2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
با کارهای کوچک از خانه خود انرژی مثبت بگیریم
توصیه‌های یک طراح داخلی و استاد دانشگاه:

با کارهای کوچک از خانه خود انرژی مثبت بگیریم

شاید ما زمان زیادی از روز را بیرون از منزل باشیم اما زمان استراحت مفید را در خانه سپری می‌کنیم و اگر در این مدت انرژی بهتری بگیریم، فردای بهتری نیز خواهیم داشت.

دوات آنلاین-اکثر ما بیشتر زمان مفید روز را در خارج از خانه به‌سر می‌بریم اما خانه محلی برای استراحت، آرامش و آسایش ما است پس چرا نباید برای زیبا و آرامش‌بخش کردن این محیط  تلاش کنیم. شاید دلیل اصلی که توجه چندانی به ظاهر خانه نداریم این است که گمان می‌کنیم طراحی داخلی نیازمند صرف وقت و هزینه زیاد است اما دکتر مهرناز استوار، استاد دانشگاه و متخصص طراح داخلی، معتقد است طراحی داخلی الزاما گران‌قمیت نیست و می‌توان با کارهای ساده به نتیجه مطلوب رسید.

دکتر استوار توضیح می‌دهد چگونه می‌توانیم با کارهای کوچک محیط خانه‌مان را دلپذیرتر کنیم:

وقتی در خانه یا حتی یک اتاق خواب کوچک، آشپزخانه، پذیرایی و... به نورپردازی و ترکیب رنگ طبق اصول توجه شود می‌تواند اثرات مثبت زیادی داشته باشد که اولین اثر آن ایجاد روحیه مثبت است. اصولا ترکیب رنگ می‌تواند نتایج مثبت و منفی داشته باشد. مثلا شاید خیلی‌ها از رنگ‌های تیره به‌دلیل مدرن‌تر و شیک‌تر بودن استفاده کنند اما این ترکیب باعث می‌شود خانه تاریک به‌نظر برسد و همین مسئله سبب ایجاد افسردگی یا حتی ترس در کودکان می‌شود. غیر از رنگ دیوار حتی توجه به رنگ کوسن مبل‌ها هم بسیار تاثیرگذار است. ممکن است یک بار برای همیشه کوسن بخریم یا مرتب آنها را عوض کنیم اما به‌هر حال باید به رنگ‌ها توجه داشته باشیم.

نباید فراموش کنیم حتی یک گلدان و یک گیاه هم می‌تواند محیط خانه را برای ما دلپذیرتر کند. به‌عنوان مثال بامبو در فلسفه فنگ‌شویی دارای انرژی مثبت است. فلسفه فنگ‌شویی اصولی دارد که به ما می‌گوید گیاه را کجا بگذاریم. آن را در بدو ورود به خانه قرار دهیم یا در آشپزخانه یا این‌که نورپردازی خانه باید چگونه باشد. همه این موارد بر انرژی‌های درونی انسان تاثیر می‌گذارد.

به‌طور کلی نیاز نیست همیشه یک طراح داخلی خانه شما را طراحی کند بلکه خود فرد می‌تواند بعد از کمی مطالعه تغییراتی در خانه‌اش بدهد و مثلا گیاه به منزل خود اضافه یا رنگ مبل‌ها را تغییر دهد یا در رنگ‌آمیزی دیوارها دقت کند. زوج‌های جوانی هستند که از رنگ‌های آبی لایت، سفید و صورتی لایت استفاده می‌کنند یا این‌که چوب‌های رنگ روشن را که کمتر روی آنها کار شده و بافت‌شان مشخص‌تر است استفاده و فضای شادتری برای خانه فراهم می‌کنند. شاید ما زمان زیادی از روز را بیرون از منزل باشیم اما زمان استراحت مفید را در خانه سپری می‌کنیم و اگر در این مدت انرژی بهتری بگیریم، فردای بهتری نیز خواهیم داشت.

طراحی داخلی می‌تواند خیلی گران و لوکس باشد و در آن از بهترین مبلمان‌های ایتالیایی، کاغذدیواری‌های گران و لوسترهای خاص که در لوسترفروشی‌ها موجود است، استفاده کنیم ولی طراحی داخلی می‌تواند ارزان هم باشد. در حال حاضر پروژه کافی‌شاپی را برای یک مدرسه در اصفهان در دست کار دارم که قصد داریم در آن با هزینه کم محیطی شاد را برای بچه‌ها فراهم و آنها را جذب کنیم .همین کار را در خانه نیز می‌توان انجام داد. نیاز نیست حتما کاغذ دیواری گران‌قیمت بخریم اما مهم است که کاغذ دیواری با طرح‌های شاد انتخاب کنیم. استفاده از رنگ‌های آبی لایت، سفید، استخوانی کم‌رنگ تاثیر زیادی دارد. همین‌طور استفاده از گلدان‌های کوچک که با قیمت‌های ارزان قابل تهیه است. حتی گاهی خانواده‌ها خودشان می‌توانند دست به کار شوند و مثلا خانم‌های خانه‌دار کوسن‌ بدوزند و گلدوزی کنند.

فراموش نکنیم حتی یک قاب عکس روی دیوار می‌تواند تاثیر بسیار بزرگی داشته باشد. پس تلاش کنیم خانه‌ خود را طوری طراحی کنیم که انرژی مثبت بگیریم و روحیه شاد داشته باشیم.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.