• ۱۳۹۷ يکشنبه ۶ خرداد
  • اِلأَحَّد ١٢ رمضان ١٤٣٩
  • Sunday 27 May 2018
خشکشویی آنلاین بخار

عکس روز

آخرین خبرها

درددل‌های قربانی اسیدپاشی
پیشنهاد غیراخلاقی زن اخاذ
قتل دختر ٩ ساله با انگیزه دزدیدن کلیه‌ها
اینجا؛ مزرعه پرورش اسب
طراحی خانه با الهام از طبیعت
دام سیاه برای دختر جوان
رپر متهم به قتل آزاد می‌شود
توقف فروش سربازی در سال۹۸
ارفع‌کوه؛ صعود به اوج زیبایی
دستگیری تهیه‌کننده هالیوود با شکایت ۸۲ بازیگر زن
با جوش‌های سرسیاه چه کنیم
اگزمای شدید احتمال حمله قلبی و سکته مغزی را بیشتر می‌کند
این غذاها را در وعده سحری نخورید
زنی که بیش از ۴هزار آرزو را برآورده کرد
ناصر ملک مطیعی درگذشت
شاخ‌های ۶۰ ساله اینستاگرام
کمبود کلسیم چه عارضه‌هایی دارد؟
باغ برره در حال نابودی
چگونه زیورآلات منحصر به‌فرد داشته باشیم؟
تاثیر رژیم غذایی در پیشگیری از سرماخوردگی
بوم گردی؛ عامل رونق گردشگری
تعرض به پسر٧ساله توسط ٣ نفر
زنی که توسط دوست شوهرش اغفال شد
رازهای ساده شیک‌پوشی
هرگز با این افراد ازدواج نکنید
راه‌های جلوگیری از زایمان زودرس
خواهر و برادر در چه شرایطی از متوفی ارث می‌برند؟
همه خواص هلیله سیاه
این عوامل باعث بارداری خارج رحم می‌شوند
با پوست خشک چه کنیم؟
اینجا؛ شهرک سینمایی
عروسک در گذر زمان
مورگان فریمن؛ متهم جدید رسوایی جنسی در هالیوود
استانداردهای دریافت روزانه کالری
همه روش‌های درمان افتادگی پلک
خواستگار،دختر12ساله را ربود
کشف یکی از رازهای خوشبختی
تاثیر روزه‌داری بر سلامت بدن
دیابتی‌ها سیب بخورند
چرا زندگی مجردی زیاد شده است؟
بلوغ زودرس و رفتارهای پرخطر جنسی؛ اثرات سریال‌های ماهواره‌ای بر کودکان و نوجوانان
بازخوانی پرونده خفاش شب(1)
مصاحبه اولین گزارشگر زن فوتبال ایران
راهنمای تهیه زیباترین سفره‌های عقد
کشف خاصیت دیگر انواع توت
ساخت ساده وسایل تزئینی با دورریختنی‌ها
سردشت؛ بهشت گمشده زاگرس
3 قتل به‌خاطر شک به همسر
زندگی کوچ‌نشینان به روایت تصویر
اخاذی با عکس‌ خصوصی
بهت و حیرت در ریگ یلان
این ماساژها سردرد را تسکین می‌دهد
قتل خواستگار در نزاع خونین
همه خاصیت‌های باقلا
سوسن پرور: اگر شادکردن مردم خالتوری است افتخار می‌کنم خالتور هستم
ویل اسمیت جمعه از آهنگ رسمی جام جهانی رونمایی می‌کند
کاشت ایمپلت چه فایده‌هایی دارد
نکاتی که درباره اضطراب باید بدانید
جزییاتی از ساخت برره 2
قارچ سمی پادزهر ندارد
این نوع بامیه را نخرید
پیشنهاد هیجان‌انگیز برای سفر به شمال
قلعه تنکا؛ پیشنهادی برای گردشگری
چرا دختران مجرد می‌مانند
عوارض کم کاری تیروئید
ظروف سفالی، تزئینی زیبا برای خانه‌ها
این رژیم غذایی؛ ارزان‌ترین درمان افسردگی
چه عطرهایی برای بهار و تابستان مناسب است؟
تصاویر برتر نشنال جئوگرافیک از طبیعت آمریکا
کدام‌ خال‌ها خطرناک هستند
کد خبر: 92316 | تاریخ : ۱۳۹۷/۲/۱۷ - 05:24
عوارض و راه‌های جبران کمبود ویتامین دی

عوارض و راه‌های جبران کمبود ویتامین دی

از افسردگی و ریزش مو بگیرید تا مشکلات گوارشی و عفونت‌های متعدد همه از عارضه‌های کمبود این ویتامین است.

دوات آنلاین-هرچقدر از عوارض کمبود ویتامین دی در بدن بگوییم کم گفته‌ایم. از افسردگی و ریزش مو بگیرید تا مشکلات گوارشی و عفونت‌های متعدد همه از عارضه‌های کمبود این ویتامین است.

