2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
زندگی کوروش به‌روایت پری صابری

زندگی کوروش به‌روایت پری صابری

«کوروش» نمایشی 120 دقیقه‌ای درباره تاریخ و زندگی یکی از اساطیر ایران یعنی «کوروش» است که تا 15 اردیبهشت در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

دوات آنلاین-پیشنهاد ویژه ما برای گذراندن ساعت خوش رفتن به تماشای نمایش «کوروش» کاری از پری صابری است که تا روز 15 اردیبهشت هر روز ساعت 18 و 30 دقیقه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

«کوروش» اثری دراماتیک درباره تاریخ و زندگی یکی از اساطیر ایران زمین یعنی «کوروش»، از حضور مادرش در قصر آستیاگ تا نبرد با لیدی‌ها و... است و در پرده‌های دیگر شاهد جنگ‌هایی بین ماد و پارس، کوروش و مادها، شکست آستیاگ از کوروش و ایجاد دودمان هخامنشیان و در نهایت شکست خوردنش هستیم.

پری صابری این نمایش را پس از سال‌ها تحقیق نوشته و روی صحنه برده است. او درباره این نمایش به ایلنا گفته است: خیلی طول کشید تا این نمایشنامه نوشته و اجرا شود چون از منابع مختلفی برای نگارش این اثر استفاده کردم و بارها بازنویسی شده است. در طول نگارش نمایشنامه هر منبعی که موجود بود و به دستم رسید و مورد سلیقه‌ام بود را استفاده کردم و متنی که می‌بینید حاصل چنین تلاشی است.

آرش آصفی، محسن حسینی، عاطفه رضوی، بهناز نازی، الهام دهقانی، سروش کریمی‌نژاد، کامبیز امینی، شهرام نجاتی، امیرحسین مژده، تهمینه شهمیر نوری، مهرداد آبجار، مجید فاطمی، حمیدرضا خلیلی، بهادر فاضل و شقایق پورعلی بازیگران نمایش «کوروش» هستند و البته جهانگیر کوثری تهیه‌کنندگی آن را برعهده دارد.این دومین همکاری صابری و کوثری است. آنها پیش از این نمایش موفق «مرغ باران» را با همکاری هم روی صحنه برده بودند.

صابری گفته است: آرزو دارم اگر توفیقی دست دهد بتوانم این متن را به‌صورت یک فیلم بسازم. اما امروز از اجرای آن به‌صورت نمایش راضی‌ام.

بهای بلیت این نمایش 120 دقیقه‌ای با توجه به جایی که انتخاب می‌کنید (از ردیف‌های جلو تا بالکن سوم) 25 تا 80 هزار تومان است. البته برای افرادی که حداقل 4 بلیت می‌خرند 20 درصد و برای اشخاصی که حداقل 8 بلیت می‌خرند 30 درصد تخفیف در نظر گرفته شده است.

خبرگزاری فارس گزارش تصویری از این نمایش دارد که می‌توانید اینجا ببینید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.