2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
بازخوانی پرونده خفاش شب؛ قاتل سریالی زنان غرب تهران(4)

بازخوانی پرونده خفاش شب؛ قاتل سریالی زنان غرب تهران(4)

قسمت چهارم از زندگی‌نامه خفاش شب را بخوانید:

دوات آنلاینداستان زندگی خفاش شب از کودکی تا پیش از ارتکاب قتل پیش از این منتشر شد. قسمت قبلی را می‌توانید در اینجا بخوانید. اکنون ادامه زندگی‌نامه این قاتل مخوف را مطالعه کنید:

مجرم حرفه‌ای که تاکنون انواع جرایم غیر از قتل را تجربه کرده بود در نخستین روزهای سال 76 زنی به نام توان نظری را به‌عنوان مسافر سوار کرد و زمانی‌که به محلی خلوت رسید او را با ضربات چاقوبه قتل رساند. سپس جنازه را مقابل پارک چیتگر رها کرد و با سرقت اموال این زن گریخت. جسد توان روز سیزدهم فروردین کشف و تحقیقات پلیسی آغاز شد.

خفاش شب در جلسه محاکمه که در سالن اجتماعات مجتمع قضایی امام خمینی(ره) برگزار شد، اتهام کشتن توران و 8 زن و دختر دیگر را رد و فردی موسوم به حمید رسولی را به‌عنوان قاتل معرفی کرد:" من جرات آدم کشتن ندارم. دزدی کردن هم بلد نیستم. من فقط راننده بودم و حمید این زنان را می‌کشت."

خفاش شب پیش از این نیز در اداره آگاهی همین ادعا را تکرار کرده بود. آن زمان پلیس فراخوان داد و تمام افرادی که حمید رسولی نام داشتند در سراسر کشور به مراکز انتظامی رفتند و از آنان تحقیق شد. تجسس‌های کارآگاهان فاش کرد اصولا فردی با مشخصات توصیف شده توسط قاتل سریالی وجود خارجی ندارد و او برای فرار از بار اتهام این ادعا را مطرح می‌کند. آن زمان حتی برخی روان‌شناسان گفتند حمید رسولی فردی ساخته ذهن خفاش شب و در واقع هیولای درون او است اما مدارک پزشکی موجود نشان می‌دهد خفاش شب به بیماری روانی مبتلا نبود و قصد داشت از نام دروغین به‌عنوان راهی برای فرار از مجازات اعدام استفاده کند. به همین دلیل او در برابر پرسش بعدی قاضی رسولی نیز همان ادعا را تکرار و مرگ دومین قربانی‌اش را نیز گردن همدست خیالی انداخت.

دومین مقتول زنی به نام عهدیه بود که پلیس روز 16 فرودین سال 76 جنازه سوخته او را در باغی در کرج پیدا کرد. طبق نظریه پزشکی قانونی این زن بر اثر اصابت ضربات چاقو به گردن و سینه جان باخته و جسدش بعد از مرگ به آتش کشیده شده بود.

قتل با چاقو و سوزاندن جنازه اعمالی بود که خفاش شب در جنایت‌های زنجیره‌ای خود تکرار می‌کرد. او سومین  زن را نیز به‌عنوان مسافر سوار خودرو کرد و به همین شیوه به کام مرگ کشاند. جنازه این زن 43 ساله آخرین روز فرودین سال 76 در خیابان فرحزاد که آن زمان در دست احداث بود، کشف شد و باز هم پزشکی قانونی علت مرگ را وارد شدن ضربات چاقو و پارگی قلب و گردن اعلام کرد.

کشف اجساد این زنان به‌تدریج به خبر روز رسانه‌ها تبدیل شد و موجی از وحشت را به راه انداخت. در این میان کارآگاهان پلیس در برابر معمای جنایی پیچیده‌ای قرار گرفته بودند. سرهنگ هادی مصطفایی، معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی درباره روند تحقیقات در این پرونده چنین توضیح داده است:" در آن زمان به پرونده‌های قتل در پایگاه‌ها رسیدگی می‌شد. خاطرم هست آن زمان درباره سریالی بودن این قتل‌ها اختلاف نظر وجود داشت."

تردیدها درباره سریالی بودن قتل زنان روز دوم خرداد همان سال با کشف جنازه زنی 24 ساله به نام الهه همتی‌نژاد کمرنگ‌تر شد. این زن برای عیادت از خواهرش به بیمارستان حوالی بزرگراه چمران رفته و سپس ناپدید شده بود تا این‌که ماموران جنازه سوخته او را در منطقه اوین یافتند و معلوم شد او به دلیل ضربات چاقو که به گردن و سینه‌اش وارد شده، جان باخته است.

اگرچه خفاش شب در دادگاه اتهام کشتن این زن را نیز رد کرد اما قاضی رسولی خطاب به او گفت:" تمام ضربات از سمت راست به چپ وارد شده اگر کسی در صندلی راننده نشسته باشد و بخواهد از جلو به فردی در صندلی عقب ضربه بزند، این ضربه از چپ به راست است بنابراین ادعای تو درباره داشتن همدست صحت ندارد."

خفاش شب در برابر این جملات سکوت کرد، با لبخندی بر لب. در طول دو جلسه محاکمه خفاش شب اولیای دم و حضار از خونسردی او بسیار خشمگین می‌شدند و واکنش‌های تند نشان می‌دادند اما واقعیت این بود که مرد جنایتکار تمام اعمال خود را با همین آرامش انجام می‌داد و با همین شیوه بود که توانست اعظم ثابت‌زاده و دخترش منیره قهوه‌چی را از پا درآورد. اجساد سوخته این دو زن روز هشتم خرداد در بلوار آسیا پیدا شد. تحقیقات نشان داد اعظم با 27 ضربه چاقو به قتل رسیده اما دخترش خفه شده است.

اگر تا آن زمان درباره سریالی بودن این جنایت‌ها تردید وجود داشت اکنون دیگر ثابت شده بود تمامی زنان توسط یک نفر کشته شده‌اند. پایتخت در هاله‌ای از وحشت فرو رفته و تحقیقات پلیس بی‌ثمر مانده بود. در این میان شکارچی زنان در کمال آسودگی طعمه‌ای دیگر را به تله انداخت. مقتول دانشجوی سال پنجم دندانپزشکی بود. او به‌خیال این‌که خفاش شب راننده مسافرکش است سوار خودروی مرگ شد و به قتل رسید.

اولیای دم این دختر که پرند پرچمی نام داشت در جلسه دادگاه خواستار اشد مجازات برای قاتل سریالی شدند. آنها توضیح دادند جنازه دخترشان در حالی‌که دست و پایش بسته و به آتش کشیده شده بود روز 14 خرداد در بلوار اندیشه شهرزیبا پیدا شد.

خفاش شب این اتهام را نیز نپذیرفت و قتل زنی 55 ساله به‌نام "قدم‌خیر جهان‌فر" را نیز انکار کرد. جسد سوخته این زن روز 30 خرداد در بزرگراه حکیم که آن زمان در دست احداث بود، پیدا شده بود.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.