• ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۰ مهر
  • اِلأِثنين ١١ صفر ١٤٤٠
  • Monday 22 Oct 2018
خشکشویی آنلاین بخار

عکس روز

آخرین خبرها

آشپزی / طرز تهیه دسر آناناس
داستان‌های شاهنامه / رستم به خون‌خواهی سیاوش به جنگ افراسیاب می‌رود
چگونه خانه‌مان را با گیاهان تزیین کنیم؟
5 راز ویژه برای موفقیت خانم‌ها در موقعیت‌های کاری
بیوگرافی کامل ارشا اقدسی؛ از بدلکاری تا هنرپیشگی
جنایت برای تصاحب ارثیه100میلیونی
قتل به خاطر دختری در ماشین
اعترافات عامل تجاوز به دختران مسافر
شوهرم با زن خیانتکار فرار کرد
فوتبالیست تحصیلکرده سارق مسلح شد
عکس‌هایی از خانه تیلور سوئیفت
دمنوش آویشن چه خاصیت‌هایی دارد؟
با خاصیت میوه‌های پاییزی آشنا شوید
کدام اشتباهات همسر خود را باید ببخشیم و کدام‌ها را نباید ببخشیم؟
گودبای پمپرز و تاتی‌پارتی؛ جشن‌های لاکچری که به‌تازگی مد شده‌اند
این 10 زن ثروتمندترین‌های جهان در سال جاری هستند
عکس/ شراره رخام و مساله انواع خودکشی
کارگردان فیلم هشتگ پاسخ داد: چرا هشتگ بعد از 2 سال اکران شد؟
تایید حکم اعدام «سلطان سکه» و متهم ردیف دوم پرونده مفسدان اقتصادی
عکس‌های لیندا کیانی در حال بازی بسکتبال
عکس / تصادف عجیب خانم بازیگر
اسیدپاشی پس از دیدن فیلم روی پرده سینما
تصاویر فوق‌العاده از دره چاکرود در استان گیلان
مروری بر کارنامه امیر جدیدی؛ ستاره تازه سینما
بیوگرافی کامل آل پاچینو؛ سلطان بازیگری
آشپزی / طرز تهیه میرزاقاسمی و نحوه سرو آن
ازدواج‌های اینترنتی چه نتایجی دارد؟
فیلم / استندآپ کمدی علی صبوری در حضور رییس سازمان صدا و سیما
فرارعاشقانه‌برای‌ازدواج باپسر افغان
خواسته بیشرمانه با فیلم‌های مخفیانه
جزییات فجیع از جنایت مرد‌ بوکسور
بیوگرافی کامل رویا تیموریان
شناسایی جسد با خواب‌دیدن مادرش
10 بازیگر مرد برتر سینمای بعد از انقلاب
این زیور آلات سرطان‌زا هستند
دختران و پسران جوان؛ اسیر روابط بلاتکلیف
زن و شوهر نخبه از عشق به نفرت رسیدند
مرگ دلخراش ملکه زیبایی روس
رئیس محیط زیست: آلودگی هوا در راه است
معرفی کامل4 وزیر پیشنهادی روحانی که یکشنبه به مجلس معرفی می‌شوند
عکس/ بهنام بانی کنار آبشار نیاگارا
زن ۴۰ ساله‌ ۴۴ بچه به دنیا آورده
هزینه 12 میلیاردی برای ساخت فصل اول شهرزاد؛ سوپراستارها ماهانه 25 میلیون تومان دستمزد می‌گرفتند
اعتراف فرهاد آییش به دلیل اصلی ترس از بچه‌دار شدن
گزارشی از تولید لامبورگینی ایرانی که با اصل‌اش مو نمی‌زند
مسمومیت الکلی این بار در بندرعباس / یک نفر فوت کرد و 8 نفر دیالیز شدند
عباس آخوندی، وزیر راه، متن استعفای خود را منتشر کرد
آیا مرگ زن، «مهریه» را ساقط می‌کند؟
این خوراکی‌ها منبع ویتامین دی هستند
جلال مقامی:حالم خوب است اما حوصله و توان سرکار رفتن را ندارم
قاچاق الکل تا ۵۰ سال حبس دارد
دیرغذا نخورید، چاق می شوید
عربستان به قتل خاشقجی اعتراف و افسران اطلاعاتی را برکنار کرد
داستان‌های شاهنامه/ تولد کیخسرو و بزرگ‌شدن او نیز چوپانان
برای صبحانه چه چیزهایی بخوریم؟
عناوین امتحان نهایی پایه دوازدهم اعلام شد + فهرست دروس
اینجا؛ بزرگ‌ترین رستوران زیر آبی جهان
چگونه با بیماری ام اس کنار بیاییم ؟
آشپزی / با انواع پاستاهای ایتالیایی آشنا شوید
چای سبز چه خاصیت‌هایی دارد؟
مصاحبه با بوکسوری که 4نفر را کشت
دام قرار شبانه2دختر با پسر جوان
درخواست فرزندان برای اعدام پدر
عضو باند یاکوزای ژاپن در تهران به قصاص محکوم شد
بوکسور معروف چرا 2 دخترش و پدر ومادر همسرش را کشت؟
علی ضیا در برابر مهمان فرمول یک، گوشه رینگ قرار گرفت
آیا شما هم به حسادت عاشقانه مبتلا هستید؟
بانک‌های مختلف به سپرده‌ها چقدر سود می‌دهند+نام بانک‌ها و جزییات قراردادها
سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور چقدر است؟
آیا واقعا در همدان گنج پیدا شد؟
کد خبر: 92261 | تاریخ : ۱۳۹۷/۲/۱۳ - 06:36
باید مد و فرهنگ امروزی را ارائه دهیم
علی فانی سالک هنرمند و استاد دانشگاه مطرح کرد:

