• ۱۳۹۷ دوشنبه ۳۰ مهر
  • اِلأِثنين ١١ صفر ١٤٤٠
  • Monday 22 Oct 2018
خشکشویی آنلاین بخار

عکس روز

آخرین خبرها

آشپزی / طرز تهیه دسر آناناس
داستان‌های شاهنامه / رستم به خون‌خواهی سیاوش به جنگ افراسیاب می‌رود
چگونه خانه‌مان را با گیاهان تزیین کنیم؟
5 راز ویژه برای موفقیت خانم‌ها در موقعیت‌های کاری
بیوگرافی کامل ارشا اقدسی؛ از بدلکاری تا هنرپیشگی
جنایت برای تصاحب ارثیه100میلیونی
قتل به خاطر دختری در ماشین
اعترافات عامل تجاوز به دختران مسافر
شوهرم با زن خیانتکار فرار کرد
فوتبالیست تحصیلکرده سارق مسلح شد
عکس‌هایی از خانه تیلور سوئیفت
دمنوش آویشن چه خاصیت‌هایی دارد؟
با خاصیت میوه‌های پاییزی آشنا شوید
کدام اشتباهات همسر خود را باید ببخشیم و کدام‌ها را نباید ببخشیم؟
گودبای پمپرز و تاتی‌پارتی؛ جشن‌های لاکچری که به‌تازگی مد شده‌اند
این 10 زن ثروتمندترین‌های جهان در سال جاری هستند
عکس/ شراره رخام و مساله انواع خودکشی
کارگردان فیلم هشتگ پاسخ داد: چرا هشتگ بعد از 2 سال اکران شد؟
تایید حکم اعدام «سلطان سکه» و متهم ردیف دوم پرونده مفسدان اقتصادی
عکس‌های لیندا کیانی در حال بازی بسکتبال
عکس / تصادف عجیب خانم بازیگر
اسیدپاشی پس از دیدن فیلم روی پرده سینما
تصاویر فوق‌العاده از دره چاکرود در استان گیلان
مروری بر کارنامه امیر جدیدی؛ ستاره تازه سینما
بیوگرافی کامل آل پاچینو؛ سلطان بازیگری
آشپزی / طرز تهیه میرزاقاسمی و نحوه سرو آن
ازدواج‌های اینترنتی چه نتایجی دارد؟
فیلم / استندآپ کمدی علی صبوری در حضور رییس سازمان صدا و سیما
فرارعاشقانه‌برای‌ازدواج باپسر افغان
خواسته بیشرمانه با فیلم‌های مخفیانه
جزییات فجیع از جنایت مرد‌ بوکسور
بیوگرافی کامل رویا تیموریان
شناسایی جسد با خواب‌دیدن مادرش
10 بازیگر مرد برتر سینمای بعد از انقلاب
این زیور آلات سرطان‌زا هستند
دختران و پسران جوان؛ اسیر روابط بلاتکلیف
زن و شوهر نخبه از عشق به نفرت رسیدند
مرگ دلخراش ملکه زیبایی روس
رئیس محیط زیست: آلودگی هوا در راه است
معرفی کامل4 وزیر پیشنهادی روحانی که یکشنبه به مجلس معرفی می‌شوند
عکس/ بهنام بانی کنار آبشار نیاگارا
زن ۴۰ ساله‌ ۴۴ بچه به دنیا آورده
هزینه 12 میلیاردی برای ساخت فصل اول شهرزاد؛ سوپراستارها ماهانه 25 میلیون تومان دستمزد می‌گرفتند
اعتراف فرهاد آییش به دلیل اصلی ترس از بچه‌دار شدن
گزارشی از تولید لامبورگینی ایرانی که با اصل‌اش مو نمی‌زند
مسمومیت الکلی این بار در بندرعباس / یک نفر فوت کرد و 8 نفر دیالیز شدند
عباس آخوندی، وزیر راه، متن استعفای خود را منتشر کرد
آیا مرگ زن، «مهریه» را ساقط می‌کند؟
این خوراکی‌ها منبع ویتامین دی هستند
جلال مقامی:حالم خوب است اما حوصله و توان سرکار رفتن را ندارم
قاچاق الکل تا ۵۰ سال حبس دارد
دیرغذا نخورید، چاق می شوید
عربستان به قتل خاشقجی اعتراف و افسران اطلاعاتی را برکنار کرد
داستان‌های شاهنامه/ تولد کیخسرو و بزرگ‌شدن او نیز چوپانان
برای صبحانه چه چیزهایی بخوریم؟
عناوین امتحان نهایی پایه دوازدهم اعلام شد + فهرست دروس
اینجا؛ بزرگ‌ترین رستوران زیر آبی جهان
چگونه با بیماری ام اس کنار بیاییم ؟
آشپزی / با انواع پاستاهای ایتالیایی آشنا شوید
چای سبز چه خاصیت‌هایی دارد؟
مصاحبه با بوکسوری که 4نفر را کشت
دام قرار شبانه2دختر با پسر جوان
درخواست فرزندان برای اعدام پدر
عضو باند یاکوزای ژاپن در تهران به قصاص محکوم شد
بوکسور معروف چرا 2 دخترش و پدر ومادر همسرش را کشت؟
علی ضیا در برابر مهمان فرمول یک، گوشه رینگ قرار گرفت
آیا شما هم به حسادت عاشقانه مبتلا هستید؟
بانک‌های مختلف به سپرده‌ها چقدر سود می‌دهند+نام بانک‌ها و جزییات قراردادها
سرمایه ایرانیان مقیم خارج از کشور چقدر است؟
آیا واقعا در همدان گنج پیدا شد؟
کد خبر: 92190 | تاریخ : ۱۳۹۷/۲/۵ - 12:23
تبلیغ برندهای مد و آرایش با سریال‌سازی
مجید ابهری، رفتارشناس مطرح کرد:

