2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
تبلیغات نادرست برای سفیدکردن دندان‌ها
هشدار یک دندانپزشک

تبلیغات نادرست برای سفیدکردن دندان‌ها

خمیردندان‌هایی که با عنوان خمیردندان زغالی سفیدکننده دندان به بازار آمده کارایی ندارد و دندان را فقط براق می‌کند.

دوات آنلاین-خمیردندان‌هایی که با عنوان خمیردندان زغالی سفیدکننده دندان به بازار آمده کارایی ندارد و فقط یک ترفند تجاری است.

 علی شایان دندانپزشک درباره خمیردندان‌های سفید کننده موجود در بازار به دوات آنلاین گفت: این خمیردندان‌ها جنبه تجاری دارد و آنچه درباره سفید کردن دندان‌ها می‌گویند واقعیت ندارد. این خمیردندان‌ها  دندان را فقط براق می‌کنند.

وی گفت: سفید کردن دندان‌ها فقط با نوعی اسید که داروی دندانپزشکی است انجام می‌گیرد و شرایط خاصی دارد و باید بسیار مراقب بود که به لثه و قسمت‌های دیگر دندان برخورد نکند و بخش‌های دیگر را تحت تاثیر قرار ندهد. هرچند بیشتر ایرانی‌ها سفیدپوست هستند اما جنس دندان‌ها و نوع غذایی که ما استفاده می‌کنیم طوری است که دندان‌های خیلی سفید نداریم و معمولا درجه سفیدی دندان‌های ما کم است و مطابق با پوست ما نیست. برای اینکه دندان‌ها را سفید کنیم و جرم‌ها را از بین ببریم باید از یک ماده مخصوص استفاده کنیم که این کار فقط در مطب دندانپزشکی ممکن است و حتما باید توسط دندانپزشک انجام گیرد، این مواد در واقع یک لایه بسیار بسیار نازک از دندان را برمی‌داد و آن را سفید می‌کند و هرچند سال یکبار لازم است اشخاص این کار را انجام دهند.

درمورد خمیردندان‌های سفیدکننده باید توجه داشت که به کارگیری زغال در آنها برای سلامت بدن خطرناک است و اگر ذره‌ای از آن بلعیده شود ممکن است مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد. بنابراین توصیه ما این است که از خمیردندان‌های معمولی و استاندارد استفاده شود و هر فرد تا 20 دقیقه بعد از وعده غذایی دندان‌هایش را مسواک کرده و از نخ دندان استفاده کند.

این دندانپزشک در خصوص خمیردندان‌هایی که  زنانه یا مردانه خوانده می‌شود هم گفت: این نوع کالا هم جنبه علمی ندارد. ممکن است در خمیردندان‌هایی که مردانه گفته می‌شود به‌خاطر اینکه مردان بیشتر از سیگار استفاده می‌کنند مواد قوی‌تری استفاده شده‌باشد اما اینکه گفته می‌شود خمیردندان زنانه یا مردانه است مبنای علمی ندارد و فقط تجاری است.

البته خمیردندان‌‌هایی که برای دندان‌های حساس ساخته و تبلیغ می‌شود موثر است و مبنای علمی دارد. این خمیردندان‌ها از ترکیبات خاصی استفاده می‌کنند و دندان‌هایی که آسیب‌دیده هستند را مورد محافظت قرار می‌دهند. البته اینطور نیست که با یکبار مصرف این خمیردندان‌ها حساسیت دندان از بین برود و حتما باید حداقل دو هفته از این نوع خمیر استفاده شود و خمیردندان را مانند پماد بعد از مسواک کردن روی لثه‌ها و دندان‌ها قرار داد و برای چند دقیقه دهان را شست‌وشو نداد.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.