2024/04/18
۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
شیک و جذاب با اکسسوری‌های سرامیکی

شیک و جذاب با اکسسوری‌های سرامیکی

هانیه تفکری، هنرمند سفالگر:زیور‌آلات سرامیکی را می‌توان با هر نوع لباسی استفاده کرد. اگر رنگ و مدل لباس و مدل آرایش مناسب این زیور‌آلات باشد نمای فوق‌العاده زیبایی خواهد داشت.

دوات آنلاین-این روزها استفاده از اکسسوری‌های سرامیکی رواج بیشتری پیدا کرده و طرح‌های متنوعی از این زیورآلات در بازار موجود است. قیمت‌های مناسب، شیک بودن و طرح‌های منحصر به‌فرد اکسسوری‌های سرامیکی باعث شده توجه‌ها به این اشیاء جلب شود.  هانیه تفکری، هنرمند سفالگر در گفت‌وگو با دوات آنلاین  برای استفاده از این زیورآلات پیشنهادهایی را مطرح کرده است که می‌خوانید:

زیور‌آلات سرامیکی را می‌توان با هر نوع لباسی استفاده کرد. این زیور‌آلات را می‌توان حتی روی لباس‌های کلاسیک و امروزی هم استفاده کرد. مثلا می‌توان با طراحی دکمه سردست‌ها و گیره کروات خاص سرامیکی برای افرادی که در محافل رسمی داخل یا خارج از کشور حاضر می‌شوند،این اکسسوری و زیور خاص ایرانی را استفاده کرد و آن را به عنوان نماد فرهنگی کشورمان معرفی کنیم.

این زیور آلات چندهزار سال است که وجود دارد اما از زمانی که لباس‌هایی با سبک فرهنگی و نمادهای ایرانی مد شد این زیورآلات هم به طور گسترده وارد بازار شد و نه تنها روی لباس بلکه برای کیف و کفش هم از آن استفاده می‌شود. اینکه زیور‌آلات سرامیکی چطور استفاده شود به خلاقیت هنرمندی که آن را تولید می‌کند و فردی که می‌خواهد از آن استفاده کند برمی‌گردد. من به عنوان کسی که این زیور‌آلات را تولید می‌کند معمولا سعی می‌کنم ست‌هایی برای لباس‌های سبک ایرانی که در عروسی‌ها یا مراسم‌هایی رسمی استفاده می‌شود، تولید کنم که این ست‌ها با ست‌هایی که برای لباس‌های سبک ایرانی که به‌صورت روزمره از آن استفاده می‌شود متفاوت است.

بجز ست‌های گردنبند و دستبند و... که روی بدن استفاده می‌شود می‌توان حتی زیورآلاتی از همان ست برای کفش یا کیف هم تولید کرد که نمای خوبی داشته باشد. ست‌هایی هم برای رفتن به تفریحاتی مثل کنسرت و کافی‌شاپ و ... داریم که در لباس‌های نیمه‌رسمی ایرانی استفاده می‌شود و بسیار جذاب است. البته به نظر من نمی‌شود یک قانون خاص برای استفاده از این زیور‌آلات تعیین کرد و  هرشخصی می‌تواند باتوجه به سلیقه‌اش از آنها استفاده کند.

ما سعی کردیم حتی برای لباس‌های رسمی مثل کت و شلوار یا کت و دامن هم زیور‌آلات داشته‌ باشیم. اگر رنگ و مدل لباس و مدل آرایش مناسب این زیور‌آلات باشد نمای فوق‌العاده زیبایی خواهد داشت و بسیار خاص خواهد بود.

مشتریان این زیور‌آلات معمولا افرادی هستند که ارزش مادی زیور برای آنها اهمیت چندانی ندارد و با زبان بدن خود قصد ارسال یک پیام فرهنگی به افرادی را دارند که در جمع‌‌شان قرار می‌گیرند. کسانی که از زیور‌آلات سرامیکی با طراحی ایرانی استفاده می‌کنند معمولا نسبت به فرهنگ حساسیت زیادی دارند و آن را ارج می‌نهند.

البته برای استحکام کار و  جلوگیری از شکنندگی زیورآلات سرامیکی هم راه حل وجود دارد. من از فلز‌های سبک استفاده  و سعی می‌کنم با تلفیق سرامیک و فلز هم به این زیور‌ها زیبایی بیشتری بدهم و هم آن را سبک‌تر  و هم دوام آن را بیشتر کنم.

مشتریان این اکسسوری‌های هم خانم‌ها،هم آقایان هستند. حتی افرادی که شغل‌شان در زمینه هنر نیست هم این نوع زیورآلات را دوست دارند و استفاده می‌کنند اما قطعا همه این افراد کسانی هستند که نسبت به فرهنگ ایرانی حساسیت بالایی دارند. خوشبختانه ویژگی که این زیور‌آلات دارد تغییر دادن شخصیت دختران جوان است. زنان و دختران جوان از خرید زیور‌آلات طلا که بیشتر ارزش مادی آن در چشم مخاطب پررنگ است دور می‌شوند که این موضوع طرز فکر و سطح زندگی معنوی آنها را نشان می‌دهد و افراد را از مادیات به سمت معنویات سوق می‌دهد. در واقع این زیورها توجه را به‌شخصیت فرد سوق می‌دهد نه خود زیور. در پایان باید تاکید کنم فرهنگ‌سازی برای استفاده از آنچه تاریخ و فرهنگ ایرانی است آن هم از سوی پدران و مادران قطعا نسلی حساس نسبت به فرهنگ کشور به وجود می‌آورد که این امر می‌تواند اقتصاد بومی را نیز در ایران قوی‌تر کند.

سرامیک‌ها حتی روی لباس‌هایی که با سنگ تزئین می‌شوند هم می‌تواند قرار بگیرد و یک لباس خاص و متفاوت برای فرد درست کند. این سرامیک‌ها می‌تواند با ست زیور‌الاتی که استفاده می‌کنید یکی باشد و نظم خاصی را به لباس بدهد.

 

نمونه‌هایی از زیورآلات سرامیکی را که هانیه تفکری طراحی کرده است، اینجا ببینید.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.