2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
بهترین راه برای تزئین بخش پذیرایی خانه

بهترین راه برای تزئین بخش پذیرایی خانه

خانه خود را مطابق شخصیت‌تان طراحی کنید. اگر شخصیتی سنتی دارید از لوازم و تزئیات همین سبک استفاده کنید. استفاده از رومیزی‌هایی با طراح‌های سنتی و صنایع دستی می‌تواند بسیار موثر باشد.

دوات آنلاین-یکی از دغدغه‌های همه ما این است که بخش پذیرایی خانه‌مان را چه‌طور طراحی و تزئین کنیم که بهترین جلوه را در برابر مهمانان داشته باشد. اهمیت این نکته وقتی بیشتر می‌شوید که بدانیم دکوراسیون خانه ما تا حد زیادی معرف شخصیت ما در برابر مهمانان است. پس چند نکته اصولی را درباره تزئین بخش پذیرایی خانه بخوانید.

نشانه‌های شخصیتی

اول از همه به یاد داشته باشید باید خانه خود را مطابق شخصیت‌تان طراحی کنید. به این معنی که اگر شخصیتی سنتی و کلاسیک دارید از لوازم و تزئیات همین سبک استفاده کنید. مثلا استفاده از رومیزی‌هایی با طراح‌های سنتی و صنایع دستی  می‌تواند بسیار موثر باشد. اگر شخصی هستید که عاشق مسافرت است سعی کنید از شهرها و کشورهای مختلفی که به آنها سفر کرده‌اید قطعه‌ای تزئینی انتخاب و در پذیرایی قرار دهید. اگر از دوستداران طبیعت هستید استفاده از گل و گیاه و حتی گل‌های مصنوعی می‌تواند برایتان بسیار مفید باشد. همچنین می‌توانید از تابلوهای نقاشی و عکس مربوط به طبیعت هم استفاده کنید. به یاد داشته باشید استفاده از آیینه در پذیرایی خانه بسیار جذاب است اما آیینه‌ها هم باید مطابق شخصیت شما باشند. برای مثال 5 نمونه از طرح‌های جدید برای آیینه را ببینید. بوفه‌های طرح جدید هم می‌توانند به شما کمک زیادی کنند. نمونه‌هایی از این بوفه‌ها را ببینید.

مبلمان

انتخاب مبلمان هم تاحد زیادی به شخصیت شما بستگی دارد و این شما هستید که مبل‌های کلاسیک یا مدرن را انتخاب می‌کنید اما به چند نکته حتما توجه داشته باشد اول این‌که هر نوع مبلی که تهیه کردید نه باید زیاد سفت باشد که مهمان را اذیت کند و نه آنقدر نرم که فرد در آن فرو برود. علاوه بر این نحوه چیدن مبل‌ها هم بسیار مهم است. به این معنی که برای شیک کردن بخش پذیرایی خانه نیازی نیست حتما مبل‌های نو بخرید بلکه می‌توانید با همین مبل‌هایی که دارید فضای بهتری ایجاد کنید. مبل‌های پذیرایی نباید زیاد از هم دور باشند چون امکان گفت‌وگو و برقراری ارتباط را میان افراد سخت می‌کند. از طرفی نباید هم زیاد به هم بچسبند چون احساس تنگی و خفقان ایجاد می‌کنند. وسایل تزئیین که میان مبل‌ها قرار می‌دهید نباید به نحوی باشد که دید مهمانان را ببندد و آنها نتوانند یکدیگر را ببینند. درباره نحوه چیدن مبل‌ها نکات مهم زیادی وجود دارد که می‌توانید اینجا بخوانید. اگر هم قصد خرید مبل نو دارید پیشنهاد ما استفاده از مبل ساخت داخل است. متاسفانه ایران با وجود توانایی هایی که در این زمینه دارد فقط یک درصد از بازار جهانی مبلمان را در اختیار دارد.

نور و بو

نور خانه‌تان را تنظیم کنند. نور باعث ایجاد نشاط و سرزندگی می‌شود و مهمانان شما در نور مناسب احساس خوشایندی خواهند داشت. استفاده از نور طبیعی در اولویت قرار دارد. پس در طول روز که هوا روشن است پرده‌ها را کنار بزنید و از آفتاب لذت ببرید. اگر هم از نور مصنوعی استفاده می‌کنید اول از همه این‌که لوسترهایی را انتخاب کنید که باز هم با شخصیت شما و دیگر وسایل‌تان از نظر ظاهر و رنگ همخوانی داشته باشد و دوم این‌که لوسترها نه باید خیلی کم‌نور باشند و نه این‌که نوری بیش از حد داشته باشند. ضمن این‌که سعی کنید از چند منبع نور استفاده کنید. روشن کردن همزمان لوستر و دیوارکوب یا هالوژن یا حتی شمع می‌تواند خیلی مفید باشد. ضمن این‌که رنگ دیوارها هم در این مسئله خیلی موثر است. در اینجا مطلبی را درباره تاثیر رنگ‌ها در بزرگ و کوچکی خانه بخوانید.

در ضمن همیشه خانه‌تان را خوشبو کنید. برای این کار می‌توانید از انواع عودهایی که در بازار است استفاده کنید. بوهای ملایمی مانند وانیل و دارچین معمولا بیشتر از همه موردپسند هستند. شمع‌های عطری را نیز فراموش نکنید اما نگذارید چند بوی مختلف با هم تلفیق شوند.

 

 

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.