2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
طبیعت‌گردی غیرمسئولانه مشکل گردشگری

طبیعت‌گردی غیرمسئولانه مشکل گردشگری

رئیس محیط زیست شهر تهران : گردشگر طبیعت اره و تفنگ به همراه ندارد

دوات آنلاین-گردشگری طبیعت هرچقدر لذت‌بخش است به همان اندازه نیز باید با مسئولیت‌پذیری همراه باشد تا محیط زیست آسیب نبیند. این در حالی است که رئیس محیط زیست شهر تهران  می‌گوید طبیعت گردی غیر مسئولانه مشکل گردش در محیط زیست است.

 محمدحسین بازگیر با بیان اینکه گردشگری ظرفیتی در کشور است که باید به توسعه آن اندیشید و آن را دنبال کرد، گفت: مسئله اصلی در محیط زیست طبیعت گردی غیر مسئولانه است.

وی افزود: یک طبیعت گرد مسئول، حساسیت‌های زیستگاه ورودی را بررسی می‌کند و وسیله انتخابی را متناسب با محل انتخاب می‌کند؛ بعنوان مثال کسی که با خودرو و موتور سنگین وارد یک مرتع می‌شود، غیر مسئول است.

بازگیر اضافه کرد:کسی که با خودروی خود تا عمق جنگل حرکت می‌کند و دریاچه و رودخانه را طی می‌کند، قطعا مسئول نیست در حالیکه یک گردشگر مسئول می‌داند تا کجای مسیر باید پیاده روی کند. گردشگری که دغدغه محیط زیست دارد، اره، تیشه، تبر و کلنگ و تفنگ همراه ندارد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.