2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
نکاتی که در لیزر موهای زائد باید رعایت شود
یک متخصص پوست و مو توضیح داد:

نکاتی که در لیزر موهای زائد باید رعایت شود

اگر تمام موارد استاندارد در لیزر رعایت شود ضرری برای بدن فرد ندارد

دوات آنلاین-یکی از کارهای زیبایی که خیلی‌ها سراغ‌اش می‌روند لیزر موهای زائد است اما قبل از انجام این کار برای این‌که گرفتار عوارض جانبی نشوید باید حتما با پزشک متخصص مشورت کنید. دکتر سید شهاب الدین محسنی، متخصص پوست و مو در این‌باره توصیه‌هایی دارد که می‌خوانید:

  • لیزر موهای زائد به پارامترهای مورد نیاز در لیزر و نوع کاری که انجام می‌شود بستگی دارد؛ چگونگی انجام کار و مراقبت‌های بعد از آن از مهم‌ترین عوامل موثر در ایجاد بیماری در فرد است.

 

  • اگر تمام موارد استاندارد در لیزر رعایت شود ضرری برای بدن فرد ندارد. کار با لیزر مانند کار با اتومبیل است؛ زمانی که قصد جا به جایی از مکانی به مکان دیگر را داریم، برای رفتن از مبداء به مقصد از اتومبیل استاندارد استفاده می‌کنیم، دستگاه لیزر هم مانند اتومبیل باید تمام موارد استاندارد را داشته باشد.

 

  • از مهم‌ترین موارد در لیزر موهای زائد استفاده از دستگاه لیزر استاندارد است. باید از دستگاه لیزری استفاده شود که استاندارد و مورد تائید مجامع بین المللی باشد؛ باید  مورد تائید FDA , CE  آمریکا و  مناسب نوع کاری فرد نیاز دارد، باشد.

 

  • فردی که با دستگاه لیزر کار می‌کند باید تخصص لازم را در این زمینه داشته باشد. فردی که قصد رانندگی با اتومبیل را دارد، باید نحوه کار با آن را بلد باشد و مدارک لازم را در این خصوص داشته باشد؛ فردی که قصد دارد با دستگاه لیزر کار کند باید دوره‌های مورد نیاز را گذرانده باشد و تخصص لازم را کسب کرده باشد، باید دستگاهی که با آن کار می‌کند را مناسب با کار مورد نیاز فرد  تنظیم کند، مناسب با رنگ پوست فرد و جنس پوست مراجعه کننده باشد، چرا که اگر مراعات نشود فرد دچار مشکلات بعدی می‌شود.

 

  • مراقبت‌های بعد از لیزر بسیار مهم است. فردی که لیزر انجام داده باید برخی مسائل را رعایت کند، به خصوص مسائل بهداشتی، باید پس از لیزر کرم‌های مناسبی که پزشک متخصص تجویز کرده را  استفاده کند؛ این کار را می‌توان اینگونه مثال زد،  شخصی که کنار راننده در اتومبیل نشسته باید کمربند ایمنی خود را ببندد وگرنه در صورت تصادف او اولین شخصی است که دچار ضربه می‌شود.

 

  • لیزر در تنظیم هورمون‌های بدن اثری ندارد. لیزر به این معناست که از یک نور تک موج تشکیل شده است؛ بسیاری از دستگاه‌ها به غلط لیزر نامیده می‌شود اما کار اصلی آن‌ها لیزر نیست، این نور تک موج تنها یک تارگت یا نشانه‌ای دارد که توسط یک گیرنده خاص دریافت می‌شود.

 

  • لیزر موهای زائد در گیرنده‌ای به نام ملانین اثر می‌گذارد. ملانین رنگدانه‌ای در موست که باعث تیرگی مو می‌شود؛ لیزر فقط در موهای سیاه اثر می‌گذارد و موهای سفید را از بین نمی برد، زمانی که دستگاه لیزر استاندارد باشد فقط به نقاط ملانین مو برخورد می‌کند و ملانین را جذب می‌کند.

 

  • دستگاه لیزر، موهای زائد را سفید نمی‌کند. ممکن است انرژی که توسط دستگاه لیزر ارسال می‌شود، فقط ملانین در ساقه مو را از بین ببرد و در ریشه مو همچنان باقی بماند و بعدها این ملانین از بین رفته و موی سفید رشد کند.

 

  • لیزر موهای زائد سرطان زا نیست. اگر تمام موارد گفته شده در لیزر رعایت شود هیچ مشکلی برای افراد به وجود نمی‌آید و بیماری‌زا نیست؛ بیشتر عوارضی که افراد بعد از لیزر به آن مبتلا می‌شوند مربوط به رعایت استانداردهاست. 
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.