2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
احتمال تبدیل رفلاکس معده به سرطان مری
هشدار سلامتی

احتمال تبدیل رفلاکس معده به سرطان مری

افراد چاق مستعد رفلاکس هستند واین مشکل در زنان باردار نیز به دلیل اضافه وزن ایجاد می‌شود

دوات آنلاین-رفلاکس معده را کاملا جدی بگیرید چون ممکن است به سرطان مری تبدیل شود. این هشدار را دکتر حسن طاهری، فوق تخصص بیماری‌های گوارش و کبد داده است. خلاصه‌ای از توضیحات او را بخوانید:

  • بیماری رفلاکس در واقع پس زدن اسید و ترشحات معده به مری است و این مسئله تبعات کوتاه‌مدت و بلندمدتی را به همراه دارد.

 

  • ترش کردن و سوزش سرِ دل به ویژه شب‌هنگام و موقع افقی خوابیدن از مشکلات کوتاه‌مدت و آسیب به مجاری مری، تغییر بافتی و سرانجام سرطان مری از مشکلات درازمدت رفلاکس به شمار می‌رود.

 

  • چاقی افراد شایع‌ترین علت رفلاکس به شمار می‌رود. افراد چاق مستعد رفلاکس بوده واین مشکل در زنان باردار نیز به دلیل اضافه وزن ایجاد می‌شود، بنابراین برای مبارزه با این بیماری باید ابتدا کاهش وزن را مدنظر قرار داد.

 

  • برخی از مواد غذایی و خوراکی‌ها شامل قهوه، چایی، فست‌فود، ادویه زیاد، مواد غذایی چرب و حتی برخی مواد گیاهی مانند عرق نعناع می‌تواند شانس ابتلا به رفلاکس را افزایش دهد که در همه این موارد فرد باید اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهد.

 

  • کمتر مواد چرب و فست‌فود استفاده کنید و از استعمال دخانیات بپرهیزید و با کاهش وزن خود در جهت مقابله با رفلاکس گام بردارید.

 

  • رفلاکس از جمله بیماری‌های گوارشی بوده که گاهی برای درمان آن فرد لازم است تا پایان عمر دارو مصرف کند، البته این مسئله بستگی به شدت بیماری دارد.

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.