• ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد
  • اِلأَحَّد ١٢ رمضان ١٤٣٩
  • Sunday 27 May 2018
خشکشویی آنلاین بخار

عکس روز

آخرین خبرها

درددل‌های قربانی اسیدپاشی
پیشنهاد غیراخلاقی زن اخاذ
قتل دختر ٩ ساله با انگیزه دزدیدن کلیه‌ها
اینجا؛ مزرعه پرورش اسب
طراحی خانه با الهام از طبیعت
دام سیاه برای دختر جوان
رپر متهم به قتل آزاد می‌شود
توقف فروش سربازی در سال۹۸
ارفع‌کوه؛ صعود به اوج زیبایی
دستگیری تهیه‌کننده هالیوود با شکایت ۸۲ بازیگر زن
با جوش‌های سرسیاه چه کنیم
اگزمای شدید احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را بیشتر می‌کند
این غذاها را در وعده سحری نخورید
زنی که بیش از ۴هزار آرزو را برآورده کرد
ناصر ملک مطیعی درگذشت
شاخ‌های ۶۰ ساله اینستاگرام
کمبود کلسیم چه عارضه‌هایی دارد؟
باغ برره در حال نابودی
چگونه زیورآلات منحصر به‌فرد داشته باشیم؟
تاثیر رژیم غذایی در پیشگیری از سرماخوردگی
بوم گردی؛ عامل رونق گردشگری
تعرض به پسر٧ساله توسط ٣ نفر
زنی که توسط دوست شوهرش اغفال شد
رازهای ساده شیک‌پوشی
هرگز با این افراد ازدواج نکنید
راه‌های جلوگیری از زایمان زودرس
خواهر و برادر در چه شرایطی از متوفی ارث می‌برند؟
همه خواص هلیله سیاه
این عوامل باعث بارداری خارج رحم می‌شوند
با پوست خشک چه کنیم؟
اینجا؛ شهرک سینمایی
عروسک در گذر زمان
مورگان فریمن؛ متهم جدید رسوایی جنسی در هالیوود
استانداردهای دریافت روزانه کالری
همه روش‌های درمان افتادگی پلک
خواستگار،دختر12ساله را ربود
کشف یکی از رازهای خوشبختی
تاثیر روزه‌داری بر سلامت بدن
دیابتی‌ها سیب بخورند
چرا زندگی مجردی زیاد شده است؟
بلوغ زودرس و رفتارهای پرخطر جنسی؛ اثرات سریال‌های ماهواره‌ای بر کودکان و نوجوانان
بازخوانی پرونده خفاش شب(1)
مصاحبه اولین گزارشگر زن فوتبال ایران
راهنمای تهیه زیباترین سفره‌های عقد
کشف خاصیت دیگر انواع توت
ساخت ساده وسایل تزئینی با دورریختنی‌ها
سردشت؛ بهشت گمشده زاگرس
3 قتل به‌خاطر شک به همسر
زندگی کوچ‌نشینان به روایت تصویر
اخاذی با عکس‌ خصوصی
بهت و حیرت در ریگ یلان
این ماساژها سردرد را تسکین می‌دهد
قتل خواستگار در نزاع خونین
همه خاصیت‌های باقلا
سوسن پرور: اگر شادکردن مردم خالتوری است افتخار می‌کنم خالتور هستم
ویل اسمیت جمعه از آهنگ رسمی جام جهانی رونمایی می‌کند
کاشت ایمپلت چه فایده‌هایی دارد
نکاتی که درباره اضطراب باید بدانید
جزییاتی از ساخت برره 2
قارچ سمی پادزهر ندارد
این نوع بامیه را نخرید
پیشنهاد هیجان‌انگیز برای سفر به شمال
قلعه تنکا؛ پیشنهادی برای گردشگری
چرا دختران مجرد می‌مانند
عوارض کم کاری تیروئید
ظروف سفالی، تزئینی زیبا برای خانه‌ها
این رژیم غذایی؛ ارزان‌ترین درمان افسردگی
چه عطرهایی برای بهار و تابستان مناسب است؟
تصاویر برتر نشنال جئوگرافیک از طبیعت آمریکا
کدام‌ خال‌ها خطرناک هستند
کد خبر: 92322 | تاریخ : ۱۳۹۷/۲/۱۷ - 06:40
گردشگری دریایی؛ تجربه‌ای بی‌نظیر که به آن توجه نمی‌شود
گفت‌وگو با مدیرکل سابق حفاظت و ایمنی سازمان بنادر کشور:

گردشگری دریایی؛ تجربه‌ای بی‌نظیر که به آن توجه نمی‌شود

تا زمانی که یک غروب را در خلیج فارس نبینید حس غرور حاکمیت بر خلیج فارس در مردم ایجاد نمی‌شود. این فرصت را گردشگری دریایی باید به مردم هدیه بدهد و چنین ظرفیتی وجود دارد.

دوات آنلاین-گردشگری دریایی با توجه به ظرفیتی که در خلیج فارس و دریای خزر وجود دارد می‌تواند یکی از پردرآمدترین شاخه‌های گردشگری باشد و ظرفیت سرمایه‌گذاری فراوانی در این خصوص وجود دارد.این گفته محمدرضا قادری، مدیرکل سابق حفاظت و ایمنی سازمان بنادر کشور است. 

