2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چرا و چگونه به روسیه سفر کنیم؟
تجربه یک تورلیدر از سفر به روسیه:

چرا و چگونه به روسیه سفر کنیم؟

قطعا سفر به روسیه به مسکو و سن پترزبورگ خلاصه نمی‌شود و شهرهای استراحتی و ساحلی و سرسبز مانند سوچی هم وجود دارد. از دیگر شهرهایی که جدیدا سفر به آن از سوی گردشگران آغاز شده شهر کازان است.

دوات آنلاین-اگر می‌خواهید دنیای متفاوتی را تجربه‌ کنید و همه جذابه‌های کشورهای اروپایی را یکجا ببنید به روسیه سفرکنید، کشوری که خواب و گاهی حتی شب هم ندارد!

فریبا علینژاد، تورلیدری که ایرانیان زیادی برای سفر به روسیه برده‌ است به دوات آنلاین می‌گوید باوجود اینکه بارها روسیه را دیده‌ است اما همچنان این کشور شگفت‌انگیز برایش جذابیت دارد. او درباره سفر به روسیه می‌گوید: روسیه از نظر جاذبه گردشگری کشوری است که  گردشگران را در همه رده‌های سنی به خود جذب می‌کند و نمی‌توان گفت کدام رده سنی بیشتر به این کشور می‌روند. جاذبه‌های این کشور می‌تواند همه سلایق را  پوشش دهد و به لحاظ گردشگری  مقصدی است که گردشگران به یکبار دیدن آن بسنده نمی‌کنند و اگر امکانش را داشته‌ باشند دوست دارند بارها به این کشور بروند.  شهرهایی که در این کشور  مورد اقبال گردشگر قرار می‌گیرد، مسکو و سن‌پترزبورگ است. روسیه پهناورترین کشور دنیا است و شهرهای دیدنی زیادی دارد اما مسکو و سن پترزبورگ نسبت به دیگر شهرها بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند،  البته  شهر سوچی هم که یک شهر ساحلی است تازگی‌ها مورد توجه گردشگران قرار گرفته‌است اما همچنان مسکو و سن‌پترزبورگ مورد توجه ویژه گردشگران قرار دارند و درآمد زیادی را برای کشور به دست می‌آورند. این دو شهر از نظر معماری و شهرسازی بسیار زیبا و جذاب هستند. یکی از جاذبه‌های توریستی سن پترزبورگ "شب‌های سفید" است. شب‌های سفید پدیده‌ای طبیعی است که طی آن 22 ساعت از 24 ساعت شبانه‌روز هوا روشن است. معمولا این پدیده از اواخر ماه می تا اواسط ماه جولای  اتفاق می‌افتد. سن پترزبورگ جاذبه‌های زیاد و زیبایی چند شهر دنیا را با هم دارد و زیبایی‌های چند شهر اروپایی را می‌توان در این شهر دید. بخش‌‌هایی از این شهر  شبیه به  شهر ونیز در ایتالیاست. سن پترزبورگ شب‌های زنده‌ای دارد و کافه‌ها و رستوران‌ها تا دیر وقت  باز است و مردم در خیابان هستند.

علینژاد  حرف‌هایش را این‌طور ادامه می‌دهد: شاید صددرصد توریست‌های ایرانی از سفر به روسیه راضی هستند مخصوصا اینکه  به لحاظ غذایی غذاهای رایج در روسیه با سلیقه ما ایرانی‌ها سازگار است. علاوه بر اینکه فست‌فودهای معروف دنیا در این روسیه شعبه‌های زیادی دارند، غذاهای سنتی این کشور هم از نظر ایرانی‌ها خوشمزه است.

 

این تورلیدر توضیح می‌دهد: سفر به روسیه  در سال‌های اخیر بسیار راحت‌تر شده‌ است. پیش از این روسیه کشوری بسیار گران بود و هزینه‌های سرسام‌آوری برای ایرانیان داشت و اصلا نمی‌شد خرید کرد اما در 6 سال گذشته روبل ارزان شده و سفر به این کشور را برای گردشگران ایرانی بسیار راحت‌تر کرده‌ است.

علینژاد سومین موزه بزرگ جهان به نام آرمیتاژ در سن پترزبورگ را یکی از زیباترین جاذبه‌های این شهر می‌داند و می‌گوید: این موزه‌ بسیار دیدنی است و ایتم‌های فراوانی دارد. اگر توریستی بخواهد موزه را به طور کامل ببیند  باید حداقل دو هفته برای بازدید آن زمان بگذارد به‌همین خاطر توریست‌هایی که به این موزه می‌روند فقط بخش‌های خاص و شاخص آن را می‌بینند.از دیگر جاذبه های این کشور متروهای مسکو و سن پترزبورگ و مسافران این متروها است که  در برنامه همه تورها قرار دارد و گردشگران را برای سفرهای مترویی می‌برند. علاقه مردم روسیه به فرهنگ و کتابخوانی آنقدر زیاد است که در مترو همه مردم در حال کتاب‌خواندن هستند. هیچکس را بیکار نمی‌توان پیدا کرد. ضمن اینکه عمیق‌ترین متروی جهان در شهر مسکو است و عمقش به 60 متر می‌رسد.

