2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
ایرانیان چرا به چین سفر می‌کنند؟
یک راهنمای گردشگری توضیح داد:

ایرانیان چرا به چین سفر می‌کنند؟

اکثر گردشگران ایرانی که برای سفرهای خارج از کشور اقدام می‌کنند دقیقا نمی‌دانند به چه منظور می‌خواهند سفر کنند و همین باعث می‌شود سفر لذت‌بخشی نداشته‌ باشند.

دوات آنلاین-اکثر گردشگران ایرانی که برای سفرهای خارج از کشور اقدام می‌کنند دقیقا نمی‌دانند به چه منظور می‌خواهند سفر کنند و همین ممکن است باعث شود سفر لذت بخشی نداشته‌ باشند. این را فریبا علینژاد  فعال حوزه گردشگری می‌گوید.

علینژاد که ایرانیان زیادی را در قالب تور به کشور چین برده‌ است درباره جذابیت‌های این کشور و  علت اینکه برخی‌ها از سفرهای خارجی لذت نمی‌برند، می‌گوید: این روزها سفر به چین از سوی ایرانیان زیاد شده‌ است،برخی از ایرانیان که برای تجارت به چین می‌روند کاملا نسبت به این کشور و شهرهایی که رونق تجاری دارد، آگاهی دارند. این شهرها معمولا با شهرهایی که گردشگر جذب می‌کند، متفاوت هستند. تاجران مشتریان تورها نیستند و خودشان به خوبی می‌دانند باید چطور اقدام کنند. اما کسانی که برای برای تفریح به چین سفر می‌کنند، بیشتر به تورها مراجعه می‌کنند. اکثر مردم ایران با خانواده به چین سفر می‌کنند و  کمتر جوانان مجرد را می‌بینیم که چین را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب کنند. از آنجایی که چین  یک کشور تاریخی است و مکان‌های گردشگری زیادی دارد که اعضای خانواده‌ها می‌توانند با هم در آن حضور یابند، بنابراین خانواده‌های ایرانی بیشتر به این کشور می‌روند. شهربازی دیزی‌لند شانگهای این اواخر توانسته از ایران گردشگر زیادی جذب کند و مردم ایران از آن بسیار استقبال کرده‌اند و خانواده‌هایی که بچه داشتند بیشتر برای سفر به چین به تور مراجعه کردند. دیدن دیوار چین هم یکی از مهمترین انگیزه‌های مردم ایران برای سفر به چین است چراکه این دیوار یکی از عجایب هفت‌گانه‌ است و جذابیت زیادی برای افرادی که به تاریخ علاقه دارند ایجاد کرده‌ است. تعداد زیادی هم که اکثرا خانم‌ها هستند به انگیزه‌ خرید به چین سفر می‌کنند.

این تورلیدر می‌گوید: کالاهای چینی به دلیل ارزان‌قیمت بودن مورد استقبال این دسته از گردشگران است و آنها برای تهیه لوازم مورد نیازشان با تور به چین سفر می‌کنند تا هم خرید کنند و هم تفریح کرده‌ باشند. اما مشکلی که میان گردشگران ایرانی وجود دارد عدم شناخت کافی از مقصد سفر است. آنها نمی‌دانند دقیقا از سفری که می‌روند چه هدفی دارند. مقصد گردشگری خود را به درستی نمی‌شناسند و نمی‌دانند آن محل چه جذابیت‌هایی دارد و آیا می‌توانند به هدفی که دارند برسند و سلقیه آنها را در گردشگری تامین می‌کند یا نه.

این مساله بزرگترین مساله گردشگران ایرانی برای سفر به خارج ازکشور است. اگر گردشگران ایرانی قبل از سفر درباره کشورهایی که می‌روند تحقیق کنند و یا اینکه وقتی برای ثبت‌نام در تور اقدام می‌کنند از آژانس جزئیات را بپرسند و بدانند جایی که می‌روند چه جاذبه‌‌هایی دارد  قطعا سفر بهتری خواهند داشت. مثلا کشوری مثل چین یا هند برای کسانی جذاب است که به تاریخ علاقه دارند و می‌خواهند مکان‌های تاریخی را ببینند. این کشورها نمی‌تواند برای کسی که با انگیزه تفریحات مدرن  گردشگری می‌کند، جذاب باشد و برای هر گروه سنی مناسب نیست و ممکن است بچه‌ها هیچ علاقه‌ای به آنجا نداشته‌ باشد یا کسانی که به زندگی مدرن علاقه دارند قطعا هند جای جذابی برای آنها نیست. کسانی باید به هند سفرکنند که به فرهنگ‌ها و تمدن‌های قدیمی علاقه دارند. کسانی که نگاه فرهنگی و تحقیقاتی به سفرندارند قطعا هند برای آنها جذاب نخواهد بود و خستگی سفر بر تن آنها می‌ماند.

بنابراین توصیه من به گردشگران این است که ابتدا خودشان به‌درستی درباره محلی که می‌خواهند بروند مطالعه کنند و صرف اینکه نام کشوری سرزبانهاست برای سفر به آنجا اقدام نکنند بلکه باید بدانند علاقه‌شان در چه حوزه‌ای است و کشورهایی را انتخاب کنند که علاقه آنها را تامین و حال‌شان را خوب می‌کند.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.