قادری که به سفرهای دریایی زیادی رفته معتقد است چند ارگانی که در جزیره کیش حضور فعال دارند در صورتی که برنامه‌ریزی صحیح داشته باشند می‌توانند ظرفیت اشتغال و درآمدزایی زیادی در بخش گردشگری دریایی ایجاد کنند. قادری که در حال حاضر در اتاق ایران-نروژ حضور دارد به سوالات دوات آنلاین درباره گردشگری دریایی پاسخ داده که می‌خوانید.

  • از نظر شما در ایران صنعتی به نام گردشگری دریایی وجود دارد؟ و آیا اساسا ایران چنین ظرفیتی را دارد؟

ایران می‌تواند گردشگری دریایی داشته باشد و ظرفیت‌هایی هم در این خصوص  می‌تواند ایجاد شود. البته باوجود ظرفیت‌هایی که داریم چنین گردشگری در کشور وجود ندارد. ما تنوع اب و هوایی زیادی داریم مانند برخی کشورها اینطور نیست که کشورمان فقط گرما یا فقط سرما را تجربه کند ما گرما و سرما و آب و هوای معتدل را در یک کشور تجربه می‌کنیم بنابراین گردشگری دریایی در فصول مختلف سال می‌تواند رونق داشته باشد. مثلا در نوروز ترددهایی بین جزایر جنوبی ایران وجود دارد که می‌تواند از طریق دریا اتفاق بیفتد. اینها همه بخشی از گردشگری دریایی است و مسافرانی که در نوروز به این مناطق می‌روند می‌توانند با گذراندن یک شب روی آب لذت فراوانی ببرند.

  • آیا با هر نوع کشتی یا قایقی می‌توان گردشگری دریایی در کیش و بندرعباس انجام داد؟

قطعا نمی‌شود از هر نوع قایق یا کشتی استفاده کرد، برای اینکه گردشگر دریایی داشته باشیم باید کشتی را بر اساس شرایط تجهیز و در واقع هتل‌کشتی درست کنیم. در حال حاضر از کشتی در این مسیرها که گفتم استفاده می‌شود اما به‌عنوان حمل و نقل استفاده می‌شود و گردشگری به آن معنایی که در ذهن مردم است، وجود ندارد. در حال حاضر شناورهایی هستند که  چند ساعت افراد را در  کیش روی دریا می‌برند که به‌عنوان گردشگری دریایی از آن استفاده می‌شود اما آنچه در دنیا اتفاق می‌افتد با آنچه ما به‌عنوان گردشگری دریایی معرفی می‌کنیم، متفاوت است. در دنیا یک شناور که تجهیزات هتل را دارد گردشگران را سوار می‌کند، در مقاصد مختلف می‌ایستد و افراد یک روز به  شهر می‌روند و  بازدید می‌کنند و شب به شناور برمی‌گردند اما چنین چیزی در ایران نداریم. درکشورهای اروپایی کروزلاین‌هایی هستند که این مزیت را دارند. این کروزها گردشگران را سوار می‌کنند و  افراد برای اقامت به هتل نمی‌روند. در واقع  کشتی، هتل آنهاست و این کروزها از طریق دریا به شهرهای مختلف می‌روند. مثلا کشتی یک روز در بندر بارسلون توقف می‌کند و مردم روز  به گردش می‌روند و شب را روی دریا هستند و لذت می‌برند. بعد آن کروز به سواحل دیگر و شهرهای دیگر می‌رود و مسافران چند روز بعد در سوی دیگر مدیترانه در کازابلانکا هستند. این سفرها آنقدر لذت‌بخش است که مردم نسبت به آن اقبال زیادی نشان می‌دهند.

 

  • با توجه به ظرفیتی که گفتید در خلیج فارس وجود دارد آیا می‌توان روشی را که در اروپا برای گردشگری دریایی وجود دارد در ایران هم پیاده کرد؟

ما این ظرفیت را در ایران داریم و  اگرچنین روشی را در ایران فعال کنیم گردشگری دریایی که بسیار هم جذاب است رونق زیادی می‌گیرد اما در حال حاضر چنین چیزی نداریم. برای این کار ارگان‌هایی که در جزایر ما فعال هستند باید سرمایه‌گذاری کنند. البته پیشنهادهایی در این خصوص بوده است.  حتی یک شناوری به نام سانی هم به کیش بردند که هزینه آن را مناطق آزاد کیش پرداخت کرد اما  این شناور فعال نشد. در آن زمان من عضو کارگروه گردشگری کیش بودم. پیشنهاد این بود که توری در کیش بگذارند و گردشگران از کیش به سمت قشم حرکت کنند.  شب با کشتی روی دریا  باشند و بعد به قشم بروند و از قشم به تهران برگردند. نتیجه این نوع گردشگری حس بی‌نظیری است که مردم به دست می‌آورند و آنقدر این حس غریب و خاص است که هیچ جای دیگر نمی‌توانند تجربه کنند. بیشتر مردم، بندرعباس را آخرین بخش از ایران می‌دانند که می‌توانند به آنجا بروند در حالیکه حاکمیت ما تا منتهی‌الیه جزیره ابوموسی است. از دیدن تنب کوچک و تنب بزرگ و جزیره فارور نمی‌توان گذشت.  تا زمانی که یک غروب را  در خلیج فارس نبینید حس غرور حاکمیت بر خلیج فارس در مردم ایجاد نمی‌شود. این فرصت را گردشگری دریایی باید به مردم هدیه بدهد و چنین ظرفیتی وجود دارد. فقط باید اراده داشته و از آن استفاده کنیم.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.