2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
عکاس جهانگرد استرالیایی: باز هم به ایران برمی‌گردم

عکاس جهانگرد استرالیایی: باز هم به ایران برمی‌گردم

خیلی دوست دارم خلیج فارس را ببینم و زمان بیشتری را در شمال ایران سپری كنم؛ كنار دریای خزر.

دوات آنلاین-«مردم ایران آنقدر مهمان‌نواز و بخشنده هستند كه من متعجب می‌ماندم چون در كشورم استرالیا اینقدر خونگرمی مرسوم نیست». این را سارا پنل می‌گوید. او عکاس و جهانگرد است و به کشورهای زیادی سفر کرده اما می‌گوید دوست دارد باز هم به ایران بیاید.

پنل تاکنون دو بار به ایران سفر کرده است. دفعه اول در سال 2016 یک ماه در ایران ماند و سال بعد سفری 28 روزه به شهر مختلف ایران داشت. خلاصه‌ای از توصیف‌های او از این سفرها را به نقل از خبرآنلاین بخوانید:

 

  • عكاسی را به صورت حرفه‌ای انجام می‌دهم، سفرم به ایران هم به عنوان یك گردشگر و هم به عنوان یك عكاس بود. من به كشورهای زیادی سفر كرده‌ام و سفر یكی از اولویت‌های زندگی من است. می‌خواستم از ایران هم بازدید كنم و در حین این سفر، عكاسی هم كردم. ببینید، من سی سال دارم و در طول این سال‌ها از سفر چیزهای مختلفی یاد گرفته‌ام. سفر به مناطق مختلف به من این اجازه را می‌دهد كه تفاوت‌ها و تنوعی كه در شیوه‌های زندگی و افكار مردم كشورهای مختلف وجود دارد را ببینم؛ آن هم نه از طریق شنیده‌ها و خوانده‌ها بلكه به صورت یك تجربه دست اول. ایران هم یکی از کشورهایی است که همیشه دوست داشتم ببینم و خوشحالم که این اتفاق افتاد. این شانس را داشته‌ام كه به كشورهای مختلف سفر كنم. كشورهای زیادی در لیست مناطقی كه دیده‌ام قرار می‌گیرند اما از تاثیرگذارترین آنها می‌توانم به ژاپن، مصر، تركیه، مكزیك، آمریكا، سریلانكا و كشورهایی از اروپای غربی، مركزی و جنوبی و البته ایران اشاره كنم كه مرا تحت تاثیر قرار داد.

 

  • در طول تحصیلات دانشگاهی‌ام، درباره ایران مطالعه كرده بودم بنابراین با چالش‌هایی كه این كشور با آن مواجه بوده آشنا هستم. به غیر از دوران دانشگاه هم كتاب‌های زیادی درباره ایران خوانده‌ام و می‌‌دانم كه در طول سال‌های مختلف چه اتفاقاتی برای این كشور رخ داده. در كنار اینها، دوستان ایرانی زیادی در استرالیا دارم و در طول پنج سال گذشته با آنها درباره ایران حرف زده‌ام و این مكالمات به من كمك كرده درباره ایران جدید و مدرن، دیدگاه‌هایی به دست بیاورم.

 

  • در طول دوماه که در ایران بودم، از شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز، كرمان، گیلان، كرمانشاه، همدان، قزوین، زنجان، كردستان، بانه، گیلان، مریوان، سردشت و ارویه دیدن كردم.

 

  • سفرم را از تهران شروع كردم و این شهر را دوست داشتم مخصوصا این كه عید نوروز را در این شهر بودم. همچنین تبریز برایم بسیار به یاد ماندنی است؛ در هر دو بار كه ایران بودم دیدن كردم و با افرادی آشنا شدم كه سفرم را به روزهایی شیرین تبدیل كرد.

 

  • بهترین تاثیری كه از ایران گرفتم، مردم آن بودند. در این كشور دوستان بسیار زیادی پیدا كردم و زمان‌هایی را كه با مردم بسیار دوست‌داشتنی این كشور گذراندم لحظاتی فراموش‌نشدنی هستند.

 

  • چیزی كه درباره مردم ایران احساس كردم این بود كه بسیار بسیار مهمان‌نواز هستند. مردم ایران آنقدر مهمان‌نواز و بخشنده هستند كه من متعجب می‌ماندم چون در كشورم استرالیا اینقدر خونگرمی مرسوم نیست. حتی در سفرهای دیگری هم كه به كشورهای مختلف داشتم این حد از مهربانی مردم را ندیده بودم. مردم ایران مرا به خانه‌هایشان دعوت می‌كردند،‌ به دوستان و اقوامشان معرفی می‌كردند، آنها سرشار از دوستی و اعتماد بودند و بسیار خوشحالم كه به ایران سفر كردم.

 

  • قرار است كتابی درباره سفرهایم به ایران منتشر كنم و از زیبایی‌های این كشور برای دیگران بگویم.

 

  • نمی‌توانم برای برگشتن به ایران صبر كنم. خیلی امیدوارم كه در چند سال آینده دوباره برای دیدن ایران بیایم. همانطور كه گفتم دوستان زیادی در ایران پیدا كرده‌ام كه می‌خواهم بیایم و آنها را ببینم و همچنین شهرها و روستاهای زیادی از ایران كه هنوز آنها را ندیده‌ام. خیلی دوست دارم خلیج فارس را ببینم و زمان بیشتری را در شمال ایران سپری كنم؛ كنار دریای خزر.
12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.