• ۱۳۹۷ يکشنبه ۳۰ دي
  • اِلأَحَّد ١٣ جمادي الاولي ١٤٤٠
  • Sunday 20 Jan 2019
خشکشویی آنلاین بخار

عکس روز

آخرین خبرها

بیوگرافی کامل شهریار ربانی بازیگر نقش سینا در سریال احضار
بیوگرافی الهه جعفری، بازیگر نقش گیسو در سریال احضار
گفت‌و‌گوی منتشر نشده از حسین محب اهری: هنگام بازی بیماری را فراموش می‌کنم
بیوگرافی کامل بهاران بنی احمدی بازیگر نقش فرشته در سریال تاریکی شب روشنایی روز
در آرایشگاه‌های لاکچری چه خبر است
10 توصیه کلیدی برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی
در یزد از کجاها دیدن کنیم؟
داستان‌های شاهنامه/ مرگ پسر انوشیروان به نام نوشزاد در جنگ با سپاه پدر
ترک اعتیاد/ هیچ وقت فکر نمی‌کردم معتاد شوم
معرفی 20 فیلم کمدی برتر سینمای ایران
دادگاه خانواده/ زندگی در جهنم خودساخته
ماجرای‌4 جنایت ‌در‌یک ‌شب
مرد ایده آل از نظر خانم‌ها کیست؟
مستاجران مشكوكی که خانه‌های مبله را فقط برای یك روز اجاره می‌کنند
آشنایی با همه خواص گیاه سنبل الطیب
فیلم/ حرف‌های تنها نجات یافته سانحه هوایی کرج
زنم را کشتم؛ دستگیرم کنید
قتل زن صیغه‌ای به‌خاطر خیانت
رابطه شیطانی زن مطلقه
داستان جنایی/عروس خون‌بس(11)
امروز با حافظ/ می‌فکن بر صف رندان نظری بهتر از این
انگشترهای سلطنتی مد جدید انگشتر
طرز تهیه سالاد کلم بروکلی ؛ میان وعده ای خاص برای رژیمی ها
بیوگرافی کامل فرهاد قائمیان به بهانه بازی در نقش بهنام طریقت در سریال تاریکی شب روشنی روز
لباس مناسب خانم‌های چاق برای لاغرتر دیده‌شدن
ازدواج فامیلی چه خوبی‌ها و چه بدی‌هایی دارد؟
دادگاه خانواده/ عاقبت ازدواج پسر بی‌پول با دختر ثروتمند
عکس‌های رنگارنگ شبنم قلی خانی در هند
بازی سرنوشت/ دختری جوان؛ از زندگی در ناز و نعمت تا خیابان‌خوابی در خرابه
تیپ‌حالا و10سال‌پیش سلبریتی‌ها
تهدیدزن‌متاهل برای رابطه نامشروع
نقد فیلم/ قانون مورفی را ببینیم یا نه؟
معرفی برنامه استعدادیابی عصر جدید با اجرای احسان علیخانی
دمنوش زعفرانی چا خاصیت‌هایی دارد
معرفی کامل مسجد جامع عتیق قزوین به‌عنوان یکی از شاهکارهای معماری ایران
شگردهای جدیدی که گداها به کار می‌برند
آیا لیپوساكشن راه مناسبی برای لاغری است؟
چند حکایت از بهارستان جامی
۱۴ هزار کودک بیوه زیر ۱۸ سال در کشور وجود دارد
چگونه از نفخ شکم جلوگیری کنیم؟
نقد خندوانه در فصل ششم/ آیا برنامه خندوانه تکراری شده است؟
بیوگرافی کامل آنجلینا جولی
دادگاه خانواده/ زندگی در زندان شوهر شکاک
گفت‌وگو با همسر تنها بازمانده سانحه هوایی البرز: شوهرم هنوز شوکه است
ترک اعتیاد/ یک روز به خودم آمدم دیدم معتاد شده‌ام
2دختر در دام 3پسر شیطان‌صفت
طلب‌مهریه1360سکه‌ای فردای عقد
پایان تلخ رابطه پنهانی مرد متاهل
زن‌وشوهرها چرا خیانت می‌کنند
داستان جنایی/عروس خون‌بس(10)
آشپزی/ طرز تهیه سالاد خیار اندونزی
امروز با حافظ/ جهان و کار جهان جمله هیچ بر هیچ است
اصول نگهداری از کاکتوس در زمستان
بیوگرافی کامل وحید آقاپور بازیگر سریال لحظه گرگ و میش
پانته‌آ سیروس، بازیگر نقش اصلی زن سریال بانوی سردار: بی‌بی‌ مریم را نمی‌شناختم
معرفی کامل ، خلاصه داستان و بازیگران سریال بانوی سردار/ بی بی مریم در تاریخ واقعی چه کسی بود؟
حسین محب اهری درگذشت
گفت‌وگو با هاتف علیمردانی، کارگردان فیلم کلمبوس: خیلی‌ها خجالت می‌کشند بگویند شکست ‌خورده‌اند
چگونه برای خانم‌ها به مردی جذاب تبدیل شویم؟
گلستان سعدی/ توصیه به پرهیز از پرخوری
دادگاه خانواده/ شوهری با ابروهای نازک، تزریق ژل و عمل بینی
عکسی زیبا از همسر شهاب حسینی
علایم سینوزیت و راه‌های درمان
معرفی کامل و نقد سریال احضار که در شبکه نمایش خانگی توزیع می‌شود
از کجا بفهمیم کمبود آهن داریم؟
نقد سریال ممنوعه ؛ پدرخوانده ایرانی و تقلید از بزرگ آقا
داستان‌های شاهنامه/ آغاز پادشاهی انوشیروان و جنگ با قیصر روم
پرطرفدارترین مقاصد گردشگری جهان کجاها هستند؟
تحلیلی بر ماجرای دختر رکورددار خواستگاری؛ اشتباهات رایج در خواستگاری
آزارزنی توسط عنکبوت‌های زورگیر
کد خبر: 92190 | تاریخ : ۱۳۹۷/۲/۵ - 12:23
تبلیغ برندهای مد و آرایش با سریال‌سازی
مجید ابهری، رفتارشناس مطرح کرد:

