2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
افراط در انجام روش‌های زیبایی دندان باعث زشتی می‌شود
توصیه یک دندانپزشک

افراط در انجام روش‌های زیبایی دندان باعث زشتی می‌شود

کامپوزیت کمترین آسیب را به دندان می‌زند. ارزان قیمت و کاملا طبیعی است اما لمینت هزینه زیادی دارد و ممکن است لایه رویی بشکند و مشکلاتی را برای فرد درست کند.

دوات آنلاین-آنچه زیبایی دندان‌ها یا زیبایی لبخند خوانده می‌شود در بعضی موارد جنبه درمانی دارد اما برخی افراد به صورت افراطی به آن می‌پردازند و به دندان‌های خود آسیب می‌زنند.

علی شایان دندانپزشک ضمن بیان مطلب فوق درباره روش‌های زیبا کردن دندان‌ها به دوات آنلاین گفت: دو روش عمده برای زیبایی دندان در بزرگسالان وجود دارد لمینت و کامپوزیت. در روش لمینت داندانپزشک تراشی روی دندان می‌دهد. قالب‌گیری می‌کند و آن را به لابراتوار می‌فرستد و چیزی شبیه روکش دندان درست می‌کند. البته این روکش بسیار نازک و ظریف است. از این روش معمولا هنرپیشه‌ها و سلبیرتی‌ها استفاده می‌کنند تا دندان‌های یک دست داشته‌ باشند. اینکه می‌بینید دندانهای هنرپیشه‌ها و مجری‌های تلویزیون خیلی ردیف و یک دست است به خاطر کارهای زیبایی است که روی آن انجام می‌دهند و دندان‌های آنها به صورت طبیعی  اینطور نیست.

این دندانپزشک ادامه داد: نوع دیگر روش زیبا کردن دندان‌ها کامپوزیت است در این روش از اشعه استفاده می‌شود و به دندان حالت می‌دهند و قسمت‌هایی را که نیاز به ترمیم زیبایی دارد ترمیم  و با اشعه آن را سفت می‌کنند. به طور معمول کامپوزیت چندان محکم نیست و حتما باید دندان اشعه بگیرد تا کاملا سفت شود.

وی به عنوان دندانپزشک استفاده از کامپوزیت را بهتر دانست و ادامه داد: کامپوزیت کمترین آسیب را به دندان می‌زند. ارزان قیمت است و از رنگ خود دندان استفاده می‌شود و کاملا طبیعی است اما در لمینت علاوه بر اینکه هزینه زیادی که دارد ممکن است لایه رویی بشکند و مشکلاتی را برای فرد درست کند. ضمن اینکه در لمینت بخشی از مینای دندان از بین می‌رود ومن به عنوان دندانپزشک همیشه به حفظ سلامتی دندان بیشتر از زیبایی اهمیت می‌دهم. بنابراین حفظ مینای دندان بسیار مهم است بنابراین اگر فردی قصد انجام کار زیبایی روی دندانش دارد بهتر است تا حد ممکن از کامپوزیت استفاده کند.

علی شایان گفت:در بعضی موارد آنچه زیبایی دندان خوانده می‌شود جنبه درمانی دارد و نه زیبایی و مثلا افرادی که دندان‌های فرورفته، کج یا کوتاه دارند قطعا نیاز است که دندان‌هایشان ترمیم شود. ضمن اینکه ممکن است لای رویی دندان مشکل پوسیدگی داشته‌ باشد که در انجام کار زیبایی پوسیدگی برداشته می‌شود.

شایان به از بین رفتن مینای دندان به مرور زمان اشاره کرد و گفت: به مرور زمان و با بالارفتن سن مینای دندان ضعیف شده و از بین می‌رود بنابراین روش‌هایی که برای زیبایی دندان استفاده می‌شود  می‌تواند در این خصوص بسیار مفید باشد و مینای از بین‌رفته را ترمیم کند. من به عنوان دندانپزشک حتی روی دندان‌های خودم هم از روش کامپوزیت استفاده کرده‌ام.

وی درباره استفاده افراطی از این روش هشدار داد و گفت: در برخی موارد دندان‌های فرد نیازی به ترمیم یا انجام کار زیبایی ندارد اما افراد از روش‌های زیبایی دندان استفاده می‌کنند که به سلامت دندان آسیب وارد می‌کند. به طور کلی  پزشکان همیشه درباره استفاده افراطی از روش‌های زیبایی هشدار داده‌اند و بهترین پزشکان طوری جراحی‌های زیبایی را انجام می‌دهند که چهره فرد به طور کلی اصطلاحا مجسمه‌ای و دگرگون نشود. در مورد زیبایی دندان هم همین امر صادق است. نباید رنگ دندان‌های طبیعی فرد را بیش از حد تغییر داد. مثلا یک مجری مشهور به تازگی  روی دندان‌هایش کار زیبایی انجام داد و زمانی که شروع به صحبت می‌کند سفیدی عجیبی از دهانش به چشم بیننده می‌زند که این اصلا زیبا نیست.بنابراین همانقدر که زیبایی مهم و موثر است افراط در آن هم می‌تواند فرد را حتی زشت بکند.

وی درباره هزینه لمینت گفت: این روش بسته به جایی که فرد اقدام به لمینت میکند دارد بعضی پزشکان هر دندان را تا دو میلیون تومان هم محاسبه میکنند اما قیمت منطقی آن 500 تا 600 هزار تومان بسته به جنس لمینت متغییر است.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.