2024/04/25
۱۴۰۳ پنج شنبه ۶ ارديبهشت
بهترین رنگ برای اتاق خواب چیست

بهترین رنگ برای اتاق خواب چیست

رنگ‌های تیره و خنثی برای اتاق خواب از همه مناسب‌تر هستند چون باعث ایجاد آرامش می‌شوند اما اگر مایل به استفاده از رنگ‌های دیگر هستید دو رنگ آبی و سبز توصیه می‌شود.

دوات آنلاین-انتخاب رنگ برای اتاق خواب بسیار مهم است زیرا علاوه بر زیبایی اتاق می‌تواند در راحتی خواب شما هم تاثیر داشته باشد. مثلا رنگ زرد ایجاد هیجان می‌کند و انرژی را بالا می‌برد بنابراین انتخاب این رنگ برای دیوار یا پرده‌های اتاق خواب اصلا مناسب نیست. یا این‌که قرمز هیجان برانگیز است و حتی گاهی باعث تحریک حس خشم می‌شود بنابراین توصیه می‌شود حتی از وسایل قرمز رنگ نیز در اتاق خواب به ویژه اتاق کودکان استفاده نکنید. به‌طور کلی رنگ‌های تیره و خنثی برای اتاق خواب از همه مناسب‌تر هستند چون باعث ایجاد آرامش می‌شوند اما اگر مایل به استفاده از رنگ‌های دیگر هستید دو رنگ آبی و سبز توصیه می‌شود. دلایل و ترکیب‌هایی که با این دو رنگ مناسب است را بخوانید:

توصیه بهترین طراحان داخلی جهان را درباره استفاده از انواع رنگ آبی بخوانید.

رنگ آبی

رنگ آبی خونسردی ایجاد می‌کند و آرامش‌بخش است. به یاد داشته باشید آبی ملایم در طول روز با نور خورشید که از پنجره‌ها داخل می‌شود کاملا متناسب است. اگر نمی‌خواهید فقط از همین یک رنگ استفاده کنید یکی از بهترین و زیباترین رنگ‌های مکمل آبی، مرجانی است.

ترکیب آبی روشن و خاکستری هم خیلی خوب جواب می‌دهد البته باعث می شود اتقا حالت سنتی و کلاسیک پیدا کند بنابراین وسایلی را هم که برای اتاق خواب انتخاب می‌کنید باید با این رنگ همخوانی داشته باشد.

آبی و نارنجی هم دو رنگ مکمل هستند که البته بهتر است کم رنگ باشند تا اتاق خواب آرامش بخشی داشته باشید.

راه‌های برای تزیین خانه‌های کوچک را بخوانید.

رنگ سبز

تحقیقات نشان‌ داده است رنگ سبز آرامش‌بخش است و بنابراین می‌تواند کمک کند خواب راحتی داشته باشید. ضمن این‌که این رنگ بسیار زیبا و جذاب است و می‌توانید از ترکیب این رنگ با رنگ‌های دیگر برای اتاق خواب استفاده کنید. مثلا دیوارها را سبز کنید و پرده‌ها را صورتی یا بالعکس. فراموش نکنید ترکیب سبز و صورتی رنگ گل‌ها است و بسیار شما را آرام می‌کند.

رنگ‌های سبز و قهوه‌ای هم وقتی کنار هم قرار می‌گیرند می‌توانند بسیار طبیعی و زیبا به نظر برسند. پس اگر دیوارهای اتاق را سبز می‌کنید از وسایل قهوه ای رنگ که فراوان هستند (مانند دراور یا تخت) استفاده کنید.

با نقش رنگ‌ها در کوچک و بزرگ به‌نظر رسیدن خانه آشنا شوید.

12jav.net

 

دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.