تبلیغ برندهای مد و آرایش با سریال‌سازی

ما با پیشینه تاریخی و فرهنگی که داریم قطعا می‌توانیم یکی از صادرکنندگان مد و لباس باشیم و این یک اتفاق ناخوشایند و تاسف‌بار است که اکنون واردکننده‌ شده‌ایم .

دوات آنلاین-طراحان ایرانی کوتاه بیایند ،لباس‌های ترک و چین و رومانی بیشتر از این  بازار ایران را خواهد گرفت پس در این رقابت نفسگیر  که البته در برخی مواقع نابرابر هم هست، کوتاه نیایند تا بازار و فرهنگ ایران از بین نرود. این را مجید ابهری رفتارشناس و استاد دانشگاه می‌گوید.

ابهری که تحقیقات زیادی درباره نقش تبلیغات در تغییر فرهنگ مردم و تلاش کشورهای مدعی در مد و لباس برای تسخیر بازار بزرگ ایران انجام داده است به دوات آنلاین می‌گوید:

هرچند نبود حمایت معنوی و حق کپی‌رایت یکی از معضلات طراحان ایرانی است اما آنها باید بدانند اگر کوتاه بیایند و در این رقابت تنگاتنگ وارد نشوند و گوشه‌ای بنشینند نه تنها بازار ایران را از دست خواهند داد بلکه فرهنگ کشور نیز از بین خواهد رفت.

در بازار مد و لباس سه نوع تبلیغ وجود دارد که اولین نوع تبلیغات در رسانه‌های چاپی و بیلبوردهاست و فعالان رسانه‌ای مد و لباس تلاش می‌کنند از طریق مصاحبه با هنرپیشه‌ها و ستاره‌‌های این حوزه که طرفداران زیادی هم دارند آخرین مدل‌های لباس، کفش و آرایش و ... را تبلیغ و برای آن مشتری جذب کنند.

نوع دیگر تبلیغات که  این روزها بسیار شیوع پیدا کرده تبلیغ در فضای مجازی است. در این فضا که هیچ نظارت و پاسخگویی هم وجود ندارد بیشتر افرادی وارد می‌شوند که سوداگری مد و لباس دارند و نه تجارت. این افراد بیشتر کسانی هستند که لباس‌هایی را از کشورهای ترکیه و چین و ... وارد ایران می‌کنند و با تبلیغات گسترده مردم را قانع می‌کنند که این لباس‌ها برندهای روز دنیا هستند و  جنس بسیار خوبی دارند. آنها با این روش کالای خود را به‌‌صورت گسترده به فروش می‌رسانند.