باید مد و فرهنگ امروزی را ارائه دهیم

وقتی صحبت از مد ایرانی می‌شود به جای استفاده از نمادهای معاصر از نمادهای دوره‌های تاریخی استفاده می‌کنند. درحالیکه هنرمندان معاصر باید فرهنگ و نمادهای معاصر را به تصویر بکشند.

دوات آنلاین-صاحبان برندهای ایرانی  به خاطر حفظ نشدن حقوق مادی و معنوی‌شان و نبود قانون کپی‌رایت ترجیح می‌دهند برندهایی ناشناخته با مشتریان محدود بمانند. 


علی فانی سالک،  مدیر گروه طراحی پارچه دانشکده هنر از پیشرفت چشم‌گیر طراحی در دانشگاه‌های ایران می‌گوید و  توضیح می‌دهد چطور دانشجویان به هنرمندان کارآفرینی تبدیل می‌شوند که هرچند صنعت به آنها روی خوش نشان نمی‌دهد اما خودشان کارآفرینی می‌کنند و تبدیل به برند‌های خاص می‌شوند.

 

فانی سالک می‌گوید: صنعتگر انتظار دارد طراح برایش طرح بفرستد بدون اینکه حقوق او رعایت شود و طراح انتظاری داشته‌ باشد . تصور صنعتگر بر این است که بدون دستمزد می‌تواند از این طرح استفاده کند. این روند برای مدت‌های طولانی ادامه داشت بنابراین به این نتیجه رسیدیم که  ما نمی‌توانیم به صنعت اعتماد کنیم چون صنعت حاضر نیست برای طراحی پول خرج کند و حقوق مادی طراح را به رسمیت بشناسد. طراحان ایرانی با این همه پیشرفتی که داشتند هنوز یک فستیوال طراحی که صنعتگر بیاید و طرح بخرد ندارند. طراح ایرانی طرح‌هایش را به خارج از کشور می‌برد و در فستیوال‌های خارج از کشور به فروش می‌رساند. این نشان‌دهنده رشد هنر طراحی در ایران و عدم توجه صنعت پوشاک ایران به طراحان داخلی  است، هنری که صنعتگران حاضر به استفاده از آن با شرط حفظ حقوق طراح نیستند. بنابراین ما دانشجویان را به‌سمتی بردیم  که خود تبدیل به کار آفرین شوند. ما نگاه دانشجویان را شخصی کردیم و به آنها آموزش دادیم که بازار را بشناسند و هنرخود را سرمایه اصلی کنند و مشتریان خاص را پیدا کنند و هنرشان را ارایه دهند و  بازار مصرف پیدا کنند. خوشبختانه این روش بسیار خوب جواب داد و  از زمانی که فروش اینترنی ایجاد شد با استفاده از اپلیکشین‌ها، هنرمندان کار خود را رونق دادند. هنرمندان با این کار ارزش هنرخود را حفظ کردند ضمن اینکه برای مشتریان هم بسیار بهتر شد چون با طراحان به طور مستقیم در ارتباط هستند  ضمن اینکه طراح برای اینکه مشتریانش را  حفظ کند باید سطح علمی خود را همیشه بالا نگه‌ دارد و مدام به‌روز شود تا بتواند همچنان خلاق بماند.

