2024/03/29
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
نگرانی از بیشترشدن کودکان قربانی سلاح سرد در انگلیس

نگرانی از بیشترشدن کودکان قربانی سلاح سرد در انگلیس

آمارهای سرویس سلامت همگانی انگلیس نشان می‌دهد تعداد قربانیان ۱۰ تا ۱۶ ساله اسلحه سرد بین سال‌های تحصیلی ۱۲-۲۰۱۱ تا ۱۷-۲۰۱۶ چهار برابر نرخ افزایش کل جمعیت، افزایش داشته است

دوات آنلاین-چند روز پیش اعلام شد آمار قتل در لندن از نیویورک بیشتر شده است. حالا انتشار آماری جدید بر نگرانی‌ها درباره خشونت‌های پایتخت انگلیس افزوده است. این آمار نشان می‌دهد شمار کودکان و نوجوانان ۱۶ سال و کوچکترِ بستری شده در بیمارستان‌ها برای درمان جراحات ناشی از سلاح سرد در پنج سال گذشته در انگلیس بیش از ۶۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایندیپندنت، آمارهای سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) نشان می‌دهد که تعداد قربانیان ۱۰ تا ۱۶ ساله اسلحه سرد بین سال‌های تحصیلی ۱۲-۲۰۱۱ تا ۱۷-۲۰۱۶ چهار برابر نرخ افزایش کل جمعیت، افزایش داشته است.

این افزایش در حالی است که طغیان بی‌مقدمه خشونت در میان جوانانِ لندن، تنها از آغاز سال جاری میلادی منجر به مرگ ۱۰ نوجوان شده که هفت تن از آنان توسط چاقو به کام مرگ کشیده شده‌اند.

تجزیه و تحلیل آخرین اطلاعات موجود نشان می‌دهد که در سال تحصیلی ۱۷-۲۰۱۶ میلادی ۲۸۵ نوجوان زیر ۱۷ سال به علت حمله با سلاح سرد تحت درمان قرار گرفته‌اند که نسبت به ۱۷۵ مورد سال ۱۳-۲۰۱۲ افزایش چشمگیری داشته و نوجوانان ۱۵ ساله با ۸۵ ردصد افزایش بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

برخی علت این افزایش را افزایش هوش نوجوانان نسبت به تکنولوژی و توانایی آنها در جذب سریع‌تر حالات منفی خشونت‌هایی که در اطرافشان رخ می‌دهد، می‌دانند. همچنین عدم موفقیت پلیس و دیگر مراکز خدماتی در رسیدگی به قربانیان این گونه حوادث خود به افزایش آن می‌انجامد.

با افزایش جرایم خشونت آمیز در این هفته و کشته شدن ۵۰ تن از ابتدای سال جاری تنها در لندن، دولت انگلیس به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

در حالیکه معترضان در سراسر لندن خواستار جلوگیری از مرگ جوانان شده بودند، پنج شنبه گذشته شش نوجوان در یکی از مناطق این شهر تنها در عرض ۹۰ دقیقه مورد اصابت چاقو قرار گرفتند.

وزارت کشور انگلیس در همین رابطه از اختصاص ۴۰ میلیون پوند برای کاهش جرایم خشونت آمیز و مبارزه با دسته‌های جنایتکار وابسته به مواد مخدر خبر داد. اما در عین حال وزیر کشور انگلیس به علت کاهش بیش از ۲۰ هزار افسر از سال ۲۰۱۰ به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

امبر راد، وزیر کشور انگلیس در نظر دارد ۱۱ میلیون پوند را به صندوق مداخلات اولیه جوانان به منظور اجرای برنامه‌های پیشگیری و مداخله در امور جوانان اختصاص دهد و جوامع محلی را به جبهه و مراکز پاسخ به جرایم خشونت آمیز تبدیل کند.

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.