2024/03/28
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
زباله بیندازید 30 هزار تومان جریمه می‌شوید

زباله بیندازید 30 هزار تومان جریمه می‌شوید

بیشترین آسیب محیط زیستی در ایام نوروز پسماند و زباله‌ها است. برای همین خودروهایی که در داخل شهر یا در داخل جاده زباله خود را از داخل خودرو به بیرون پرتاب کنند؛ جریمه خواهند شد.

دوات آنلاین-رک و راست برویم سراغ اصل مطلب. پرتاب زباله جریمه دارد؛ جریمه 30 هزار تومانی. این قانون از قبل وجود داشته اما حالا فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفته این قانون را در ایام نوروز با جدیت و شدت اعمال می‌کنند. پس حواستان را جمع کنید. خلاصه‌ای از صحبت‌های سرهنگ جمشید محبت‌خانی را در این رابطه بخوانید:

  • بیشترین آسیب محیط زیستی در ایام نوروز پسماند و زباله‌ها است. برای همین خودروهایی که در داخل شهر یا در داخل جاده زباله خود را از داخل خودرو به بیرون پرتاب کنند؛ جریمه خواهند شد.
  • با سردار مهری-رئیس پلیس راهور ناجا- در این مورد صحبت کرده‌ام و قرار شده که این قانون تشدید شود. ایشان هم پذیرفت و استقبال کرد که یک دستور هوشیاری به کلیه پلیس‌های راهور در این زمینه داده شود تا به طور جدی‌تر نسبت به سال قبل با افرادی که بخواهند زباله خود را بیرون بیاندازند؛ مقابله شود.

فیلمی از میترا حجار را  که به چالش بی‌زباله پیوسته است، اینجا ببینید.

  • متاسفانه بعد از پایان تعطیلات نوروز به ویژه بعد از سیزده‌بدر وضعیت پارک‌ها و طبیعت به دلیل انباشت پسماند شکل بدی می‌گیرد. این زباله‌ها معضلات بسیاری برای منابع طبیعی کشور ایجاد می‌کند و بسیار خطرناک است.
  • به نیروهای محیط زیست استان‌ها تاکید شده که در محل‌هایی که تمرکز مسافران بالاست حضور یافته و با توزیع بروشور یا راه‌های دیگر نسبت به خطرات ناشی از پسماند برای طبیعت آگاه‌سازی کنند.
12jav.net

 

کلید واژه
دیدگاه‌ها

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.