2024/04/23
۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
باغ پرندگان قطعا ارزش یک‌بار دیدن را دارد

باغ پرندگان قطعا ارزش یک‌بار دیدن را دارد

وقتی وارد محوطه اصلی باغ پرندگان می‌شوید اول نوبت پرندگان شکاری است . در هر قفس بزرگ دو یا نهایتا سه پرنده را بیشتر نمی‌بینید چون این جغد و عقاب و شاهین‌ها نیاز به محوطع وسیع برای پرواز دارند.

 دوات آنلاین-اگر آخر هفته وقت خالی دارید می‌توانید برای گذراندن ساعت خوش به باغ پرندگان بروید؛ باغی وسیع که علاوه بر انواع پرندگان گونه‌های متنوع گیاهی را هم در خود جا داده و فضایی زیبا در آن ایجاد شده است.

قبل از هر چیز نشانی باغ را بخوانید. اگر ساکن شرق تهران هستید این آدرس برایتان سرراست است: خيابان هنگام ، خيابان 35 متري استقلال ، خيابان كوهستان ، باغ پرندگان تهران.

اگر ساکن غرب تهران هستید وارد اتوبان همت شوید و تا خروجی امام علی(ع) شمال برانید. سپس از اتوبان امام علی وارد خروجی بزرگراه شهيد بابايي شرق شوید. بعد از خروجي هنگام ، لاين كندرو شهرك اميد  را انتخاب کنید و از آنجا به خيابان كوهستان بروید. نگران جای پارک هم نباشید چون باغ پرندگان دو پارکینگ بسیار بزرگ دارد که حتی در شلوغ‌ترین روزها هم پذیرای بازدیدکنندگان است. ورودی پارکینگ هم دو هزار تومان بیشتر نیست.

حالا فرض کنید ماشین خود را پارک کرده‌اید. قبل از این‌که زیاد دور شوید اگر ساک و زیرانداز و منقل همراه آوریده‌اید همه را در صندوق عقب بگذارید چون نهایت چیزی که می‌شود با خود به باغ برد کیف دستی زنانه است. اگر برای صرف ناهار به آنجا رفته‌اید زیاد نگران نباشید چون داخل باغ به اندازه کافی رستوران و کافی‌شاپ وجود دارد و از پاستا تا آش دوغ و آش رشته را می‌توانید بخرید. فکر شام خوردن در آنجا را هم از سر بیرون کنید چون ساعت کار این باغ 9 صبح تا 6 بعدازظهر است.حالا مثلا ایستاده‌اید کنار ماشین‌تان اما هر چه چشم می‌چرخانید اثری از درخت و پرنده نیست. باید چند قدمی تا ایستگاه مینی‌بوس داخل محوطه پیاده بروید. باز هم نگران شلوغی نباشید چون تعداد ون‌ها و مینی‌بوس‌ها به حدی زیاد است که در شلوغ‌ترین حالت بیشتر از 5 دقیقه منتظر نمی‌مانید. این ون‌ها و مینی‌بوس‌ها رایگان هستند و شما را تا ورودی محوطه اصلی باغ یعنی جایی که باید بلیت 5 هزار تومانی را بخرید، می‌برند.

حالا وارد باغ شده‌اید، از کدام طرف باید بروید؟ جواب این سوال را خیلی راحت پیدا می‌کنید چون هم تابلوهای راهنما زیاد هستند و هم دم در به شما نقشه می‌دهند. اگر از هیچ‌کدام اینروش‌ها استفاده نکردید فقط کافی است با جمعیت همراه شوید. .

وقتی وارد محوطهاصلی باغ پرندگان می‌شوید و رستوران هوبره را رد می‌کنید، اول از همه نوبت پرندگان شکاری است . در هر قفس بزرگ دو یا نهایتا سه پرنده را بیشتر نمی‌بینید چون این جغد و عقاب و شاهین‌ها نیاز به محوطع وسیع برای پرواز دارند. این بخش بی‌رنگ و روترین بخش باغ پرندگان است اما دیدن این حیوانات چندان هم خالی از لطف نیست به ویژه آن‌که فضایی مناسب برای آنها درست کرده‌اند و نه در این بخش نه در قسمت‌های دیگر بوی بد اصلا به مشام نمی‌رسد. اگر بچه کوچک همراه دارید به او امیدواری بدهید به زودی علاوه بر پرندگان زیباتر به غرفه‌هایی می‌رسید که می‌توانند خودشان را با نقاشی حسابی سرگرم کنند.

محوطه پرندگان گرمیسری ایستگاه بعدی شما است. در این بخش تا می‌توانید از رنگ و لعاب مرغابی‌ها و اردک‌ها و طوطی‌ها و پرندگانی که تا به حال ندیده‌اید لذت ببرید. حتی قسمتی وجود دارد که طوطی‌های بزرگ را روی دست شما می‌گذارند تا عکس یادگاری بگیرید. هوای این بخش از پارک به‌علت سرپوشیده بودن و نیاز حیوانات کمی دم دارد اما آزاردهنده نیست.

در ادامه مسیرتان یک کافی‌شاپ و یک فست‌فودفروشی وجود دارد و بعد از آن به کبوترسانان می‌رسید و از کنار برکه‌هایی رد می‌شوید که قوها و پلیکان‌های بزرگ برای خودشان سرگرم زندگی هستند. در این مرحله مناظری زیبا و چشم‌نواز پیش‌رویتان قرار دارد.

پس از آن طاووس‌ها با رنگ‌های بدیع و دلفریب‌شان در انتظار شما هستند و در آخر شترمرغ‌ها با آرامش و خونسردی‌شانمیزبان شما هستند. در اینجا اگر گرسنه شدید می‌توانید اسنک سفارش بدهید. درست است که شترمرغ‌ها آخرین پرندگان این باغ هستند اما قبل از این‌که طبق تابلوی راهنما راه خروج را در پیش بگیرید، سری هم به کلبه گل و گیاه بزنید. آنجا محوطه کوچکی است که اگر علاقه داشته باشید می‌توانید برای خانه و آپارتمان‌تان گل بخرید.

در آخر از تابلوهای خروج پیروی کنید تا دوباره به در اصلی برسید، سوار ون شوید و به محوطه پارکینگ بروید. باغ پرندگان ارزش یک بار دیدن را دارد و می‌تواند خاطره‌ای خوش را برای شما و خانواده‌تان رقم بزند. می‌توانید قبل از تصمیم‌گیری برای رفتن گزارش تصویری از باغ پرندگان را اینجا ببینید. 

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.