2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بهترین راه‌ها برای شناخت اصالت سنگ‌های‌ قیمتی و نحوه نگهداری آنها

بهترین راه‌ها برای شناخت اصالت سنگ‌های‌ قیمتی و نحوه نگهداری آنها

سنگ‌های قیمتی همیشه یکی از ابزار زیبایی در انسان‌ها بوده‌ است. از این سنگ‌ها می‌توان به صورت انگشتر، گردنبند، گوشواره و ... استفاده کرد. اما اینکه اصالت سنگ‌ها چطور تشخیص داده‌ شود و چطور از آنها نگهداری کنیم نکته‌ای است که بسیاری از آن آگاهی ندارند.

دوات آنلاین-سنگ‌های قیمتی همیشه یکی از ابزار زیبایی در انسان‌ها بوده‌ است. ضمن اینکه می‌تواند طبقه اجتماعی و شخصیت افراد را نشان دهد. این سنگ‌ها با تزئین طلا و نقره می‌تواند افراد را شیک‌پوش و جذاب کند. از این سنگ‌ها می‌توان به صورت انگشتر، گردنبند، گوشواره و اکسسوری‌های دیگر استفاده کرد. اما اینکه اصالت سنگ‌ها چطور تشخیص داده‌ شود و چطور از آنها نگهداری کنیم نکته‌ای است که بسیاری از آن آگاهی ندارند. برای به دست آوردن اطلاعاتی در این خصوص این مطلب را بخوانید.

فیروزه

فیروزه بهترین و معروفترین مدل سنگ در دنیا وبرای ایرانیان سنگ تزئینی  فاخر و اصیل  است. فیروزه را علاوه بر نیشابور خودمان آمریکا و مصر و چند کشور دیگر هم دارد با این حال فیروزه نیشابور به خاطر رنگ خاصی که دارد از مابقی سنگهای فیروزه جداست. آبی آسمانی فیروزه نیشابور دلیل اصلی خاص بودن این نوع سنگ است. فیروزه نیشابور معمولا آبی یک دست نیست و در صورتی که سنگ فیروزه نیشابور پیدا کنید که آبی یک دست باشد بدانید که باید میلیون‌ها تومان بابت قطعه کوچکی از آن پول بپردازید.

اگر سنگ فیروزه نیشابور را با مواد شوینده و چربی آغشته نکنید و تا سه سال بتوانید آن را در شرایط خوب نگهداری کنید رنگ آن ثابت می‌شود و ارزش بسیار بیشتری پیدا می‌کند. فیروزه‌ای که خوب نگهداری نشود سبز رنگ می‌شود.

 

عقیق

 عقیق اصل سوزانده نمی‌شود و روی شیشه خط نمی‌اندازد. در مقابل نور چیزی شبیه کندوی زنبور از خود نشان می‌دهد. یادتان باشد عقیق سرخ و زرد و کبود از مابقی آن گران‌تر است. باید دقت کنید. در چندسال اخیر سنگ‌های عقیق چینی وارد کشور شده که رنگ‌شده‌ هستند و هیچ نسبتی با سنگ عقیق واقعی ندارند.

 

 

الماس

الماس با رنگ شیشه‌ای شناخته می‌شود اما بسته به معدنی که الماس از آن استخراج شده رنگش متفاوت است آنچه یک الماس را درخشان می‌کند تراش آن است اگر الماس خوب تراش داده شود شفافیت و درخشندگی خاصی پیدا می‌کند.اگر تراش طوری باشد که ارتفاع آن زیاد باشد نور از اطراف آن منتشر می‌شود. برای تمیز کردن الماس آن را با آب گرم و مایع تمیز کننده ملایم پاک کنید.  برسی که روی آن می‌کشید حتما باید غیر فلزی باشد.

 

 

زمرد

این نوع سنگ گرید‌های متفاوتی دارد و قیمت زمرد بسته به پررنگی و کمرنگی آن است. زمرد زیوری زنانه است و به همین دلیل گران‌قیمت است. باید دقت کنید  برخی جواهرفروشان برای نشان دادن ارزش بالای زمرد در بعضی مواقع آن را چرب می‌کنند تا درخشان‌تر به نظر برسد. تنها چیزی که زمرد را خرد می‌کند سنگ است هنگام جابه‌جا کردن آن دقت کنید. برخی پزشکان همچنان به خواص درمانی زمرد معتقدند و می‌گویند جوشانده زمرد می‌تواند در درمان صرع موثر باشد.

 

یاقوت

این نوع سنگ توسط افراد رمانتیک انتخاب می‌شود. یاقوتی که ناخالصی نداشته و ناب باشد کاملا سرخ و براق است. این نوع یاقوت بسیار نادر است. البته ناخالصی در یاقوت باعث به وجود آمدن یک نوشته یا طرح خاص در آن می‌شود که جذابیت ویژه‌ای به آن می‌دهد.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.