البته دولت‌ها هم در این زمینه بی‌کار ننشسته‌اند. نمونه بارز تلاش دولت‌ها تلاشی است که ترکیه برای نشان دادن مد و لباس خود و ترویج آن در دنیا انجام می‌دهد. در یک نمونه آنها سریال‌های عاشقانه‌ای که عموما مورد استقبال همه مردم دنیاست می‌سازند و به کشورهای هدف می‌فروشند. پشت این سریال‌ها یک تفکر قوی وجود دارد. آنها با قهرمان‌سازی و تبلیغات غیرمستقیم لباس‌ها و برندهای مد و آرایش خود را معرفی می‌کنند و معمولا هم شرکت‌های بزرگ مد اسپانسر این سریال‌ها هستند. در زمانه کنونی که ماهواره و اینترنت و شبکه‌های مجازی به سرعت برق‌آسایی اطلاعات را جابه‌جا می‌کند، دیگر فرصت این وجود ندارد که طراحان ایرانی فقط به دنبال احقاق حق خود در حوزه کپی‌رایت باشند. چراکه اگر فقط به دنبال این مسئله باشند قطعا از حوزه مد و لباس عقب خواهند ماند. هرچند نبود قانون کپی‌رایت در ایران لطمه بزرگی به هنرمندان در هر حوزه‌ای زده‌ است و دولت قطعا باید این مورد را پیگیری کند و این قانون را به‌رسمیت بشناسد اما مشکل صنعتگران مد و لباس فقط این نیست ،آنها در این رقابت نفسگیر تلاشی که باید را انجام نمی‌دهند و این امر دو لطمه بزرگ خواهد داشت. اول اینکه ما یک کشورمصرف‌کننده خواهیم شد که نه تنها وسایل مورد نیاز بلکه فرهنگ کشورهای دیگر را  وارد و مصرف می‌کنیم و ریشه‌های خودمان را به این روش قطع می‌کنیم. دوم اینکه به ملتی بی‌هویت تبدیل خواهیم شد. مد و لباس در ترویج فرهنگ و اقتصاد بسیار موثر است بنابراین طراحان مد با همه سختی‌هایی که وجود دارد نباید عقب بکشند و باید به تلاش خود ادامه دهند تا در این بازار رقابتی حق خود و مردم کشورشان را بگیرند. ما با پیشینه تاریخی و فرهنگی که داریم قطعا می‌توانیم یکی از صادرکنندگان مد و لباس باشیم و این یک اتفاق ناخوشایند و تاسف‌بار است که اکنون واردکننده‌ شده‌ایم .

البته نکته بسیار مهمی در این خصوص وجود دارد و آن هم اینکه اولا صنعتگران پوشاک و مد در ایران از طراحان کمک نمی‌گیرند و با سری‌کاری تلاش می‌کنند با هزینه کم درآمد بیشتری داشته‌ باشند. درحالیکه توجه نمی‌کنند اگر تحقیقات لازم را در خصوص بازار انجام ندهند و اگر سلیقه مردم را نشناسند ضرر مالی که می‌کنند بسیار بیشتر از هزینه‌ای است که ممکن است در این خصوص برای یک طراح یا کارشناس صرف کنند.

همچنین طراحان و صنعتگران باید برای هر قشر از مردم یک برنامه داشته‌ باشند و با شناخت جامعه خود و تحقیقات میدانی مدل‌های به‌‌روزی ارائه دهند تا این صنعت که می‌تواند بسیار اشتغالزا هم باشد به گردش درآید. کریستین دیور طراح بزرگ و مالک برند دیور که برندی جهانی است می‌گوید: لباس و مد مناسب مدی است که با سن، جغرافیا، فرهنگ و رنگ‌های مورد علاقه مردم یک منطقه که مصرف‌کننده آن هستند مطابقت داشته‌ باشد. من فکر می‌کنم طراحان باید این جمله را با دقت پیگیری کنند.

نکته مهم دیگر نقش بنیاد مد و لباس است که در این خصوص باید از حالت نظارتی به حالت فرهنگساز درآید. این بنیاد باید از دانش متخصصان حوزه مد و لباس بسیار بهره بگیرد و به یک نهاد فرهنگساز تبدیل شود و مرکزی برای مبادله اطلاعات فعالان حوزه مد و لباس باشد و از حقوق آنها دفاع کند اما متاسفانه هنوز این بنیاد به جایگاهی که باید نرسیده‌ است.

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.