• ۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ اسفند
  • اِلأَربِعا ١٣ رجب ١٤٤٠
  • Wednesday 20 Mar 2019

عکس روز

رضایی جو

آخرین خبرها

حقوق کارگران در سال ۹۸ چقدر اضافه می‌شود
دومین حادثه در فرودگاه مهرآباد، فرود موفق فوکر بدون چرخ عقب
مرگ فوتبالیست‌سرشناس‌در چهارشنبه سوری
آتش‌گرفتن هواپیما با 100 سرنشین در فرودگاه مهرآباد؛ بدون تلفات
٧ چهره برتر مردمی سال97
مروری بر جالب‌ترین شایعات، سوتی‌ها و پدیده‌های سال97
دلیل خواب رفتن دست و پا از نگاه طب سنتی
این خوراکی‌ها قند خون را کنترل می‌کند
قهوه سرطان پروستات را مهار می‌کند
قتل به‌خاطر نشستن در صندلی جلو
هر کدام از سین های سفره هفت سین عید نوروز نشانه و نماد چیست؟
دادگاه خانواده؛ زندگی ما به صحنه جنگ بود
روزها و ساعت پخش برنامه دورهمی در عید نوروز 98
اعتراف شجاعانه پرستو صالحی
خوش‌تیپ‌ترین سلبریتی‌های سال 97
3 حکایت شیرین از گلستان سعدی
امروز با حافظ/ سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی
دستور تهیه سالاد تن ماهی و سبزیجات
فال روزانه و فال تولد سه‌شنبه 28 اسفند
قزوین؛ یکی از بهترین مقاصد گردشگری در ایران+ راهنمای کامل مکان‌های دیدنی و تاریخی
زنی در9دقیقه4پسرو2دختر زایید
افشای راز قتل خواهران 17 ساله دوقلو بعد از تجاوز
گفت‌وگو با لعبت گرانپایه ، پزشکی یکی از چهره‌های مردمی سال 97 شد ؛۵۴ هزار ویزیت و ۱۵۰۰ جراحی رایگان
چگونه در زندگی خود تغییر ایجاد کنیم؟
پیشنهادهایی برای سفرهای بهاری
مروری بر پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 97
شام نخوردن چه عوارضی دارد؟
این گیاهان دارویی چربی را آب می‌کنند
موفقیت و شادی چه نسبتی با هم دارند؟
دادگاه خانواده؛ عشق من به شوهرم یک طرفه است
پشت پرده کامل فیلم کتک زدن یک راننده توسط مامور راهنمایی و رانندگی
توصیه مهم شهره سلطانی: آدم‌های سمی را از زندگی‌تان حذف کنید
زن متاهل در بیراهه شیطانی
زنان را فیلتر کنید
اجیرکردن2آدمکش برای قتل برادر
عکس‌های متفاوت از7 زن سلبریتی
پایان تلخ نقشه تبهکارانه دختر عاشق
درددل‌های سیاه یک دختر فراری
نکاتی درباره آرایش چشم برای مبتدی ها
بوستان سعدی/ یکی پنجهٔ آهنین راست کرد
طرز تهیه سالاد توپی به عنوان پیش غذایی مناسب برای مهمانی ها
امروز با حافظ/ قتل این خسته به شمشیر تو تقدیر نبود
شعبده بازی حیرت‌انگیز در قسمت هشتم برنامه عصر جدید
استندآپ کمدی سید علی زرگر در قسمت هشتم برنامه عصر جدید
اجرای حیرت‌انگیز طناب بازی، پارکور و آکروبات توسط گروه پسران خورشید در قسمت هشتم برنامه عصر جدید
نمایش تئاتر فرزانه سراجی و بهناز صابری دو دختر مشهدی در قسمت هشتم برنامه عصر جدید
نمایش پانتومیم گروه خط قرمز در قسمت هشتم برنامه عصر جدید
فال روزانه و فال تولد دوشنبه 27 اسفند
جدیدترین و زیباترین مدل‌های سفره هفت سین
نگاهی به برنامه‌های استعدادیابی تلویزیون؛ از خنداننده شو تا عصر جدید
مسابقه استعدادیابی شگفت‌انگیزان ، برنامه ای برای شبکه نمایش خانگی با اجرای شهاب حسینی
پرده زبرا برای چه خانه‌ها و دکوراسیونی مناسب است؟
چگونه درآمد خود را مدیریت کنیم که پول کم نیاوریم؟
ازدواج با همکار چه خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد؟
آشپزی به سبک علی اوجی
آسپرین های گیاهی را بشناسید
علائم ابتلا به وسواس چیست؟
در سفر استان گلستان به کجاها برویم؟
دادگاه خانواده ؛پایان تلخ یک زندگی عاشقانه
دام‌پلید ‌برای ‌دخترشاخ اینستاگرام
چگونه از خانه فساد سردرآوردم
بـرادرم را اعدام کنید
پایان تلخ ازدواج در12 سالگی
گزارشی‌اززندگی زندانیان مهریه
انواع مدل موهای چتری برایچه کسانی مناسب است؟
امروز با حافظ/ وقت را غنیمت دان آن قدر که بتوانی
قیصر امین پور؛ لبخند تو خلاصه خوبی‌هاست
طرز تهیه کافی موکا به‌عنوان یک نوشیدنی خاص
لیزر شو یا نمایش با لیزر توسط محسن ضیایی که برنده قسمت هفتم برنامه عصر جدید شد
نمایش آکروبات با حلقه گروه خط قرمز در قسمت هفتم برنامه عصر جدید
کد خبر: 71883 | تاریخ : ۱۳۹۷/۳/۳۱ - 20:04
چگونه زندگی بهتری برای خود بسازیم