حالا اگر موضوع برایتان مهم شده و حوصله دارید می‌توانید در این مطلب از عوارض کمبود ویتامین دی و راه‌های جبران آن بیشتر بخوانید:

اول عوارض

ویتامین d برای حفظ سلامتی  برخی اعضای بدن مانند ماهیچه ها، استخوان ها، دندان ها و تقویت سیستم ایمنی بدن  بسیار حائز اهمیت  و با ارزش است. ولی ویتامین d از آن ویتامین هایی است که به سختی می توان در منابع  غذایی معمولی آن را به دست آورد. به همین خاطر توصیه می شود از فرآورده های مختلفی مثل شیر یا غلاتی  که با این ویتامین غنی شده اند ، استفاده گردد. چنان چه بدن شما به اندازه کافی ویتامین  d  دریافت نکند با مشکلات سلامتی مواجه خواهید شد. در ادامه با ما همراه شده تا عوارض کمبود ویتامین d و راه های درمان آن را بشناسید.ماهیچه ها برای عملکرد مناسب و صحیح نیاز به ویتامین d دارند به همین خاطر در صورت تامین نشدن این مقدار مشکلات مختلفی ممکن است برای یک فرد به وجود آید. زمانی   احساس ضعف در ماهیچه های بدنتان  بیشتر آشکار می شود که  به بیماری هایی نظیر عفونت‌های ویروسی (آنفولانزا) مبتلا  گردید.  شدت احساس درد در افراد مختلف متغیر است و در صورت بی توجهی عواقب بدی را به دنبال دارد.

 افراد مبتلا به فشارخون بالا اغلب دچار کمبود ویتامینd  هستند و بیشتردچار سرگیجه و سردرد می شوند. فشار خون بالا قاتل خاموش جان انسان نامیده می شود، چرا که یکی از عوامل سکته های مغزی و قلبی به شمار می رود. این در حالی است که  بیمار  هیچ علائم هشداری در خود نمی بیند. به همین خاطر بهتر است هر از گاهی برای چک آپ وضعیت سلامتی تان به پزشک بروید.

 

اگر سیستم ایمنی بدن شما به اندازه کافی قوی نباشد احتمال دچار شدن شما به عفونت های اداری و مشکلات تنفسی زیاد است.  از جمله علل ضعف در سیستم ایمنی بدن نیز کمبود ویتامین d  است.این ویتامین  برای عملکرد مناسب  بدن اهمیت زیادی دارد. وجود ویتامین دی کافی در بدن از سرماخوردگی و آنفولانزا به ویژه در کودکان جلوگیری به عمل می آورد.

 

افراد مبتلا به بیماری های سلیاک، التهاب روده-IBD، سوزش سردل یا یبوست  با مصرف ویتامین دی می توانند سرعت عبور مواد غذایی در بدن خود را کاهش دهند.  لازم به ذکر است که بین مشکلات گوارشی بدن مثل سلیاک و مشکلات سلامت رابطه ای قطعی حاکم است.

 

اگر بدون  هیچ دلیل مشخصی بیش   از حد عرق می کنید، احتمال این که به کمبود ویتامین دی دچارید زیاد است. برای تشخیص بهتر به پزشک مراجعه کنید.

 

افسردگی را می توان از علائم کمبود ویتامین d  دانست. فرد افسرده اغلب احساس ناراحتی ، بی ارزشی و... می کند. اما خبر خوب این جا است که در اغلب مواقع می توان با کسب ویتامین دی لازم افسردگی را از بین برد.

 

ریزش مو به کمبود ویتامین دی در بدن مربوط می شود. چنان چه سطح ویتامین های بدن برای زمانی طولانی کم تر از حد معمول خود باشد، مواد غذایی لازم جهت طی یک چرخه طبیعی رشد به فولیکول های مو نمی رسد. به همین خاطر پس از مدتی موها شکننده و حساس  شده و در نتیجه دچار ریزش می شوند. ویتامین d  از مهم ترین ویتامین های لازم جهت رشد مو است. در کنار این وجود ویتامینc  و بیوتین نیز برای رشد بهتر مو مهم به شمار می رود. اگر فردی بتواند  مقادیر کافی از این ویتامین ها را به بدن خود برساند، دارای موهایی زیبا  با رشدی مناسب خواهد بود.

 

حالا درمان

در ابتدا شما باید برای اطلاع از کمبود ویتامین d   در بدنتان یک آزمایش خون ساده بدهید. برای خواندن آزمایش خون به مقاله مربوط به آن مراجعه کنید. اما اگر در آزمایش خون شما مشخص شد که دچار کمبود ویتامین دی هستید، با راه های زیر آن را درمان کنید.

 

فهرست مواد غذایی دارای  ویتامین دی

  •  زرده تخم مرغ
  • ماهی‌های چرب مثل تن و سالمون ( درباره فواید دیگر ماهی‌های چرب می‌توانید در این قسمت بیشتر بخوانید).
  • جگر گوساله
  • انواع پنیر
  • لبنیات
  • آبمیوه
  • غلات
  • انواع نوشیدنی های گیاهی غنی  شده ( شیربادام )

 

استفاده از مکمل

به بزرگسالان زیر 70 سال در روز مصرف  600 واحد ویتامین d  و افراد بالای رده 70 روزانه 800 واحد توصیه می شود. ولی چنان چه فردی دچار کمبود شدید ویتامین دی شده باشد، طبق نظر متخصص و پزشک وی مصرف 4000 واحد نیز توصیه می گردد.

 

نور خورشید

 نورآفتاب بهترین منبع  برای جذب ویتامین دی به بدن است. سه روز در هفته و هر بار به مدت 15 دقیقه در مقابل آفتاب قرار بگیرید. از این نعمت الهی بهره مند شده و سلامت روح و جسم خود را به راحتی و بدون صرف هزینه ای تامین کنید. جهان هستی سرشار از نعمت و رحمانیت الهی است برای داشتن زندگی سالم از آن ها بهره ببریم.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.