هنرمندان طراح به‌درستی می‌دانند که مد صنعتی است که با کلمات لوکس و ثروت و  فاخر بودن در ارتباط است. البته  طراح‌هایی داریم که مدست یا مد ساده کار می‌کنند و برای طبقه خاص اجتماعی  مثل دانشجو و روشنفکر که به فکر استفاده از لباس‌های خاص و فاخر و ... نیستند و سادگی را می‌پسندند لباس تولید می‌کند. اما همین طراح حتی پاپیون دو میلیونی برای مشتری که جنس تک و لوکس می‌خواهد هم تولید می‌کند و به طور مستقیم آن را ارائه می‌دهد. نکته جالب این است که طراحان راه خود را پیدا کرده و مشتریان خود را به دست آورده‌اند.

 

تمرکز طراحان بر مشتریان خاص باعث می‌شود تا مد ایرانی به‌خوبی در جامعه و برای مصرف‌کننده معرفی نشود و با توجه به اینکه طرح‌های ایرانی مورد اقبال قشر خاصی از مردم است که کمتر طراحان را می‌شناسند و با کارهای آنها آشنایی دارند بنابراین عده‌ای لباس‌هایی را وارد بازار پوشاک می‌کنند که فقط نامش مد ایرانی است و هیچ‌‌کدام از خصوصیات را ندارد، فانی سالک در این‌باره می‌گوید: متاسفانه صنعتگران پوشاک از آنجایی که حاضر نیستند هزینه هنر طراحان را بدهند از طرفی می‌بینند که مد ایرانی مورد اقبال مردم است به‌جای اینکه از طراحان کمک بگیرند تاریخ را وارد لباس‌‌ها می‌کنند آن هم نه به صورت درست و کامل. این کار خیانت به تاریخ و فرهنگ است. ما باید با کمک تاریخ، فرهنگ معاصر خود را بسازیم. هر دوره زمانی نشانه‌های و نمادهای خودش را دارد. مثلا  یکی از نمادهای دوران هخامشی گل لوتوس ، نماد دوران صفوی گل شاه‌عباسی ، دوران قاجار گل رز  و دوران انقلاب گل لاله  است، اما گل دوران معاصر ما چیست؟ آیا جوابی برای آن وجود دارد؟ آیا ما گلی که نماد امروز باشد را روی لباس‌ها می‌بینیم یا اصلا می‌شناسیم؟ پاسخ منفی است چون صنعتگران پوشاک آن را نمی‌شناسند و به مردم معرفی نمی‌کنند و وقتی صحبت از مد ایرانی می‌شود به جای استفاده از نمادهای معاصر از نمادهای دوره‌های تاریخی گذشته استفاده می‌کنند. درحالیکه هنرمندان طراح معاصر باید فرهنگ و نمادهای معاصر را که  از طرز فکر، سبک زندگی حال حاضر نشان دارد، به تصویر بکشند. تاریخ معنای خودش را دارد باید آن را خواند، عبرت گرفت و گذشتگان را شناخت اما  دوران معاصر وظیفه‌اش تولید است و هنرمندان طراح حال حاضر که جوان و خلاق هم  هستند و می‌توانند این وظیفه را  برعهده بگیرند همانطور که می‌بینیم به‌صورت خرد و در حد مشتریانی که دارند این کار را می‌کنند و موفق هم هستند، بنابراین صنعتگران باید هنرآنها را به رسمیت بشناسند و به مردم احترام بگذارند و یک مد و فرهنگ امروزی را به آنها ارائه دهند.

 

قوانینی را که هر طراح لباس برای حفظ حقوق خود باید از آن مطلع باشد، اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.