2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
آرایشگاه محل مناسبی برای لیزر موهای زائد نیست
یک متخصص پوست و مو هشدار داد:

آرایشگاه محل مناسبی برای لیزر موهای زائد نیست

اگر این کار زیر نظر پزشک متخصص انجام نشود در مواردی ممکن است پوست فرد دچار آسیب‌هایی شود و جای زخم روی بدن او باقی بماند

دوات آنلاین-"فردی که قصد لیزر موهای زائد را دارد نباید زیر نظر افراد متفرقه این کار را انجام دهد؛ افرادی که برای کسب درآمد و رفع نیازهای مالی خود هر گونه دستگاه غیراستانداردی را در محل کسب درآمد می‌گذارند و کار لیزر را بدون گرفتن مجوز انجام می‌دهند، زندگی فرد را دچار مشکلاتی می‌کنند، غافل از اینکه این بی‌تجربی و ندیدن آموزش‌های لازم باعث آسیب‌های جبران ناپذیری برای فرد می‌شود". این هشدار را علی صادقی‌نیا، متخصص پوست و مو مطرح کرد.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه کار با هر گونه دستگاه لیزر نیاز به تخصص کافی دارد، خاطر نشان کرد: نه تنها لیزر موهای زائد که حتی دستگاه‌های دیگر مانند جوان سازی پوست، میکرودرم و غیره نیاز به گذراندن دوره تخصصی برای فرد دارد و نباید خودسرانه این کار را انجام دهند و حتما باید زیر نظر پزشک متخصص انجام شود.

صادقی نیا با تاکید بر اینکه هر دستگاهی استانداردهای خاص خود را دارد، عنوان کرد: هر دستگاهی که استفاده می‌شود پارامترها و مشخصه‌های خاص خود را دارد؛ نوع تنظیمات و درجه بندی در هر دستگاه متفاوت است که فرد متخصص باید مناسب با نوع پوست درجه بندی کند تا بدن فرد دچار عوارض بعدی نشود، کار با دستگاه لیزر نیازمند به علم و تجربه کافی است.

وی با تاکید بر اینکه لیزر موهای زائد فقط باید زیر نظر پزشک متخصص باشد، مطرح کرد: اگر این کار زیر نظر پزشک متخصص انجام نشود در مواردی ممکن است پوست فرد دچار آسیب‌هایی شود و جای زخم روی بدن او  باقی بماند که فرد در صورت مشاهده هر کدام از این عوارض باید به پزشک اطلاع دهد.

این متخصص پوست و مو در خصوص عوارض لیزر موهای زائد، مطرح کرد: از عوارض لیزر می‌توان به سوختگی و تیرگی بعد از التهاب، تاول پوستی، احتمال وجود لک و عفونت، فولیکولیت و آکنه یا در موارد نادری تغییر رنگ و لکه شدن پوست اشاره کرد؛ باید دستگاه مورد تائید وزارت خانه باشد.

اوبا تاکید بر اینکه افرادی که در آرایشگاه‌ها عمل لیزر را انجام می‌دهند نتایج ناملطلوبی می‌گیرند، اظهار کرد: رنگ پوست در انجام لیزر اهمیت دارد؛ سن در انجام لیزر اهمیتی ندارد و فرقی بین دختر و پسر در انجام لیزر اهمیت چندانی ندارد.

این متخصص طب پوست و مو با اشاره به اینکه افرادی که بیماری‌های خاص دارند باید مراقبت های بیشتری را هنگام لیزر انجام دهند، افزود: افرادی که دارای بیماری‌های پوستی هستند، افراد دیابتی و کسانی که دچار بیماری‌های قلبی - عروقی و بیماری‌های عفونی بوده،  باید لیزر را با مراقبت‌های بعدی بیشتری انجام دهند؛  افراد با آفتاب سوختگی شدید باید لیزر را بعد از رفع سوختگی انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه لیزر برای فرد بیماری‌زا نیست، یاد آور شد: لیزر در نازایی، تغییر هورمون، سرطان و غیره تاثیری ندارد؛ اگر تمام موارد استاندارد و مراقب‌های بعد آن انجام شود نتایج کاملا مطلوبی برای فرد دارد.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.