2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
مصرف زیاد سردی‌ها چه عوارضی دارد

مصرف زیاد سردی‌ها چه عوارضی دارد

خوردن زیاد غذاهای سرد باعث ورم مفصل، تکرر ادرار، گرفتگی عضله، ترشح زیاد بزاق، دل درد، نفخ شکم، روماتیسم، اسهال، اضطراب، خستگی و درد ماهیچه می‌شود

دوات آنلاین-استفاده بیش از حد مواد غذایی که طبع سرد دارند عوارضی مانند درد استخوان‌ها یا ضعف و بی‌حالی را به‌دنبال دارد. احمد میرحافظ ، متخصص طب سنتی در این رابطه توصیه‌هایی دارد که می‌خوانید:

  • کسانی که بدنی با طبع سرد دارند بهتر است مراقب خورد و خوراک خود باشند، دقت به خواص سردی و گرمی غذا یکی از مسائل مهمی است که باعث ادامه بهتر زندگی می‌شود.

 

  • افراد گرم مزاج به مصرف مواد غذای سرد تمایل دارند. در صورت مصرف بیش از اندازه غذاهای گرم مثل شکلات، عسل و خرما بدن دچار التهاب و گر گرفتگی می‌شود.

 

  • بدن افرادی که سرد مزاج هستند، با مصرف غذاهای سرد مثل ماست و ترشی دچار بیماری‌هایی نظیر درد استخوان‌ها یا ضعف و بی‌حالی می‌شود و به همین دلیل باید در مصرف مواد غذایی حد تعادل را رعایت کنند.

 

  • مصرف بیش از اندازه غذاهای سرد و خشک مضر است. مواد غذایی سرد مانند گوشت گاو، غذاهای مانده و کنسرو شده و همچنین عدس به دلیل طبع سرد و خشک آن مضر است و توصیه می‌شود در کنار مواد غذایی سرد چاشنی‌هایی با طبع گرم هم استفاده شود، مصرف عدسی به همراه گلپر و دارچین موجب تعادل خون می‌شود.

 

  • مصرف متعادل غذاهای گرم باعث بهبود جریان خون و نگهداری گرمای بدن می‌شوند. از علائم مصرف بیش از حد غذاهای گرم می‌توان به جوش، تب، یبوست، بالا رفتن فشارخون، عطش زیاد، افسردگی، سردرد، بی‌قراری و سرگیجه اشاره کرد.

 

  • مصرف زیاد غذاهای سرد باعث ورم مفصل، تکرر ادرار، گرفتگی عضله، ترشح زیاد بزاق، دل درد، نفخ شکم، روماتیسم، اسهال، اضطراب، خستگی و درد ماهیچه می‌شود.

 

  • اغلب میوه‌ها و سبزی‌ها طبع سرد هستند و غذاهای با منشأ حیوانی طبع گرم‌تری دارند.برخی افراد طبیعت سرد دارند و با خوردن بیش از حد مواد غذایی سرد مثل ماهی، بدن آن‌ها ضعف می‌کند و دچار سستی مفاصل، کندی حرکت، خواب آلودگی یا کم حوصلگی می‌شود.

 

  • هر ماده غذایی که وارد بدن می‌شود بسته به مزاج فرد، موجب تولید اخلاط چهارگانه (صفرا، دم، بلغم و سودا) می‌شود.باید مشخص شود بدن افراد در کدام یک از مزاج‌های چهارگانه صفراوی، دموی، بلغمی و سوداوی قرار دارد و برای این کار لازم است بدانند علائم هر یک از این مزاج‌ها چیست و بیشتر علائم کدام یک از این مزاج‌ها با آن‌ها تطابق دارد.

 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها
ناشناس 1399/01/25
بسیارمفیدوآموزنده بود

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.