2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
موقع صاعقه کجا برویم؟

موقع صاعقه کجا برویم؟

دو برادر در نهاوند بر اثر اصابت صاعقه جان باختند.

دوات آنلاین-بهار فصل صاعقه است؛ صاعقه‌هایی که اگر احتیاط نکنیم ممکن است جان‌مان را بگیرند. دیشب دو برادر 25 و 26 ساله در یکی از روستاهای شهرستان نهاوند بر اثر اصابت صاعقه جان باختند.

عباس اولیاسمیع مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان هشدار داد: شهروندان به هنگام بارندگی به ویژه در فصل بهار و پاییز نباید در مناطق کوهستانی، مرتفع، در دشت‌ها و نزدیک دکل‌های فلزی و اجسام فلزی قرار گیرند چرا که به هنگام بروز رعدوبرق تخلیه بار الکتریکی ابرها بر روی نقاط مرتفع زمین اتفاق می‌افتد.

وی خاطرنشان کرد: به هنگام تخلیه بار الکتریکی ابرها انرژی بسیار زیادی در زمین تخلیه می‌شود که در اثر برخورد با انسان موجب مرگ وی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان در پایان یادآور شد: سالانه مواردی از فوت شهروندان به علت بروز صاعقه اتفاق می‌افتد بنابراین لازم است مردم به توصیه‌های لازم در این زمینه توجه کنند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.