2024/04/24
۱۴۰۳ چهارشنبه ۵ ارديبهشت
قره‌شیران استان اردبیل؛ پیشنهادی برای روستاگردی

قره‌شیران استان اردبیل؛ پیشنهادی برای روستاگردی

این روستا قدمتی تاریخی دارد و گورستان آن که اهالی هنوز مرده‌های خود را آنجا دفن می‌کنند به دوره اشکانیان مربوط می‌شود.

دوات آنلاین-اگر اهل گردشگری در روستاها هستید، یکی از پیشنهادی ما روستای قره شیران است؛ روستایی که می‌تواند برای شما سفر شاد و خاطره‌انگیزی را به ارمغان بیاورد.

قره شیران یکی از روستاهای استان اردبیل است که قدمتی تاریخی دارد. برای رفتن به این روستا ابتدا به شهرستان نیر بروید و از آنجا 7 کیلومتر به سمت جنوب برایند. این روستا در دره قرار دارد و همین باعث شده آب و هوای معتدلی داشته باشد. تنوع گونه‌های گیاهی در بهار تابستان بسیار دیدنی است. در پاییز نیز روستا به دلیل وجود درختان صنوبر نقره‌ای و چنار و افرا به رنگ سرخ و زرد درمی‌آید که بسیار چشم‌نواز است. سفیدپوش شدن روستا در زمستان هم منظره‌ای بدیع ایجاد می‌کند.

اقامتگاه های بوم گردی  به گردشگری به ویژه گردشگری روستاها رونق می دهند. در این باره بیشتر بخوانید.

یکی از مناظر جالب توجه این روستا کوهی است که محلی‌ها به آن ساری داغ می‌گویند. ساری داغ به معنی کوه زرد است و 150 متر ارتفاع دارد. این کوه وسط روستا قرار گرفته و از هر طرف دیده می‌شود.

گونه‌های جانوری نیز در این محدوده بسیار متنوع است. روباه و گرگ و شاهین و باز و بالابان و کبک و عقاب در آن منطقه زندگی خوبی دارند ضمن این‌که لک‌لک تنهایی نیز در فصل‌های سرد از روستا به آنجا مهاجرت می‌کند و در حاشیه روخانه قره‌شیران سکنی می‌گزیند.

به همه این‌ها چشمه آب گرم را هم اضافه کنید. در غرب روستا چشمه آب گرم از زمین می‌جوشد و استخری وجود دارد که می‌توانید در آن از این آب استفاده کنید.

سفر به این روستا فقط به خاطره منظره‌اش نیست. این روستا قدمتی تاریخی دارد و گورستان آن که اهالی هنوز مرده‌های خود را آنجا دفن می‌کنند به دوره اشکانیان مربوط می‌شود.

گزارشی تصویری از منطقه کول‌چپ استان لرستان را تماشا کنید.

علاوه بر این اهالی روستا هنوز سنت‌های خود را حفظ کرده‌اند. دیدن زنانی که با لباس محلی در روستا تردد می‌کنند و هنوز در تنور خانگی نان می‌پزند و سبک زندگی کاملا سنتی دارند خالی از لطف نیست.

اگر وقت داشتید به چند ساعت گردش در روستا اکتفاد نکنید و یک شب مهمان اهالی شوید تا از آرامش دلپذیر و هوای صاف آن لذت ببرید.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.