تبلیغ برندهای مد و آرایش با سریال‌سازی

ما با پیشینه تاریخی و فرهنگی که داریم قطعا می‌توانیم یکی از صادرکنندگان مد و لباس باشیم و این یک اتفاق ناخوشایند و تاسف‌بار است که اکنون واردکننده‌ شده‌ایم .

دوات آنلاین-طراحان ایرانی کوتاه بیایند ،لباس‌های ترک و چین و رومانی بیشتر از این  بازار ایران را خواهد گرفت پس در این رقابت نفسگیر  که البته در برخی مواقع نابرابر هم هست، کوتاه نیایند تا بازار و فرهنگ ایران از بین نرود. این را مجید ابهری رفتارشناس و استاد دانشگاه می‌گوید.

ابهری که تحقیقات زیادی درباره نقش تبلیغات در تغییر فرهنگ مردم و تلاش کشورهای مدعی در مد و لباس برای تسخیر بازار بزرگ ایران انجام داده است به دوات آنلاین می‌گوید:

هرچند نبود حمایت معنوی و حق کپی‌رایت یکی از معضلات طراحان ایرانی است اما آنها باید بدانند اگر کوتاه بیایند و در این رقابت تنگاتنگ وارد نشوند و گوشه‌ای بنشینند نه تنها بازار ایران را از دست خواهند داد بلکه فرهنگ کشور نیز از بین خواهد رفت.

در بازار مد و لباس سه نوع تبلیغ وجود دارد که اولین نوع تبلیغات در رسانه‌های چاپی و بیلبوردهاست و فعالان رسانه‌ای مد و لباس تلاش می‌کنند از طریق مصاحبه با هنرپیشه‌ها و ستاره‌‌های این حوزه که طرفداران زیادی هم دارند آخرین مدل‌های لباس، کفش و آرایش و ... را تبلیغ و برای آن مشتری جذب کنند.

نوع دیگر تبلیغات که  این روزها بسیار شیوع پیدا کرده تبلیغ در فضای مجازی است. در این فضا که هیچ نظارت و پاسخگویی هم وجود ندارد بیشتر افرادی وارد می‌شوند که سوداگری مد و لباس دارند و نه تجارت. این افراد بیشتر کسانی هستند که لباس‌هایی را از کشورهای ترکیه و چین و ... وارد ایران می‌کنند و با تبلیغات گسترده مردم را قانع می‌کنند که این لباس‌ها برندهای روز دنیا هستند و  جنس بسیار خوبی دارند. آنها با این روش کالای خود را به‌‌صورت گسترده به فروش می‌رسانند.