چگونه زندگی بهتری برای خود بسازیم

هیچ کس مسئول افکار، احساسات و رفتارهای ما نیست، هرچه برایمان پیش می‌آید محصول تفکرات ماست و فقط خودمان مسئول شادی و آرامش خود هستیم.

دوات آنلاین-هر سال روزهای اول به خودمان قول می‌دهیم برای سال جدید کارهای بزرگی انجام بدهیم و به قول خودمان بترکانیم! اما در طول سال همه چیز یادمان می‌رود و دوباره همان آدم سابق می شویم. آش همان آش و کاسه همان کاسه.یک روانشناس راهکارهایی کاربردی را برای تغییر در زندگی و شاد زیستن در سال جدید ارائه کرد. گوهریسنا انزانی روانشناس چند راهکار عملی اراپه داده که اگر به آنها توجه کنیم می‌توانیم به خیلی از هدف‌هایمان برسیم. این راهکارها را بخوانید:

  • می‌توان در سال جدید با تغییر افکار و مثبت اندیشی حس رهایی، امنیت، آرامش و امیدواری را به خودمان هدیه دهیم.‌با این اقدامات از اضطراب، افسردگی، نگرانی، ترس، خشم و ... رها خواهیم شد.
  • هیچ کس مسئول افکار، احساسات و رفتارهای ما نیست، هرچه برایمان پیش می‌آید محصول تفکرات ماست و فقط خودمان مسئول شادی و آرامش خود هستیم. افراد موفق، باهوش تر و نابغه تر نیستند بلکه عادت‌های آن هاست که باعث می شوند هوشیارتر، شایسته‌تر و دارای شادی بیشتری باشند.
  • خوشبختی هر فرد از درون او شکل می گیرد. در حقیقت هیچ کس نمی‌تواند فردی را خوشبخت یا بدبخت کند، شادزیستن برای سلامت قلب و کاهش اضطراب ، استرس و افسردگی مفید است و ما هرچه حس کنیم روی زندگی خود کنترل بیشتری داریم و روی مراقبت از جسم و روح خود سرمایه گذاری کنیم نتایج بهتری خواهیم گرفت.

