌کنیم بنابراین گردشگری دریایی در فصول مختلف سال می‌تواند رونق داشته باشد. مثلا در نوروز ترددهایی بین جزایر جنوبی ایران وجود دارد که می‌تواند از طریق دریا اتفاق بیفتد. اینها همه بخشی از گردشگری دریایی است و مسافرانی که در نوروز به این مناطق می‌روند می‌توانند با گذراندن یک شب روی آب لذت فراوانی ببرند.

  • آیا با هر نوع کشتی یا قایقی می‌توان گردشگری دریایی در کیش و بندرعباس انجام داد؟

قطعا نمی‌شود از هر نوع قایق یا کشتی استفاده کرد، برای اینکه گردشگر دریایی داشته باشیم باید کشتی را بر اساس شرایط تجهیز و در واقع هتل‌کشتی درست کنیم. در حال حاضر از کشتی در این مسیرها که گفتم استفاده می‌شود اما به‌عنوان حمل و نقل استفاده می‌شود و گردشگری به آن معنایی که در ذهن مردم است، وجود ندارد. در حال حاضر شناورهایی هستند که  چند ساعت افراد را در  کیش روی دریا می‌برند که به‌عنوان گردشگری دریایی از آن استفاده می‌شود اما آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد با آنچه ما به‌عنوان گردشگری دریایی معرفی می‌کنیم، متفاوت است. در دنیا یک شناور که تجهیزات هتل را دارد گردشگران را سوار می‌کند، در مقاصد مختلف می‌ایستد و افراد یک روز به  شهر می‌روند و  بازدید می‌کنند و شب به شناور برمی‌گردند اما چنین چیزی در ایران نداریم. درکشورهای اروپایی کروزلاین‌هایی هستند که این مزیت را دارند. این کروزها گردشگران را سوار می‌کنند و  افراد برای اقامت به هتل نمی‌روند. در واقع  کشتی، هتل آنهاست و این کروزها از طریق دریا به شهرهای مختلف می‌روند. مثلا کشتی یک روز در بندر بارسلون توقف می‌کند و مردم روز  به گردش می‌روند و شب را روی دریا هستند و لذت می‌برند. بعد آن کروز به سواحل دیگر و شهرهای دیگر می‌رود و مسافران چند روز بعد در سوی دیگر مدیترانه در کازابلانکا هستند. این سفرها آنقدر لذت‌بخش است که مردم نسبت به آن اقبال زیادی نشان می‌دهند.

 

  • با توجه به ظرفیتی که گفتید در خلیج فارس وجود دارد آیا می‌توان روشی را که در اروپا برای گردشگری دریایی وجود دارد در ایران هم پیاده کرد؟

ما این ظرفیت را در ایران داریم و  اگرچنین روشی را در ایران فعال کنیم گردشگری دریایی که بسیار هم جذاب است رونق زیادی می‌گیرد اما در حال حاضر چنین چیزی نداریم. برای این کار ارگان‌هایی که در جزایر ما فعال هستند باید سرمایه‌گذاری کنند. البته پیشنهادهایی در این خصوص بوده است.  حتی یک شناوری به نام سانی هم به کیش بردند که هزینه آن را مناطق آزاد کیش پرداخت کرد اما  این شناور فعال نشد. در آن زمان من عضو کارگروه گردشگری کیش بودم. پیشنهاد این بود که توری در کیش بگذارند و گردشگران از کیش به سمت قشم حرکت کنند.  شب با کشتی روی دریا  باشند و بعد به قشم بروند و از قشم به تهران برگردند. نتیجه این نوع گردشگری حس بی‌نظیری است که مردم به دست می‌آورند و آنقدر این حس غریب و خاص است که هیچ جای دیگر نمی‌توانند تجربه کنند. بیشتر مردم، بندرعباس را آخرین بخش از ایران می‌دانند که می‌توانند به آنجا بروند در حالیکه حاکمیت ما تا منتهی‌الیه جزیره ابوموسی است. از دیدن تنب کوچک و تنب بزرگ و جزیره فارور نمی‌توان گذشت.  تا زمانی که یک غروب را  در خلیج فارس نبینید حس غرور حاکمیت بر خلیج فارس در مردم ایجاد نمی‌شود. این فرصت را گردشگری دریایی باید به مردم هدیه بدهد و چنین ظرفیتی وجود دارد. فقط باید اراده داشته و از آن استفاده کنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.