2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
راهنمای تزئین اتاق کودکان  با وسایل ایمن و راحت

راهنمای تزئین اتاق کودکان با وسایل ایمن و راحت

عکس‌های دوران نوزادی و کودکی فرزندان‌تان را در اتاقش قرار دهید. این کار باعث می‌شود از اینکه بزرگ شده‌اند لذت ببرند.

دوات آنلاین-وقتی صحبت از تزئین اتاق کودک می‌شود والدین یاد میلیون‌‌ها تومان هزینه می‌افتند و معمولا آن را یکی از کارهای پرهزینه می‌دانند. اما واقعیت این است که  فقط با پول خرج‌کردن نمی‌توان اتاقی مناسب برای کودک آماده‌ کرد. برای این کار کافی است احتیاجات کودک خود را بشناسید و بر اساس آن برای آنها وسایل تهیه کنید. در این صورت لوازم اضافی حذف و هزینه‌های شما کاهش چشم‌گیری خواهد داشت. پس به این نکات توجه کنید:

  • قبل از زیبایی اتاق باید راحتی بچه‌ها را درنظر بگیرید. آنها باید بتوانند استعداد و خلاقیت خود را در اتاق شخصی‌شان نشان بدهند و آرامش داشته‌ باشند.

 

  • برای اتاق بچه‌ها از رنگ‌های تابستانی مثل سفید و آبی استفاده کنید. توجه داشته‌ باشید تحرک بچه‌ها زیاد است بنابراین بیشتر احساس گرما می‌کنند اگر اتاق آنها رنگی خنک و تابستانی داشته‌ باشد قطعا این حس در آنها کمترخواهد بود و کلافه نمی‌شوند.

 

  • برای کف اتاق  حتما از موکت با پرزهای بلند یا فرش استفاده کنید. کف اتاق بچه‌ها نباید قالیچه باشد و سرامیک یا سنگ زیر آن مشخص باشد چراکه بچه‌ها احتیاط کمتری دارند و بازیگوش هستند ممکن است زمین خوردن در اتاق به آنها آسیب وارد کند. البته بهتر است فرش یا موکت طرحی شاد و کودکانه داشته‌ باشد تا بچه‌ها را به خود جذب کند.

 

  • عکس‌های دوران نوزادی و کودکی فرزندان‌تان را در اتاقش قرار دهید. این کار باعث می‌شود بچه‌ها با گذشته خود آشتی کنند و خود را دوست داشته‌ باشند و از اینکه بزرگ شده‌اند لذت ببرند.

 

  • اگر بچه‌های شما روی دیوار نقاشی می‌کنند بهتر است یک رول کاغذی روی دیوار نصب کنید و از او بخواهید روی کاغذ نصب شده نقاشی بکشد از اینکه بچه‌ها روی دیوار نقاشی می‌کنند ناراحت نشوید و آنها را تنبیه نکنید.این کار به بچه‌ها آرامش می‌دهد.

 

  • اسباب بازی‌های متنوع برای آنها بخرید. اگر فرزندتان پسراست فقط برایش ماشین یا هواپیما خریداری نکنید. پسربچه‌ها عروسک دوست دارند و این نگاه جنسیتی را از کودکی در آنها از بین می‌برد. برای دختران‌تان هم ماشین و سایر اسباب بازی‌های پسرانه هم بخرید. با این روش می‌توانید استعدادهای فرزندان‌تان را کشف کنید. فراموش نکنید عروسک‌هایی به شکل حیوانات هم برای بچه‌ها بخرید و آنها را با محیط زیست دوست کنید.

 

  • لازم نیست برای تزئین دیوارها از رنگ‌ها یا کاغذدیواری گران‌قیمت استفاده کنید با استفاده از استیکرهای کودکانه که بسیار هم ارزان هستند می‌توانید فضای اتاق فرزندان‌تان را شاد کنید.

 

  • اشیایی که ممکن است برای بچه‌ها خطرآفرین باشد هرچقدر هم که زیبا هستند در اتاق قرار ندهید یادتان باشد اتاق برای استقلال و آرامش فرزند شماست نه خودنمایی .

 

  • حتما در اتاق فرزندتان چند کتاب قرار دهید اینکه بچه‌ها کتاب را پاره  یا آن را پرت می‌کنند شما را ناراحت نکند در عوض کودک شما به دیدن و در آینده به خواندن کتاب عادت خواهد کرد.

 

  • برای اتاق فرزندتان پرده‌ای انتخاب کنید که نور اتاقش را نگیرد و خیلی هم ظریف نباشد. بچه‌ها دوست دارند باپرده‌ها بازی کنند. پرده‌های ظریف زود از بین می‌رود.

 

  • برای اتاق فرزندتان از رنگ‌های ملایم استفاده کنید و  حتما چراغ‌خوابی در اتاقش قرار دهید. ممکن است بچه‌ها شب بیدار شوند و تاریکی آنها را بترساند.
12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.