2024/04/20
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
توصیه‌هایی برای محافظت از ناخن

توصیه‌هایی برای محافظت از ناخن

کمی کتیرا را در آب داغ حل کنید و به مدت دو ماه یک روز درمیان به صورت لاک روی ناخن‌ها بمالید. این محلول بعد از چند ثانیه جذب ناخن‌ها شده و با شستن دست‌ها از بین نمی‌رود.

دوات آنلاین-ناخن‌هایتان خشک و شکننده است؟ ما توصیه‌های ساده‌ای داریم که کمک می‌کند ناخن‌های زیبا و سالم داشته باشید. این پیشنهاد برخلاف توصیه‌هایی که عمل به آنها بسیار سخت و مستلزم تهیه مواد گران است، کاملا ساده و موثر است:

  • قبل از هر چیز یادتان باشد آب می‌تواند ناخن‌ های شما را ضعیف کند بنابراین یادتان نرود بعد از شنا کردن و دوش گرفتن سریع دست های خود را خشک کنید. لازم به گفتن نیست که موقع شستن ظروف باید از دستکش استفاده کنید.
  • محلول آب و نمک در تقویت ناخن بسیار موثر است. روزی 5 دقیقه دست‌تان را در این محلول قرار دهید و البته بعد کاملا خشک کنید البته یادتان باشد ناخن ها به اندازه پوست به مرطوب کننده احتیاج دارند. پس از شستن دست‌ها و یا پاک کردن لاک ناخن هایتان به آن مرطوب کننده بمالید.
  • کمی کتیرا را در آب داغ حل کنید و به مدت دو ماه یک روز درمیان به صورت لاک روی ناخن‌ها بمالید. این محلول بعد از چند ثانیه جذب ناخن‌ها شده و با شستن دست‌ها از بین نمی‌رود.
  • دو قاشق غذاخوری نمک دریایی، مقداری اسانس لیمو یا آب‌لیمو، ۲ قطره اسانس کندر و دو قطره اسانس روغن سبوس گندم، می‌تواند یک غذای خوب برای ناخن‌ باشد. این مواد را در یک پیاله آب گرم بریزید و دو بار در هفته ناخن‌ها را برای یک ربع در این محلول بخیسانید.
  • موقع لاک زدن باید به این نکات حتما توجه کنید و برای این‌که بدانید چه لاک‌هایی سلامت را به خطرمی‌اندازد این نکته‌ها را بخوانید.
  • اگر ناخن‌های شما لایه لایه کنده می‌شوند، مقداری روغن زیتون را روی حرارت غیرمستقیم گرم کنید و چند قطره آب‌لیمو به آن اضافه کنید و ۱۰ دقیقه دست‌تان را در آن قرار دهید. این کار را هر روز و تا رفع شدن این مشکل ادامه دهید. پماد ویتامین E هم می‌تواند این مشکل را برطرف کند.
  • استفاده از روغن نارگیل و روغن زیتون به سلامت ناخن‌ها کمک می‌کند. 
  • از محلول رسپینا استفاده کنید. رسپینا لوسیونی گیاهی است که برای درمان ناخن های نرم و شکننده تجویز میشود. رسپینا با دارا بودن پروتئین گندم، پروتئین شیر، ویتامین ث و کلسیم مواد مغذی مورد نیاز برای رشد و استحکام ناخن را فراهم می‌کند.
  • لاک‌های تقویت‌کننده را از یاد نبرید. برخی از لاک‌های موجود در بازار دارای مواد طبیعی هستند که گفته می‌شود ضخامت ناخن را بهبود می‌دهد. البته تاثیرگذاری این لاک‌ها هنوز به طور کامل ارزیابی نشده است. نباید از محصولات درجه پایین لاک ناخن استفاده کرد، زیرا باعث خشکی و شکنندگی شدید ناخن‌ها می‌شوند. لاک پاک‌کن‌های که حاوی عناصر استون هستند، احتمالاً مخصوص خشک کردن ناخن‌ها هستند. بهتر است یک لاک پاک‌کن بدون استون استفاده کنید. در زیر دو مورد از لاک ها برای تقویت ناخن را معرفی می کنیم.
12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.