  • افکار منفی و اضطراب ها مثل پرنده هایی هستند که بالای سر ما پرواز می کنند و ما نمی توانیم جلوی پرواز آن ها را بگیریم اما می توانیم از نشستن و آشیانه کردن آن ها روی سرمان جلوگیری کنیم . دلیل تمام استرس ها ، اضطراب ها و افسردگی ها نادیده گرفتن خودمان است.
  • افکار منفی و احساسات منفی می توانند باعث بیماری های شدید جسمانی شوند. هیچ کسی در طی یک روز نمی‌تواند تغییر کند کافی است تصمیم بگیریم در سال جدید با انجام یکسری اقدامات ساده و کاربردی بیشتر به خودمان توجه کنیم و کنترل فکر، حس و رفتار خود را در دست بگیریم.
  • باید هر روز به موهبت‌هایی که داریم دقت کنیم و در دفتری تمام موهبت هایمان را یادداشت کنیم.لباس های رنگی و شاد بپوشیم، زمانی از روز را به دعا خواندن اختصاص دهیم؛ هر روز صبح خودمان را با صبحانه ای که دوست داریم آغاز کنیم و زمانی در طی روز و شب به مطالعه کتاب دلخواه خود حتی به اندازه یک صفحه اختصاص دهیم.
  • ‌باید سعی کنیم در طی روز از چیزهای ساده و کوچک لذت ببریم، بی نظمی و آشفتگی را از خانه ، ماشین ، میزکار و ... دور کنیم، با افراد شاد و هدفمند معاشرت کنیم و از بودن کنار افرادی که جملات منفی استفاده می کنند و بی هدف زندگی می کنند خودداری کنیم .
  • بهتر است گاهی برای انجام کارهایمان از نزدیکان خود کمک بگیریم. باید عوامل استرس زا در زندگی خود را پیدا کنیم و راه کنترل آن ها را بیاموزیم. هر روز ایده های جدید و خلاقانه برای تغییر سبک زندگی خود بسازیم و به یکی از آن ها عمل کنیم.
  • آموزش مهارت جدیدی که سال هاست به آن فکر می کنیم و دوست داریم یاد بگیریم را شروع کنیم. مغز خود را با محرک های بویایی، بینایی، لامسه، شنوایی و چشایی خوشایند تحریک کنیم و از افکار و احساسات درونی مان برای خودمان صحبت کنیم و صدای خود را ضبط کنیم ،‌سپس در آرامش و سکوت با چشم های بسته به صحبت هایمان خوب گوش کنیم تا بتوانیم حس دوست داشتنی بودن را به خودمان هدیه دهیم.
  • باید ترس های درونی خود را بشناسیم و راه های مقابله با آن را بیاموزیم. ‌بهتر است  زمانی از روز را به انجام بازی های فکری اختصاص دهیم، زمانی از روز یا شب را به هیچ کاری انجام ندادن اختصاص دهیم و با افرادی که آگاه تر و موفق تر از خودمان هستند بیشتر معاشرت کنیم.
  • استفاده از رژیم‌های غذایی سالم و پرهیز از شندین اخبار منفی را دو توصیه مهم دیگر برای تغییر در سبک زندگی در سال جدید است. بهتر است لیستی از علاقه مندیهای خود تهیه کنیم و در طی روز حداقل یکی از کارهای مورد علاقه ی خود را انجام دهیم. آرام و محکم راه برویم ، بدن خود را با تنفس های عمیق آرام کنیم و سعی کنی شمرده اما محکم صحبت کنیم.
  • آهسته غذا خوردن و جویدن را تمرین کنیم تا بتوانیم قوای فکری خود را تجدید کرده و احساس آرامش را به خود هدیه بدهیم.
  • بهتر است هر ماه برای خودمان هدیه‌ای که دوست داریم بخریم. با جملات مثبت از خودمان قدردانی کنیم و وقتی احساس کردیم سرمان از افکار منفی پر شده است ، تمام افکار منفی را نوشته ، از روی آن بخوانیم ، به ریز ترین حالت آن را پاره کنیم و سپس ۱۰ مرتبه با چشم بسته نفس های عمیقی بکشیم. روزی چند دقیقه وقت بگذاریم و در سکوت به نیاز های واقعی خود فکر کنیم و خودگوئی های مثبت را بیاموزیم.
  • باید در تصمیم گیری هایمان کمی صبور باشیم و تمام جوانب را در نظر بگیریم. برای خودمان اهداف واقع بینانه در نظر بگیریم و زمان مناسب رسیدن به آن را بررسی کنیم بدانیم اهداف ما باید قابل اندازه گیری ، واقع بینانه و انعطاف پذیر باشند، اطراف خود را با کسانی که شادتر هستند پر کنیم چرا که پژوهش های بسیاری نشان می دهد هر دوست شاد امکان شاد شدن فرد را ۹ درصد افزایش می دهد.
  • باید به نیاز های خودمان بیش از نیاز های دیگران اهمیت بدهیم. عادات منفی و مخرب خود را پیدا کنیم و هر زمانی انرژی خود را روی کاهش یک عادت منفی متمرکز کنیم . موانع و چالش های بالقوه ی خود را شناسایی کنیم  و راه های مقابله با آن ها را بیاموزیم. برای داشتن آرامش فکری ، تمام نگرانی هایمان را بنویسیم تا به عمیق ترین لایه های ذهنی خود دسترسی پیدا کرده و بتوانیم تمام مسائل آزارنده را از ذهن خود خارج کنیم .
  • تمام حرف های ذهن خود را در برگه هایی بنویسیم ، برگه ها را در جعبه ای نگهداری کنیم و آخر هفته در فضایی ساکت و آرام تک تک برگه های جمع شده را بخوانیم، شاید تعجب کنید و لی متوجه خواهید شد خیلی از افکار اصلا نگران کننده نبوده‌اند این تمرین باعث می شوند توانایی رو به رو شدن با مسائل قوی تر بشود. سعی کنیم هر روز برنامه ریزی هایی داشته باشیم و خودمان را مقید به انجام برنامه هایمان بکنیم.
  • می‌توان گاهی شب ها به خاطرات شاد روز خودمان فکر کنیم و آن را بنویسیم تا ساختار مغزمان را به سمت مثبت اندیشی تغییر دهیم و بدینوسیله به تدریج بهبود بزرگی در زندگی خود ایجاد کنیم . محدودیت ها و توان مندی های خود را شناسایی کنیم و طبق آن ها نقشه‌ای عملی برای رسیدن به اهداف خود بنویسیم .
  • لازم است هر هفته زمانی را به قدم زدن اختصاص دهیم و با نگاه کردن به زیبایی‌های طبیعت لذت و شادی بی کرانی را تجربه کنیم. به سلامتی جسمی و روحی خود اهمیت بدهیم، دیگران را ببخشیم و تکنیک های ساده برای خوابی راحت را بیاموزیم و حتما شش تا هشت ساعت زمانی در طی ماه را به صحبت کردن با مشاور همدل خود اختصاص دهیم.

 

ارسال دیدگاه شما

  • دیدگاه های ارسالی، پس از تایید مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشند منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان پارسی باشند منتشر نخواهد شد.