2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
طیفی از رنگ با سانسوریاهای جذاب

طیفی از رنگ با سانسوریاهای جذاب

سانسوریا رنگی را در هر کجای خانه که دوست داشتید بگذارید. چون این گیاه نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم است.نگران وضعیت نور هم نباشید.

دوات آنلاین-یک پیشنهاد ساده، ارزان اما فوق‌العاده جذاب. اسمش کمی سخت است برخلاف خودش که بسیار ساده و بی‌آزار است. تا به حال اسم سانسوریا رنگی را شنیده‌اید؟ نوعی گیاه است یا بهتر بگوییم نوعی کاکتوس در رنگ‌های مخملی بسیار زیبا. این سانسوریاها می‌توانند پذیرایی و آشپزخانه شما را بسیار چشم‌نواز کنند.

سانسوریاها را در هر رنگی می‌توانید پیدا کنید از قرمز و آبی گرفته تا زرد و سبز و ناربجی و مشکی. اشتباه نکنید این رنگ اصلی خود گیاه نیست بلکه قسمت بالای آنها را با رنگی خاص رنگ‌آمیزی می‌کنند. این رنگ‌ها با رشد گیاه کش می‌آیند و باعث می‌شوند اگر گیاه بزرگ‌تر شد از ریخت و قیافه نیفتند.

اگر فکر کرده‌اید خودتان می‌توانید این گیاهان را رنگ بزنید اشتباه کرده‌اید. چون رنگ مخصوص این کار در بازار نیست. ازطرفی رنگ‌آمیزی آنها به دستگاه‌های خاص احتیاج دارد. برای خرید این گیاهان رنگا‌رنگ لازم نیست زیاد زحمت بکشید و حتما به بازار گل بروید بلکه این روزها حتما در گل‌فروشی خودتان هم انواع و اقسام آن را می‌بینید. دقت کنید قیمت به اندازه آن بستگی دارد و قیمت هر شاخه این گیاه میان 10 تا 20 هزار تومان متغییر است. البته شما به یک شاخه اکتفا نکنید بلکه بسته به جایی که برای آن در نظر گرفته‌اید چند شاخه بخرید تا طیفی از رنگ را داشته باشید.

سانسوریای رنگی را در هر کجای خانه که دوست داشتید بگذارید. چون این گیاه نسبت به شرایط نامساعد محیطی مقاوم است و در درجه حرارت ۲۵-۱۸ درجه سانتی‌گراد بهترین رشد را دارد. فقط دمای زیرصفر این نوع کاکتوس را اذیت می‌کند.

نگران وضعیت نور هم نباشید. درست است که هر چه محل روشن‌تر باشد رشد آن بهتر است اما در محل‌های کم‌نور هم می‌تواند به حیات‌اش ادامه بدهد.

در ضمن اصلا نترسید که در پاییز و زمستان جذابیت سانسوریا از بین می‌رود چون این گیاه همیشه سبز است. زیستگاه اصلی این گیاه قاره آفریقا است اما هلندی‌ها آن را پرورش می‌دهد و به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

نگران رشد سانسوریاها هم نباشید چون قد آنها در شرایط خانگی نهایتا به یک متر می‌رسد که ارتفاع زیادی نیست.

نکته دیگر انتخاب گلدان مناسب است. برای این‌که خانه‌تان جلوه بهتری پیدا کند سعی کنید گلدانی را انتخاب کنید که با رنگ سانسوریا و ترکیب وسایل خانه‌تان هماهنگ باشد. اگر خواستید می‌توانید اینجا 30 نمونه از طرح‌های جدید گلدان‌های خانگی را ببینید.

آخرین نکته هم مربوط به آبیاری سانسوریا است. این گیاهان آب زیادی مصرف نمی‌کنند. در تابستان و گرما هفته‌ای یکبار و در زمستان هر دو هفته یکبار به آنها آب بدهید.

 

 

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.