2024/04/19
۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
چرا به دیگران گل هدیه بدهیم؟

چرا به دیگران گل هدیه بدهیم؟

یکی از دلایل تاثیرات مثبت گل، رنگ است. رنگ‌ها بر مغز اثر می‌گذارند. مثلا رنگ قرمز موجب شور و هیجان می‌شود و رنگ‌های آبی و سبز آرامش بخش هستند

دوات آنلاین-گل هدیه دادن رسم امروز و دیروز و این کشور و آن کشور نیست. از سالیان دور در اقصی نقاط جهان گل به‌عنوان یکی از بهترین و رایج‌ترین هدیه‌ها شناخته می‌شده است. ارزش گل دادن و گرفتن وقتی بیشتر می‌شود که بدانید این هدیه تاثیری شگفت‌انگیز بر جسم و روان‌تان دارد.

گل‌ها چه تاثیری دارند؟

بررسی تاثیر گل را بر جسم و روان از بیمارستان‌ها شروع می‌کنیم. از قدیم رسم بوده که برای بیماران گل می‌بردند. تحقیقات نشان داده وجود گل در اتاق بیماران  مخصوصا گل‌های رنگارنگ در بهبودی آنها تاثیر زیادی دارد البته به دلیل امکان ابتلا به آلرژی این روزها توصیه می‌شود برای بیماران گل نبرید اما روش دیگری را می‌توان جایگزین آن کرد. بررسی‌ها ثابت کرده حتی تماشای باغچه‌های پرگل از پشت پنجره اتاق بیمارستان هم می‌تواند روند درمان را سریع‌تر کند.

یکی از تاثیرات شگفت‌انگیز گل در کاهش میزان اضطراب است. باز هم تحقیقات نشان داده بیشتر زنانی که گل دریافت می‌کنند به محض گرفتن هدیه لبخند می‌زنند. تاثیری که گرفتن گل در این موضوع دارد در هدیه‌های دیگر حتی طلا و جواهرات گران‌قیمت مشاهده نشده است بنابراین دریافت گل باعث ایجاد تغییرات مثبت در مغز می‌شود. علاوه بر این مطالعات صورت‌گرفته روی سالمندان نشان داده افراد سالخورده‌ای که مدام با گل و گیاه در ارتباط هستند حافظه بهتری دارند و بیش از هم سن و سال‌های خود احساس رضایتمندی دارند. گل فقط باعث کاهش اضطراب در یک گروه خاص نمی‌شود بلکه تاثیر آن روی جوانان نیز بررسی و اثر ات مثبت آن ثابت شده است.

چرا گل‌ها مفید هستند؟

یکی از دلایل تاثیرات مثبت گل، رنگ است. رنگ‌ها بر مغز اثر می‌گذارند. مثلا رنگ قرمز موجب شور و هیجان می‌شود و رنگ‌های آبی و سبز آرامش بخش هستند برای همین توصیه می‌شود حتی برای اتاق خواب هم ازاین رنگ‌ها استفاده کنید. گل‌ها با رنگ‌های متنوع پیام‌های انرژی بخشی به مغز می‌فرستند.

دلیل دیگر بوی گل‌ها است. بو نیز مانند رنگ بر مغز تاثیر می‌گذارد. رایحه‌های خوش باعث می‌شوند مغز احساس آرامش را در جسم و روان شما ایجاد کند. در یک نمونه گل رز ماده‌ای به نام فنیل اتیل آمین دارد که باعث ایجاد احساسات مثبت و عشق می‌شود و تخریب هورمونی را کاهش می‌دهد. بررسی‌ها نشان داده بوی گل‌ها در رسیدن به آرامش، دوری از استرس و حتی داشتن خواب راحت تاثیر دارند.

12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.