2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
«تبریز ۲۰۱۸» چهارشنبه رونمایی می‌شود

«تبریز ۲۰۱۸» چهارشنبه رونمایی می‌شود

تبریز به‌عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 انتخاب شده است.

دوات آنلاین-رویداد «تبریز گردشگری پایتخت کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸» چهارشنبه رسما با حضور رییس جمهور آغاز می‌شود.

علی‌اصغر مونسان ـ معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ـ در نشست خبری این رویداد که امروز یکشنبه، دوم اردیبهشت‌ماه در این سازمان برگزار شد، توضیح داد: تبریز با هفت رأی اعضای کمیته نهمین اجلاس کشورهای اسلامی از بین رقبایی چون مالزی، بنگلادش، ترکیه و عربستان انتخاب شد که علت اصلی آن وجود مناطق نمونه گردشگری، زیرساخت‌های مناسب شامل هتل و مهمان‌پذیرها، دو اثر ثبت جهانی (بازار و کلیساها)، مجتمع‌های خدماتی و رفاهی، موزه‌های غنی، چشم‌اندازهای طبیعی و برگزاری رویدادهای فرهنگی، کثرت آثار تاریخی، آداب و رسوم، تعدد استان‌ها، انتخاب تبریز به عنوان شهر جهانی فرش و آمار ورود و خروج گردشگران بوده است.

به گفته او در دی‌ماه سال گذشته آیین پیش‌رویداد تبریز با هدف فراهم کردن مقدمات آن در سال ۲۰۱۸ برگزار شد و به همین منظور نیز کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های زیرساخت و توسعه شهری، فرهنگی و اجتماعی، تبلیغات و علوم بین‌الملل، اقتصادی و سرمایه‌گذاری، آموزش، ارزیابی و نظارت و سمن‌ها در ۲۰ ماه گذشته تشکیل شده که ۴۵۰ مصوبه داشتهاند.

مونسان، تبلیغ تبریز در شرکت هواپیمایی ترکیه، تغییر کاربری خانه‌های قدیمی شهر به بوم‌گردی و هتل‌های سنتی، آماده‌سازی مبلمان شهری، ارائه بسته‌های عیدانه که شامل تخفیف خرید فرش، کیف و کفش و سرور غذاهای سنتی می‌شود، بازدید از اماکن و موزه‌ها، راه‌اندازی فستیوال‌ها در خیابان‌ها را از جمله اقداماتی برشمرد که همزمان با این رویداد انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: مجوز فعالیت شبانه صنوف مرتبط با گردشگری در تبریز به صورت پایلوت همزمان با سال ۲۰۱۸ اعطا می‌شود که در صورت اجرای موفق آن، این طرح به سایر شهرها تعمیم داده خواهد شد هر چند که رشت در نوروز چنین طرحی را اجرا کرده بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.