• ۱۳۹۷ جمعه ۴ خرداد
  • اِجُّمعَة ١٠ رمضان ١٤٣٩
  • Friday 25 May 2018
خشکشویی آنلاین بخار

عکس روز

آخرین خبرها

همه خواص هلیله سیاه
این عوامل باعث بارداری خارج رحم می‌شوند
با پوست خشک چه کنیم؟
اینجا؛ شهرک سینمایی
عروسک در گذر زمان
مورگان فریمن؛ متهم جدید رسوایی جنسی در هالیوود
استانداردهای دریافت روزانه کالری
همه روش‌های درمان افتادگی پلک
خواستگار،دختر12ساله را ربود
کشف یکی از رازهای خوشبختی
تاثیر روزه‌داری بر سلامت بدن
دیابتی‌ها سیب بخورند
چرا زندگی مجردی زیاد شده است؟
بلوغ زودرس و رفتارهای پرخطر جنسی؛ اثرات سریال‌های ماهواره‌ای بر کودکان و نوجوانان
بازخوانی پرونده خفاش شب(1)
مصاحبه اولین گزارشگر زن فوتبال ایران
راهنمای تهیه زیباترین سفره‌های عقد
کشف خاصیت دیگر انواع توت
ساخت ساده وسایل تزئینی با دورریختنی‌ها
سردشت؛ بهشت گمشده زاگرس
3 قتل به‌خاطر شک به همسر
زندگی کوچ‌نشینان به روایت تصویر
اخاذی با عکس‌ خصوصی
بهت و حیرت در ریگ یلان
این ماساژها سردرد را تسکین می‌دهد
قتل خواستگار در نزاع خونین
همه خاصیت‌های باقلا
سوسن پرور: اگر شادکردن مردم خالتوری است افتخار می‌کنم خالتور هستم
ویل اسمیت جمعه از آهنگ رسمی جام جهانی رونمایی می‌کند
کاشت ایمپلت چه فایده‌هایی دارد
نکاتی که درباره اضطراب باید بدانید
جزییاتی از ساخت برره 2
قارچ سمی پادزهر ندارد
این نوع بامیه را نخرید
پیشنهاد هیجان‌انگیز برای سفر به شمال
قلعه تنکا؛ پیشنهادی برای گردشگری
چرا دختران مجرد می‌مانند
عوارض کم کاری تیروئید
ظروف سفالی، تزئینی زیبا برای خانه‌ها
این رژیم غذایی؛ ارزان‌ترین درمان افسردگی
چه عطرهایی برای بهار و تابستان مناسب است؟
تصاویر برتر نشنال جئوگرافیک از طبیعت آمریکا
کدام‌ خال‌ها خطرناک هستند
دیرین دیرین و رمز فلافل
شلیک پلیس برای دستگیری آزارگر دختران
اینجا؛ موزه فرش
آمارهایی از زنان‌ ویژه در ایران
تبلیغ خوش‌صدا شدن با جراحی حنجره
اطلاعیه درباره دلیل مسمومیت قارچی
سایز کمر با این ویتامین در ارتباط است
شگردهای شیطانی برای اغفال دختران
هشدار! این قارچ‌ها را نخورید
کی و کجا می‌توانیم گیوه بپوشیم؟
نکاتی که قبل از کاشت مو باید بدانید
طرح گردشگری شبانه در باغ موزه قصر
راه‌هایی برای لاغرشدن در ماه رمضان
Traditional Home و شجاعت در طراحی داخلی
اجرای این 3 نمایش به‌زودی تمام می‌شود
نشاء برنج در گیلان
سرنوشت زنان و دختران صدام چه شد؟
مصرف 2 وعده ماهی در هفته؛ کمکی برای پیشگیری از بیماری قلبی
عوامل مهم در ابتلا به سرطان سینه
درمان‌های خانگی برای رفع سوء هاضمه
ماجرای تهدید جانی تهیه‌کننده «دیرین دیرین» چه بود؟
سبک ساحلی؛ آنچه در رویا به دنبالش می‌گردیم
دشت آزو و قله پاشوره؛ حتما یک بار سفر کنید
نکاتی که قهوه‌خورها باید رعایت کنند
فیلم/ آموزش کار در کافی‌شاپ برای زندانیان
رمزگشایی از تاج عتیقه و لباس عروس نوه ملکه انگلیس
Birds & Blooms مجله‌ای برای پرندگان و شکوفه‌ها
کد خبر: 92261 | تاریخ : ۱۳۹۷/۲/۱۳ - 06:36
باید مد و فرهنگ امروزی را ارائه دهیم
علی فانی سالک هنرمند و استاد دانشگاه مطرح کرد:

باید مد و فرهنگ امروزی را ارائه دهیم

وقتی صحبت از مد ایرانی می‌شود به جای استفاده از نمادهای معاصر از نمادهای دوره‌های تاریخی استفاده می‌کنند. درحالیکه هنرمندان معاصر باید فرهنگ و نمادهای معاصر را به تصویر بکشند.

دوات آنلاین-صاحبان برندهای ایرانی  به خاطر حفظ نشدن حقوق مادی و معنوی‌شان و نبود قانون کپی‌رایت ترجیح می‌دهند برندهایی ناشناخته با مشتریان محدود بمانند. 


علی فانی سالک،  مدیر گروه طراحی پارچه دانشکده هنر از پیشرفت چشم‌گیر طراحی در دانشگاه‌های ایران می‌گوید و  توضیح می‌دهد چطور دانشجویان به هنرمندان کارآفرینی تبدیل می‌شوند که هرچند صنعت به آنها روی خوش نشان نمی‌دهد اما خودشان کارآفرینی می‌کنند و تبدیل به برند‌های خاص می‌شوند.

 

فانی سالک می‌گوید: صنعتگر انتظار دارد طراح برایش طرح بفرستد بدون اینکه حقوق او رعایت شود و طراح انتظاری داشته‌ باشد . تصور صنعتگر بر این است که بدون دستمزد می‌تواند از این طرح استفاده کند. این روند برای مدت‌های طولانی ادامه داشت بنابراین به این نتیجه رسیدیم که  ما نمی‌توانیم به صنعت اعتماد کنیم چون صنعت حاضر نیست برای طراحی پول خرج کند و حقوق مادی طراح را به رسمیت بشناسد. طراحان ایرانی با این همه پیشرفتی که داشتند هنوز یک فستیوال طراحی که صنعتگر بیاید و طرح بخرد ندارند. طراح ایرانی طرح‌هایش را به خارج از کشور می‌برد و در فستیوال‌های خارج از کشور به فروش می‌رساند. این نشان‌دهنده رشد هنر طراحی در ایران و عدم توجه صنعت پوشاک ایران به طراحان داخلی  است، هنری که صنعتگران حاضر به استفاده از آن با شرط حفظ حقوق طراح نیستند. بنابراین ما دانشجویان را به‌سمتی بردیم  که خود تبدیل به کار آفرین شوند. ما نگاه دانشجویان را شخصی کردیم و به آنها آموزش دادیم که بازار را بشناسند و هنرخود را سرمایه اصلی کنند و مشتریان خاص را پیدا کنند و هنرشان را ارایه دهند و  بازار مصرف پیدا کنند. خوشبختانه این روش بسیار خوب جواب داد و  از زمانی که فروش اینترنی ایجاد شد با استفاده از اپلیکشین‌ها، هنرمندان کار خود را رونق دادند. هنرمندان با این کار ارزش هنرخود را حفظ کردند ضمن اینکه برای مشتریان هم بسیار بهتر شد چون با طراحان به طور مستقیم در ارتباط هستند  ضمن اینکه طراح برای اینکه مشتریانش را  حفظ کند باید سطح علمی خود را همیشه بالا نگه‌ دارد و مدام به‌روز شود تا بتواند همچنان خلاق بماند.