 

بهترین فصل برای رفتن به روسیه تابستان است گردشگران می‌توانند از  خرداد تا اوایل شهریور به این کشور سفر کنند البته زمستان هم در این کشور برای کسانی که به تفریحات زمستانی علاقه‌مند هستند و می‌خواهند بسیار ارزان سفر کنند خوب است اما سرمای شدیدی را تجربه‌ خواهند کرد و امکان اینکه بتوانند راحت در شهر گردش کنند، خیلی سخت است.

این تورلیدر معتقد است می‌توان هزینه‌های سفر به روسیه را بسیار کاهش داد، به‌شرطی که فرد بپذیرد توقعاتش را کمی پایین بیاورند و سختی سفر تنهایی به کشوری غریب را هم قبول کند. او می‌گوید: هزینه‌های سفر به این کشور بستگی به این دارد که فرد از چه درجه توری استفاده می‌کند اگر تور لوکس با گردش‌های فراوان و هتل 5 ستاره  درنظر بگیرید، هزینه ها بالا است اما  اگر کسی بدون تورسفر کند قطعا هزینه‌های بسیار کمتری خواهد داشت و در عوض سختی بیشتری را باید تحمل کند. باید بدانید برای دو هفته سفر به کشور روسیه 400 هزار تومان هزینه ویزا باید پرداخت کنید و هزینه بلیت و هتل هم بستگی دارد در چه فصلی بخواهید به این کشور سفر کنید و هتل چند ستاره رزرو کنید. حتی این امکان وجود دارد که مسافرخانه رزرو کنید که بسیار ارزان‌تر از هتل است اما سفر بدون تور آن هم درکشوری مثل روسیه که بیشتر مردم زبان انگلیسی بلد نیستند مشکلات زیادی را برای شما درست خواهد کرد و پیشنهاد می‌کنم حداقل برای بار اول که آشنایی با این کشور ندارید با تور سفر کنید  چون اولا  پروسه گرفتن ویزا را آژانس انجام خواهد داد. دوم این‌که  راهنمای محلی وجود دارد و راهنماها گاهی فارسی هم بلد هستند و برنامه‌ریزی کاملا انجام شده و گردش‌ها بدون هیچ مشکلی و درحالیکه ماشین در اختیار فرد قرار دارد،انجام می‌گیرد. اما اگر بدون تور سفر کنید بدون اینکه آشنا یا بلدی در روسیه داشته‌ باشید سفرتان با مشکلات زیادی روبه‌روخواهد شد و شاید به اندازه‌ای که باید از این سفر لذت نبرید چرا که  روسیه از نظر جاذبه‌های گردشگری تنوع بالایی دارد.

 

این جهانگرد در ادامه تاکید می‌کند: قطعا سفر به روسیه به مسکو و سن پترزبورگ خلاصه نمی‌شود و شهرهای استراحتی و ساحلی و سرسبز  مانند سوچی هم وجود دارد. از دیگر شهرهایی که جدیدا سفر به آن از سوی گردشگران آغاز شده شهر کازان است که  در حال حاضر به خاطر جام جهانی 2018  سر زبان‌ها افتاده و میزبان گردشگران است. روسیه امسال در جهان سر زبان‌ها افتاده‌ است و توریست‌ها خیلی به آنجا می‌روند و در بهار و تابستان خیلی شلوغ‌تر خواهد بود. در  مدت جام جهانی در شهرهای مختلف بازی‌های مختلف برگزار می‌شود و هتل‌ها و پروازها در این مدت جام جهانی  به طور کامل رزو و پر شده‌ است و از همین حالا اتاق و پروازی خالی وجود ندارد. البته اگر هم پیدا شود بسیار گران است. بنابراین برای گردشگران معمولی پیشنهاد نمی‌شود در مدت بازی‌های جام‌جهانی به این کشور سفرکنند، چرا که قطعا شلوغی شهرها باعث می‌شود تا دیدن اماکنی مثل کاخ کرملین را که بسیار زیبا و جذاب است از دست بدهید. بناهای کاخ کرملین به سبک ایتالیایی است و بسیار بسیار زیباست. در محوطه کاخ کرملین میدان سرخ وجود دارد که کلیسای واسیلی و مقبره لنین در آن قرار دارد.

 

علینژادر پابان به سه نکته مهم درباره سفر به‌ روسیه اشاره میکند:

  • اصلی‌ترین تفریح مردم روسیه دیدن تائترهای فاخر و همینطور شوهای هنری و رقص باله است این جنبه از فرهنگ روسیه برای ایرانیان شناخته‌شده نیست. معمولا ایرانیان نسبت به اینکه چقدر مردم روسیه کتاب می‌خوانند متعجب هستند.

 

  • روسیه کشوری است که حداقل زمان سفر به آن 8 شب و روز است  تا بتوان بخش‌های اصلی  دو شهر مسکو و سن پترزبورگ را دید.

 

  • روسیه کشوری است که به خاطر مدت پرواز کم( حدود 4 ساعت) و گرفتن آسان ویزا جذابیت دارد. باید توجه داشته‌ باشید سفر به روسیه در زمستان به تجهیزات خاص نیاز دارد و لباس‌های زمستانی ما پاسخگوی سرمای آن کشور نیست و باید مانند مردم آن کشور از لباس‌های پوست برای گرم شدن استفاده کرد.
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.