2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
رژیم غذایی مناسب برای داشتن پوست سالم

رژیم غذایی مناسب برای داشتن پوست سالم

اهمیت دادن به پوست فقط برای زیبایی نیست. پوست لایه محافظ سایر اعضای بدن است و اگر از آن مراقبت نکنیم قطعا به دیگر قسمت‌های بدن آسیب وارد می‌شود.

دوات آنلاین-اهمیت دادن به پوست فقط برای زیبایی نیست، هرچند تصور عموم بر این است که از پوست برای حفظ زیبایی و جوانی باید مراقبت کرد اما توجه داشته‌ باشید که پوست  لایه محافظ سایر اعضای بدن است و اگر از این لایه محافظ خوب مراقبت نکنیم قطعا به دیگر قسمت‌های بدن آسیب وارد می‌شود. ضمن اینکه بسیاری از بیماری‌های داخلی بدن در پوست خود را نشان می‌دهد. برای اینکه پوست زیبا و سالم داشته‌ باشید در گام اول باید همیشه آن را تمیز و مرطوب نگه‌ دارید و گردش خون‌تان بالا باشد.

ورزش مهمترین عامل سلامتی در پوست است. ورزش کردن منافظ پوست را باز می‌کند و باعث می‌شود پوست شما راحت‌تر نفس بکشد و اکسیژن وارد شده به پوست و بالا رفتن گردش خون بدن پوست شما را شفاف و صاف می‌کند.

سالم غذا بخورید

غذا همانقدر که برای سایر اعضای بدن مفید است برای پوست هم مهم و مفید است. استفاده از غلات سبوسدار، سیب، تخم پرندگان و روغن ماهی مهمترین مواد برای سلامت پوست هستند. امگا 3 که در روغن ماهی موجود است در منعطف شدن پوست بدن  بسیار موثر است و باعث شفافیت و کم‌شدن چین و چروک ناشی از آلودگی و خشکی هوا می‌شود.

آب بنوشید

آب ولرم در شفافیت پوست بسیار موثر است. آب باعث می‌شود پوست شما مرطوب بماند. کمبود اب در بدن اولین تاثیر خود را روی پوست می‌گذارد. چین خوردگی‌ها و نازکی زیاد پوست به دلیل کمبود آب است. آب ولرم نه تنها به دستگاه گوارش شما کمک می‌کند بلکه باعث می‌شود پوست شما رطوب کافی را در طول روز داشته‌ باشد و وقتی در معرض آفتاب قرار می‌گیرید دچار ترک‌خوردگی پوست نشوید

این مواد غذایی را مصرف نکنید

مواد غذایی که قند زیادی دارد برای همه قسمت‌های بدن از جمله پوست بسیار مضر است. قند باعث می‌شود دچار پیری زودرس شوید. جوانان و نوجوانانی که از مواد قندی بیش از حد استفاده می‌کنند چروک زیادی روی پوست‌شان دارند و در میانسالی مبتلا به بیماری قند خون هم خواهند شد.البته یادتان باشد مواد قندی را یکباره قطع نکنید چراکه بدن به آن عادت کرده و ممکن است دچار افت شدید قندخون شوید. بنابراین بهتر است کم‌کم این مواد را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

آردسفید خاصیت چندانی ندارد از آرد سفید و و خوراکی‌های بازاری کمتر استفاده کنید. هضم آن دشوار است و  مواد مغذی لازم رابه بدن شما نمی‌رساند. ضمن اینکه به مرور باعث انباشته شدن سموم در بدن شما می‌شود.

چربی مصرف نکنید. سعی کنید روغن‌ها را از رژیم غذایی خود حذف کنید. روغن‌های تجاری مناسب نیستند اما می‌توانید روغن زیتون و کنجد را جایگزین کنید.

خوب استراحت کنید

به مقدار کافی خوابیدن یکی از مهمترین عوامل شفافی و شادابی پوست است. اگر خوب نخوابید پوست شما تیره و چرب می‌شود. خوابیدن 7 ساعت و 20 دقیقه در شب ضرورت بدن است و به پوست هم بسیار کمک می‌کند که خود را بازسازی کرده و استراحت کند. نکته بسیار مهم برای خانم‌ها این است که حتما قبل از خواب آرایش‌شان را پاک کنند. ضمن اینکه قبل از خواب می‌توانید از ماسک‌های خانگی هم استفاده کنید. این ماسک‌ها با انواع میوه از جمله خیار، انبه، خرمالو و هلو تهیه می‌شود. اگر خواستید می‌توانید در این قسمت درباره انواع ماسک‌های آووکادو و نحوه تهیه و استفاده از آنها بیشتر بخوانید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.