هنرمندان طراح به‌درستی می‌دانند که مد صنعتی است که با کلمات لوکس و ثروت و  فاخر بودن در ارتباط است. البته  طراح‌هایی داریم که مدست یا مد ساده کار می‌کنند و برای طبقه خاص اجتماعی  مثل دانشجو و روشنفکر که به فکر استفاده از لباس‌های خاص و فاخر و ... نیستند و سادگی را می‌پسندند لباس تولید می‌کند. اما همین طراح حتی پاپیون دو میلیونی برای مشتری که جنس تک و لوکس می‌خواهد هم تولید می‌کند و به طور مستقیم آن را ارائه می‌دهد. نکته جالب این است که طراحان راه خود را پیدا کرده و مشتریان خود را به دست آورده‌اند.

 

تمرکز طراحان بر مشتریان خاص باعث می‌شود تا مد ایرانی به‌خوبی در جامعه و برای مصرف‌کننده معرفی نشود و با توجه به اینکه طرح‌های ایرانی مورد اقبال قشر خاصی از مردم است که کمتر طراحان را می‌شناسند و با کارهای آنها آشنایی دارند بنابراین عده‌ای لباس‌هایی را وارد بازار پوشاک می‌کنند که فقط نامش مد ایرانی است و هیچ‌‌کدام از خصوصیات را ندارد، فانی سالک در این‌باره می‌گوید: متاسفانه صنعتگران پوشاک از آنجایی که حاضر نیستند هزینه هنر طراحان را بدهند از طرفی می‌بینند که مد ایرانی مورد اقبال مردم است به‌جای اینکه از طراحان کمک بگیرند تاریخ را وارد لباس‌‌ها می‌کنند آن هم نه به صورت درست و کامل. این کار خیانت به تاریخ و فرهنگ است. ما باید با کمک تاریخ، فرهنگ معاصر خود را بسازیم. هر دوره زمانی نشانه‌های و نمادهای خودش را دارد. مثلا  یکی از نمادهای دوران هخامشی گل لوتوس ، نماد دوران صفوی گل شاه‌عباسی ، دوران قاجار گل رز  و دوران انقلاب گل لاله  است، اما گل دوران معاصر ما چیست؟ آیا جوابی برای آن وجود دارد؟ آیا ما گلی که نماد امروز باشد را روی لباس‌ها می‌بینیم یا اصلا می‌شناسیم؟ پاسخ منفی است چون صنعتگران پوشاک آن را نمی‌شناسند و به مردم معرفی نمی‌کنند و وقتی صحبت از مد ایرانی می‌شود به جای استفاده از نمادهای معاصر از نمادهای دوره‌های تاریخی گذشته استفاده می‌کنند. درحالیکه هنرمندان طراح معاصر باید فرهنگ و نمادهای معاصر را که  از طرز فکر، سبک زندگی حال حاضر نشان دارد، به تصویر بکشند. تاریخ معنای خودش را دارد باید آن را خواند، عبرت گرفت و گذشتگان را شناخت اما  دوران معاصر وظیفه‌اش تولید است و هنرمندان طراح حال حاضر که جوان و خلاق هم  هستند و می‌توانند این وظیفه را  برعهده بگیرند همانطور که می‌بینیم به‌صورت خرد و در حد مشتریانی که دارند این کار را می‌کنند و موفق هم هستند، بنابراین صنعتگران باید هنرآنها را به رسمیت بشناسند و به مردم احترام بگذارند و یک مد و فرهنگ امروزی را به آنها ارائه دهند.

 

قوانینی را که هر طراح لباس برای حفظ حقوق خود باید از آن مطلع باشد، اینجا بخوانید.

رژیم غذایی-دوات

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.