البته دولت‌ها هم در این زمینه بی‌کار ننشسته‌اند. نمونه بارز تلاش دولت‌ها تلاشی است که ترکیه برای نشان دادن مد و لباس خود و ترویج آن در دنیا انجام می‌دهد. در یک نمونه آنها سریال‌های عاشقانه‌ای که عموما مورد استقبال همه مردم دنیاست می‌سازند و به کشورهای هدف می‌فروشند. پشت این سریال‌ها یک تفکر قوی وجود دارد. آنها با قهرمان‌سازی و تبلیغات غیرمستقیم لباس‌ها و برندهای مد و آرایش خود را معرفی می‌کنند و معمولا هم شرکت‌های بزرگ مد اسپانسر این سریال‌ها هستند. در زمانه کنونی که ماهواره و اینترنت و شبکه‌های مجازی به سرعت برق‌آسایی اطلاعات را جابه‌جا می‌کند، دیگر فرصت این وجود ندارد که طراحان ایرانی فقط به دنبال احقاق حق خود در حوزه کپی‌رایت باشند. چراکه اگر فقط به دنبال این مسئله باشند قطعا از حوزه مد و لباس عقب خواهند ماند. هرچند نبود قانون کپی‌رایت در ایران لطمه بزرگی به هنرمندان در هر حوزه‌ای زده‌ است و دولت قطعا باید این مورد را پیگیری کند و این قانون را به‌رسمیت بشناسد اما مشکل صنعتگران مد و لباس فقط این نیست ،آنها در این رقابت نفسگیر تلاشی که باید را انجام نمی‌دهند و این امر دو لطمه بزرگ خواهد داشت. اول اینکه ما یک کشورمصرف‌کننده خواهیم شد که نه تنها وسایل مورد نیاز بلکه فرهنگ کشورهای دیگر را  وارد و مصرف می‌کنیم و ریشه‌های خودمان را به این روش قطع می‌کنیم. دوم اینکه به ملتی بی‌هویت تبدیل خواهیم شد. مد و لباس در ترویج فرهنگ و اقتصاد بسیار موثر است بنابراین طراحان مد با همه سختی‌هایی که وجود دارد نباید عقب بکشند و باید به تلاش خود ادامه دهند تا در این بازار رقابتی حق خود و مردم کشورشان را بگیرند. ما با پیشینه تاریخی و فرهنگی که داریم قطعا می‌توانیم یکی از صادرکنندگان مد و لباس باشیم و این یک اتفاق ناخوشایند و تاسف‌بار است که اکنون واردکننده‌ شده‌ایم .

البته نکته بسیار مهمی در این خصوص وجود دارد و آن هم اینکه اولا صنعتگران پوشاک و مد در ایران از طراحان کمک نمی‌گیرند و با سری‌کاری تلاش می‌کنند با هزینه کم درآمد بیشتری داشته‌ باشند. درحالیکه توجه نمی‌کنند اگر تحقیقات لازم را در خصوص بازار انجام ندهند و اگر سلیقه مردم را نشناسند ضرر مالی که می‌کنند بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که ممکن است در این خصوص برای یک طراح یا کارشناس صرف کنند.

همچنین طراحان و صنعتگران باید برای هر قشر از مردم یک برنامه داشته‌ باشند و با شناخت جامعه خود و تحقیقات میدانی مدل‌های به‌‌روزی ارائه دهند تا این صنعت که می‌تواند بسیار اشتغالزا هم باشد به گردش درآید. کریستین دیور طراح بزرگ و مالک برند دیور که برندی جهانی است می‌گوید: لباس و مد مناسب مدی است که با سن، جغرافیا، فرهنگ و رنگ‌های مورد علاقه مردم یک منطقه که مصرف‌کننده آن هستند مطابقت داشته‌ باشد. من فکر می‌کنم طراحان باید این جمله را با دقت پیگیری کنند.

نکته مهم دیگر نقش بنیاد مد و لباس است که در این خصوص باید از حالت نظارتی به حالت فرهنگساز درآید. این بنیاد باید از دانش متخصصان حوزه مد و لباس بسیار بهره بگیرد و به یک نهاد فرهنگساز تبدیل شود و مرکزی برای مبادله اطلاعات فعالان حوزه مد و لباس باشد و از حقوق آنها دفاع کند اما متاسفانه هنوز این بنیاد به جایگاهی که باید نرسیده‌ است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.