2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
پرسه در میان عروسک‌های اپرایی

پرسه در میان عروسک‌های اپرایی

این موزه در واقع موزه اپرای عروسکی گروه آران است. گروه تئاتر عروسکی آران در سال ۱۳۸۲ توسط بهروز غریب‌‌پور تاسیس شد.

دوات آنلاین-پیشنهادی متفاوت برای گذراندن ساعت خوش؛ موزه اپرای عروسکی. جایی که با تلاش‌های استاد بهروز غریب‌پور دایر شده و از فرودین سال گذشته آغاز به کار کرده است.

اول به این بپردازیم که در این موزه چه خواهید دید؟ بیش از 550 عروسک که تعدادی از آنها عروسک‌های جمعی و سیاهی‌لشکر و بقیه کاراکترها و تیپ‌های مختلف اپراهای عروسکی «رستم و سهراب»، «مکبث»، «عاشورا»، «حافظ»، «مولوی»، «سعدی» و «لیلی و مجنون» هستند، در موزه جمع شده‌اند.

البته غیر از تماشای عروسک‌ها سه هدف دیگر را هم می‌توانید دنبال کنید: اول این‌که با محل نمایش (تالار فردوسی) یعنی سالن، صحنه و فضای اجرای هر اثر و نحوه عملکرد صحنه‌یاران و بازی‌دهندگان آشنا شوید. دوم آشنایی با مواد و طرز ساخت عروسک‌ها و سوم آشنایی با بازی‌دهندگی.

این موزه در واقع موزه اپرای عروسکی گروه آران است. گروه تئاتر عروسکی آران در سال ۱۳۸۲ توسط بهروز غریب‌‌پور تاسیس شد و یکی از نادرترین شیوه‌های اجرای عروسکی را در ایران پی نهاده است.

اپرای عروسکی خیام آخرین کار این گروه است که تابستان سال گذشته در تالار فردوسی اجرا شد و مخاطبان زیادی را جذب کرد.

غریب‌پور در زمان افتتاح این موزه گفته بود: برای نگهداری تمام عروسک‌های گروه تئاتر «آران» فضایی سه برابر فضای این موزه مورد نیاز است. با این موزه علاوه بر اینکه برای ما حالت آرشیو دارد و چنانچه بخواهیم کاری را مجددا به صحنه ببریم عروسک‌ها در دسترس هستند، یک مخزن عروسک و یک بخش نمایشگاهی داریم.

تماشای این موزه برای تمام گروه‌های سنی می‌تواند جذاب و خاطره‌انگیز باشد. برای بازدید از این مکان می‌توانید هر روز غیر از جمعه‌ها  یکی از چهار سانس ۱۰ تا ۱۱ صبح/۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰/۱۴:۳۰ تا ۱۵:۳۰/۱۶ تا ۱۷را انتخاب کنید.  قیمت بلیت آن هم 10 هزار تومان است که البته فقط در سایت تیوال فروخته می‌شود و این موزه بلیت‌فروشی حضوری ندارد.

و اما آدرس: خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، روبروی تالار وحدت، طبقه بالای تالار فردوسی. 

 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.