2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
چگونه عینک آفتابی مناسب انتخاب کنیم؟

چگونه عینک آفتابی مناسب انتخاب کنیم؟

جنس شیشه عینک نباید طوری باشد که در رنگ‌هایی که می‌بینید تغییر زیادی ایجاد کند. اگر دیدید اشیاء را با عینک آفتابی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر می‌بینید، از خرید آن منصرف شوید.

دوات آنلاین-همین روزها است که آفتاب حسابی تند شود. پس احتمالا دوباره یاد خرید عینک آفتابی خواهیم افتاد. عینک آفتابی فقط برای خوش‌تیپ بودن نیست و برای محافظت از چشم هم خیلی مهم است. پس قبل از خرید عینک آفتابی این چند توصیه را بخوانید:

اول این‌که شاید دستفروشان کنار خیابان عینک‌های متنوع با قیمت خوب داشته باشند اما پیشنهاد ما این است که عینک آفتابی را هم از مراکز معتبر بخرید و برندهایی را انتخاب کنید که امتحان‌شان را پس داده‌اند. موضوع فقط دوام عینک نیست بحث محافظت از قوه بینایی خیلی اهمیت دارد. پس حتما برچسب روی عینک را بخوانید تا مطمئن شوید در برابر اشعه ماوراي بنفش و ساير امواج نوراني طبيعي از چشم شما محافظت می‌کنند.

 

حالا می‌رسیم به یک دو راهی قدیمی. فریم فلزی انتخاب کنیم یا پلاستیکی و کائوچوئی؟ انتخاب با خودتان است و به سلیقه‌تان بستگی دارد اما یک چیز را بدانید عینک‌های فلزی دوام بیشتری دارند و مقاوم‌تر هستند اما در عوض سنگین‌تر هستند و در گرما ممکن است روی بینی‌ یا پشت گوش‌تان جا بیندازند و حتی زخم ایجاد کنند. در کل عینک هرچه سبک‌تر، بهتر البته شرط دیگر این است که کمتر گرما و نور را جذب کند.

 

اندازه مناسب برای عینک آفتابی چقدر است؟ این هم به سلیقه خودتان بستگی دارد و تنها خط قرمز این است که عینک نباید آنقدر کوچک باشد که حدقه چشم‌تان را نپوشاند. از طرفی نباید از ابعاد صورت‌تان بزرگ‌تر باشد. در این حد فاصل هر چه را پسندیدید، بخرید البته ترجیح این است که اندازه عینک به‌گونه‌ای باشد که صورت را کامل بپوشاند. این وسط اندازه لنزها، اندازه پل و اندازه دسته‌ها مهم است.

 

و اما رنگ عینک: بهتر است رنگ عینک را با موی خود هماهنگ کنید. اگر موی ضخیم و تیره دارید فریم‌های تیره شما را جذاب‌تر می‌کند. برعکس اگر موهایتان ظریف و روشن است عینک‌تان را هم از رنگ روشن انتخاب کنید. برای کسانی که موهای بلوند، قهوه‌ای روشن و قرمز دارند فریم طلایی بهترین گزینه است. برای موهای سفید هم فریم‌های آبی و قرمز کم‌رنگ شیک به‌نظر می‌رسد.

 

قبل از این‌که معامله را تمام‌شده فرض کنید و پول عینک را بدهید یک آزمایش کوچک دیگر هم انجام دهید. جنس شیشه عینک نباید طوری باشد که در رنگ‌هایی که می‌بینید تغییر زیادی ایجاد کند. به همین دلیل نگاهی به دور و اطراف‌تان بیندازید تا رنگ‌های مختلف را امتحان کنید و ببینید عینک چه تاثیری روی آن می‌گذارد. البته قطعا هر نوع عینک آفتابی تاحدی روی رنگ تاثیر می‌گذارد اما هر چه این اثرگذاری کمتر باشد، جنس عینک بهتر است. اگر دیدید اشیاء را با عینک آفتابی بزرگ‌تر یا کوچک‌تر می‌بینید، از خرید آن منصرف شوید.

 

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.